1.035.149

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az esélyteremtő közoktatásért

A közoktatás szerepe a hátrány, kudarc, leszakadás megelőzésében, leküzdésében/Az Országos Köznevelési Tanács az 1999. évről

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Köznevelésünk helyzetének vizsgálata közben, a továbblépés irányait és lehetőségeit keresve mind a szakember, mind az oktatáspolitikus időről időre szembesül a fontossági sorrend felállításának... Tovább

Előszó

Köznevelésünk helyzetének vizsgálata közben, a továbblépés irányait és lehetőségeit keresve mind a szakember, mind az oktatáspolitikus időről időre szembesül a fontossági sorrend felállításának kényszerével. Eldönteni azt, hogy mi a legsürgősebb, mi a legfájóbb, vagy éppen a leginkább mintaszerű szelete az iskolaügy nagy rendszerének, nem kis felelősséget igénylő feladat. Ilyen felelősség terheli a közoktatás döntés-előkészítő és javaslattevő testületét, az Országos Köznevelési Tanácsot (OKNT), amikor - a Közoktatási törvény 96. paragrafus (3) bekezdésének megfelelve - "évente jelentést tesz közzé a közoktatás helyzetéről".
Az olvasó most az OKNT 1999. évről szóló jelentését tartja a kezében. A testület 1993/94-ben történt újjászervezése óta a negyediket. "Jelentést", így, idézőjelben. Amit azzal magyarázhatunk, hogy a kötet nem teljes mértékben felel meg e műfaj követelményeinek. Abban az értelemben jelentésnek tekinthető, hogy látleletet ad egy jelenségről, a főcímben jelzett közoktatásbeli hátrányokról, a leszakadás veszélyeiről. Azonban nem jelent semmit az oktatás világának egyéb, közérdeklődésre számot tartó területéről. Joggal kelthetne ennélfogva hiányérzetet azokban, akik szélesebb horizonton szeretnének tájékozódni. Vissza

Tartalom

Előszó7
Loránd Ferenc: Az ún. "hátrányos helyzet" fogalmáról és kezeléséről a közoktatásban13
Illyés Sándor: Rendszerdiszfunkciók és hátrányos helyzet35
Szebenyi Péter: A hátrányok típusai és kezelésük különbségei47
Trencsényi László: Leszakadás, iskolai kudarcok, hátrányos helyzet. Pedagógus-szervezetek álláspontja a kérdésről59
Barlai Róbertné: Beilleszkedési zavarral, tanulási nehézséggel, magatartási rendellenességgel küzdő tanulók helyzete75
Ligeti Csákné: A tanulási kudarcok és az olvasásmegértés zavarai89
Karlovitz János: Gondolatok a tankönyvek és a hátrányos helyzet összefüggéseiről103
Szenes György: Hátrányos helyzetűek a szakképzésben115
Szeszler Anna: Esélyteremtés lehetőségei egy iskola keretein belül123
Hoffmann Rózsa: Halmazottan hátrányos helyzetű fiatalok segítésének sajátos útjai egy községben135
Az Országos Köznevelési tanács ülései 1999-ban147
Az Országos Közvenelési Tanács tagjai 1999-ban155
Az Országos Köznevelési Tanács éves beszámolói159
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az esélyteremtő közoktatásért Az esélyteremtő közoktatásért Az esélyteremtő közoktatásért Az esélyteremtő közoktatásért

Könyvtári könyv volt. A borító enyhén foltos. Néhány oldalon aláhúzások láthatók.

Állapot: Közepes
1.840 Ft
1.470 ,-Ft 20
12 pont kapható
Kosárba
konyv