kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
| Oldalszám: | 144 oldal |
| Sorozatcím: | Pszichológia-nevelőknek |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 11 cm |
| ISBN: | 963-17-3258-4 |
| Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 52536/17. |
| Bevezetés | 5 |
| Az érzékelés szerepe a cselekvésben | 17 |
| Érzékelés és cselekvés | 17 |
| Érzékelés és valóság | 19 |
| Érzékelés és "állandóság" | 29 |
| Figyelem és munkavégzés | 38 |
| A figyelem felerősítő és szelektív funkciója | 38 |
| Figyelem és szándék | 44 |
| Hány tényre tudunk egyszerre figyelni? | 47 |
| A figyelem "elmozdulása" | 50 |
| Csak a szándéknak van szerepe a figyelem irányításában? | 52 |
| A feltételes reflex és a jelzőrendszerek | 57 |
| Reflex és kondicionálás | 58 |
| A "jutalmazás" problémája | 62 |
| Gátlás, ingerlés, indukció | 65 |
| Generalizáció és differenciáció | 69 |
| A jelzőrendszerek | 75 |
| Képzelet és emberi cselekvés | 78 |
| Emlékezés és képzelet | 78 |
| A képzeleti működés jelentősége | 84 |
| A képzelet további funkciói | 88 |
| Alkotás és képzelet | 90 |
| A képzelet határai | 93 |
| A projektív "technikák" | 94 |
| Az álom | 96 |
| Az indítékok szerepe az emberi cselekvésben | 100 |
| A motívumok | 100 |
| A motívumok osztályozása | 105 |
| A fejlődéstörténeti szempont | 106 |
| Kísérleti vizsgálatok | 107 |
| A motívumok erősségének vizsgálata | 109 |
| Sajátos emberi motívumok | 111 |
| Néhány elmélet | 113 |
| Emberi cselekvés és motívum | 116 |
| A tanulás pszichológiai problémái | 119 |
| A tanulás meghatározásai | 120 |
| Tanulási törvények | 125 |
| A saját tevékenység szerepe a tanulásban | 128 |
| A programozott tanulás | 130 |
| Motiváció és tanulás | 131 |
| Beállítódás és tanulás | 134 |
| Cselekvésformák megtanulása | 136 |
| A transzfer | 140 |