Próbálja ki megújult, VILLÁMGYORS keresőnket!

978.507

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az érzelem és a jellem lélektanából

Fejlődéslélektani tanulmányok

Szerző

Kiadó: Okker Kiadó
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 304 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-7315-78-0
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Köze van-e a korai szülőgyermek kapcsolatnak az ember szeretetre, érzelmi kapcsolatteremtésre való képességének kialakulásához, illetve minőségéhez? Ha ez a korai kapcsolat nem jön létre - vagyis a gyermek szülő nélkül, csecsemőotthonban nevelkedik - vagy valamilyen okból - például a szülő alkalmatlansága miatt - súlyosan sérül, a veszteség, ami a gyermeket éri, meghatározza-e a szocializáció folyamatát akkor is, amikor a környezeti feltételek már rendezettek? Mindezt tekintetbe véve: van-e a pszichológusnak lehetősége arra, hogy a múlt és a jelen (a személyiség állapota és a fejlődés adott feltételrendszere) ismeretén egyfajta "jóslásba" bocsátkozzék, azaz meghatározza a gyermek fejlődésének jövőbeni kritikus állomásait, és - ha kell - javaslatot tegyen az idejekorán megindítható prevenciós stratégiára?
Amikor az összeállítás tematikája körvonalazódni kezdett, felmerült bennem a kérdés: valójában kinek szánom? Ki - ahogy ma mondani szokás - a "potenciális olvasó"? Gondolatban... Tovább

Fülszöveg

Köze van-e a korai szülőgyermek kapcsolatnak az ember szeretetre, érzelmi kapcsolatteremtésre való képességének kialakulásához, illetve minőségéhez? Ha ez a korai kapcsolat nem jön létre - vagyis a gyermek szülő nélkül, csecsemőotthonban nevelkedik - vagy valamilyen okból - például a szülő alkalmatlansága miatt - súlyosan sérül, a veszteség, ami a gyermeket éri, meghatározza-e a szocializáció folyamatát akkor is, amikor a környezeti feltételek már rendezettek? Mindezt tekintetbe véve: van-e a pszichológusnak lehetősége arra, hogy a múlt és a jelen (a személyiség állapota és a fejlődés adott feltételrendszere) ismeretén egyfajta "jóslásba" bocsátkozzék, azaz meghatározza a gyermek fejlődésének jövőbeni kritikus állomásait, és - ha kell - javaslatot tegyen az idejekorán megindítható prevenciós stratégiára?
Amikor az összeállítás tematikája körvonalazódni kezdett, felmerült bennem a kérdés: valójában kinek szánom? Ki - ahogy ma mondani szokás - a "potenciális olvasó"? Gondolatban végigpergetve azokat a pszichológiai területeket, melyeket az írások érintenek - a korai szülő-gyermek kapcsolat, az emberi érzelmek keletkezése és fejlődése, a tehetséggondozás, az autonómia, a házasélet kezdeti szakasza, az előítéletes személyiség - azt kell mondanom: a tanulmányok elsősorban a pedagógust és a szülőt "célozzák meg". Azokat a pedagógusokat, akik munkájuk során többre törekszenek, mint szaktantárgyaik korrekt elsajátíttatása, és azokat a szülőket, akik nem elégszenek meg ösztönös nevelői érzékükkel (mely egyébként korántsem lebecsülendő érték), hanem él bennük a kíváncsiság: a gyermek és a felnőtt kapcsolatában hogyan bontakoznak ki az ember érzelmei, hogyan jelennek meg a fontosabb karaktervonások.
Persze - kicsit talán nagyképűen - azt is mondhatnám, hogy ezek az írások - szakmától, szülői szereptől függetlenül - mindenkinek szólnak, akik tudatosan kívánják megismerni, formálni önmagukat és környezetüket, ami - véleményem szerint - a kulturált emberi magatartás alapfeltétele. Vissza

Tartalom

Előszó5
A korai tapasztalatok szerepe az érzelmek kialakulásában és a személyiség fejlődésében
A pszichobiológiai elemzés jelentősége a korai szülő-utód kapcsolat vizsgálatában8
Eredmények és problémák a személyiségfejlődés epidemiológiai-longitudinális megközelítése során15
A "jóslás" tudományos lehetőségei27
Ragaszkodás és szeretet az állatvilágban58
Az emberi szeretet geneziséről80
A "szenzitív periódus" szerepe a szociális kapcsolatteremtés érzelmi feltételeinek kialakulásában102
Az emóció ontogenezisének vázlata138
A gyermek érzelmeinek alakulása150
A karaktervonások kialakulása és működése
A nemek pszichológiai különbségének fejlődéslélektani kérdései I.168
A nemek pszichológiai különbségeinek fejlődéslélektani kérdései II.200
Individualizáció és autonómia226
Pályaválasztás és önmegvalósítás233
A tehetséges tanulók speciális képzésének elméleti és gyakorlati kérdései242
Szerepkonfliktusok a házasság korai periódusában280
Az előítéletes személyiség289
Mai szemmel297

Dr. Ranschburg Jenő

Dr. Ranschburg Jenő műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Ranschburg Jenő könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem