kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 285 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-1755-16-3 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal. Tankönyvi szám: J12-1133. |
| Előszó | 5 |
| Az értelmi akadályozottság | 7 |
| Az állapot megjelölésére ajánlott alapfogalmak | 7 |
| Interdisciplináris megközelítés | 12 |
| Az értelmi akadályozottság orvosi vonatkozásai | 12 |
| Az értelmi akadályozottság pszichológiai vonatkozásai | 16 |
| Az értelmi akadályozottság pedagógiai vonatkozásai | 8 |
| Az értelmi akadályozottság szociológiai vonatkozásai | 20 |
| Adatok az értelmileg akadályozottak számáról | 23 |
| Az értelmi akadályozottság megjelölésére használt elnevezések | 24 |
| Az értelmi fogyatékosság meghatározásáról | 26 |
| A tanulási akadályozottsg és elkülönítése az emberi akadályozottságtól | 30 |
| Az értelmi akadályozottsággal élő emberek a társadalomban | 33 |
| Az emberkép és az akadályozottság | 33 |
| A pedagógiai antropológia | 33 |
| Az értelmi akadályozottsággal élő emberek antropológiai jellemzői | 38 |
| Az értelmi akadályozottság ez emberi lét normális változata | 41 |
| Az akadályozottság extrém függőségben mutatkozik meg | 42 |
| Az értelmi akadályozottsággal élő ember embertársi segítségét igényel | 43 |
| Az együttélés segítse és védje az önállóságot | 45 |
| A segítségnyújtás lehetőségei és formái | 49 |
| A normalizációs elv | 52 |
| Az integrációról | 54 |
| A társadalmi befogadás múltja és jelene | 56 |
| Az értelmileg akadályozottak szociális szerepei a múltban | 56 |
| Az intézményes megsegítés kialakulása | 64 |
| Hazai intézmények a XX. század második felében | 66 |
| Az értelmi akadályozottsággal élő emberek fejlődésének jellemzői | 69 |
| Sérülések a fejlődésben | 69 |
| A kommunikáció sajátosságai | 73 |
| A kongitív fejlődés lehetőségei és határai | 78 |
| A szociális fejlődés lehetőségei és határai | 80 |
| A tanulás néhány általános sajátossága | 85 |
| Az értelmi akadályozottsággal élő emberek személyiségéről | 90 |
| A pszichológiai-pedagógiai megítélés | 96 |
| A pszichológiai-pedagógiai megítélés eszközei | 100 |
| A korai segítségnyújtás és az óvoda | 104 |
| A korai gyógypedagógiai segítségnyújtás értelmezése | 105 |
| Tudományos alapok | 105 |
| Néhány jellemző szempont a csecsemók és kisgyermekek fejlődéséről | 106 |
| A korai segítségnyújtás területei | 108 |
| A fejlesztés elvei és folyamata | 109 |
| Segítségnyújtó szervezetek, intézmények | 112 |
| Az óvoda | 113 |
| Az óvodák kialakulása, szervezete, ellátási lehetőségei | 115 |
| Nevelés az iskolában | 117 |
| Az iskola | 119 |
| Alapkövetelmények, sajátos vonások | 119 |
| A nevelés céljai és az iskola | 119 |
| Az iskola felépítése, szervezete | 120 |
| Az iskola elhelyezésének szempontjai | 125 |
| A nevelés módszerei | 18 |
| A nevelési módszerek sajátosságai | 128 |
| A követelés módszerei | 129 |
| Konfliktusok megoldása, távoltartás a helytelen cselekedetektől | 131 |
| Felügyelet, tiltás, ellenőrzés | 134 |
| A meggyőzés módszerei | 135 |
| A gyakorlás és szoktatás | 137 |
| A kognitív funkciók fejlesztése | 138 |
| Az észlelés és megfigyelőképesség fejlesztése | 139 |
| A figyelem fejlesztése | 141 |
| Az emlékezés fejlesztése | 144 |
| A gondolkodás fejlesztése | 147 |
| Kommunikációra, beszédre nevelés | 155 |
| A metakommunikáció | 156 |
| A kommunikációra és beszédre nevelés feladatai | 158 |
| Beszédnevelés az iskolában | 160 |
| Szociális beilleszkedésre nevelés | 161 |
| Feladatok | 161 |
| A kontaktus kialakítása és fejlesztése | 163 |
| Az önmagukról alkotott kép fejlesztése | 164 |
| Nevelés a közösségben | 165 |
| A kulturált viselkedés elsajátítása | 167 |
| Testi nevelés | 169 |
| A gondozás | 170 |
| Az egészséges életmód szokásainak kialakítása | 172 |
| A gyermekek edzése | 173 |
| A testi nevelés iskolai eszközei | 173 |
| Mozgásgyakorlatok az oktatási folyamatban | 175 |
| A munkára nevelés | 176 |
| A munka szerepe az értelmi akadályozottsággal élő emberek életében | 176 |
| A munkára nevelés tartalma | 177 |
| A munkára nevelés területei | 178 |
| A tanítás-tanulás folyamata, tartalma | 180 |
| Az oktatás értelmezése a múltban | 180 |
| Az iskolai tanítás-tanulási folyamat sajátosságai | 181 |
| A különböző tanulói teljesítmények | 181 |
| Az oktatás alapelvei | 182 |
| A tanítás-tanulás értelmezése | 184 |
| Az értelmileg akadályozottak oktatásának első programjai | 186 |
| Alternatív oktatási modellek külföldön, a curriculum | 189 |
| A súlyosan és intenzíven akadályozottak fejlesztésének tervei | 197 |
| A hazai pedagógiai programok | 200 |
| A kultúrtechnikák tanításáról | 201 |
| A tanulók teljesítményének értékelése | 203 |
| A súlyos és halmozott értelmi akadályozottsággal élő emberek segítése, fejlesztése | 204 |
| Az előzmények | 204 |
| "A képezhetetlenség" minősítésének feladása | 205 |
| Jellemzők és definíciók | 207 |
| A normalizáció és a súlyos értelmi akadályozottság | 208 |
| A fejlesztés célja és területei | 211 |
| A fejlesztés keretei | 212 |
| A családi nevelés | 214 |
| Az értelmileg akadályozott gyermek hatása családjára | 214 |
| A szülők beállítódása akadályozott gyermekükkel kapcsolatban | 218 |
| A szülők, mint nevelési partnerek | 220 |
| Nevelés diákotthonban | 225 |
| Előzmények a diákotthoni nevelésben | 225 |
| A diákotthon napjainkban | 226 |
| A diákotthon feladatai és nevelési területei | 229 |
| A felnőttek pedagógiai kísérete | 235 |
| Az értelmi akadályozottsággal élő ember felnőttsége | 235 |
| A felnőtt emberek világa | 238 |
| A lakás | 238 |
| Társas kapcsolatok, párkapcsolatok | 242 |
| A munka és a foglalkoztatás | 246 |
| Művelődés, felnőttképzési lehetőségek, szabadidő | 247 |
| A pedagógiai kísérés lehetősége és igénye | 249 |
| A pedagógiai kísérés feladata | 252 |
| Az idős értelmileg akadályozott emberek | 253 |
| Irodalom | 255 |
| Név- és tárgymutató | 274 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.