Próbálja ki megújult, VILLÁMGYORS keresőnket!

962.168

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
4000 Ft
a kedvezményes
házhoz szállításig

Az európai modernizációs folyamatok a magyar felnőttoktatásban

Partnerség az élethosszig tartó tanulásért

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Projektirodánk legújabb kiadványa a 2001-ben rendezett partnerkonferenciáink anyagából ad válogatást. Ezt kiegészítettük a konferenciákon résztvevő kollégák témához kapcsolódó további... Tovább

Előszó

Projektirodánk legújabb kiadványa a 2001-ben rendezett partnerkonferenciáink anyagából ad válogatást. Ezt kiegészítettük a konferenciákon résztvevő kollégák témához kapcsolódó további tanulmányaival.
Projektirodánk vezérfonala továbbra is az élethosszig tartó tanulás az európai integráció szellemében.
A partnerkonferencia elnevezés egyrészt annak a rendezvénysorozatnak a folytatását jelzi, amelyet Hinzen professzor úr alakított ki egy széles szakmai kör számára, másrészt ezek a találkozók a magyar és a nemzetközi partnerség erősítését kívánják elősegíteni.
Tanulságos volt megfigyelni, hogy partnereink milyen súlyponti kérdések mentén mutatták be saját modernizációs törekvéseiket. Örömmel tapasztaltuk azt is, hogy a Hinzen professzor úr kezdeményezésére a Német Népfőiskolai Szövetség Nemzetközi Együttműködési Intézete (IIZ/DVV) Budapesti Projektirodájával együttműködésben beindított projektek és programok tovább működnek és fejlődnek.
A felnőttoktatási projektek és programok súlypontjai a következők voltak:
- európai minták,
- minőségbiztosítás,
- akkreditáció,
- törvénykezés,
- kutatás,
- alapképzés,
- felnőttoktatási lexikon.
A 2001. márciusában tartott „Pedagógiai sajtó és felnőttoktatás" c. konferenciánkon H. Meyer úr bemutatta a németországi tanulási fesztiválokat, ami újabb lendületet adott a magyarországi „Tanulás Ünnepe" programsorozat előkészítéséhez. A koordinációs feladatokat Projektirodánk végezte. A 2001. május 14-27. között szervezett ünnepi rendezvénysorozatról programfüzetet adtunk ki, melyet megküldtünk a résztvevő intézményeknek, a minisztériumoknak és a média ezzel foglalkozó munkatársainak.
Az októberi és novemberi konferenciáinkon az itt következő változatos tematika szerint partnerintézményeink szakemberei bemutatták saját tevékenységük egy-egy programjának vagy projektjének jelenlegi helyzetét és fejlesztési távlatait, valamint bemutattak néhány kutatást és vizsgálatot a szakterülettel összefüggő társadalmi problémák megvilágítására. Vissza

Tartalom

A sorozatszerkesztő előszava - Horváthné Bodnár Mária 5
Heribert Hinzen: Szeptember 11-e után... Fejlődésorientált felnőttoktatás mint világbelpolitika? 9
Kovács István Vilmos: Memorandum az élethosszig tartó tanulásról. Mit jelent a magyarországi felnőttoktatás számára 27
Piróth Eszter: Akkreditációs eljárások a Tudományos Ismeretterjesztő Társulatnál 35
Jakab Tamás - Sulyok Tamás: Minőségbiztosítás a FEEFI-ben 38
Kálmán Anikó: Az életen át tartó tanulás koncepciójának és a Debreceni Egyetem Lifelong Learning Központ működésének bemutatása 43
Brüll Edit - Gyenes Zsuzsa: Marketing Műhely: kísérlet a budapesti közművelődési intézmények közös marketing koncepciójának kidolgozására 57
Sz. Tóth János: A Magyar Népfőiskolai Társaság tevékenysége az európai szakmai együttműködés fejlesztéséért 61
Fábry Béla: Reflexiók a 2001. évi Tanulás Ünnepe megrendezéséről az MPTben 73
Horváthné Bodnár Mária: Az élethosszig tartó tanulás jegyében Magyarországon először „A Tanulás Ünnepe" 77
Mihályfi Márta: A Művelődés Hete a Tanulás Ünnepe Magyarországon 80
Juhász Erika: A Felnőttoktatási Atlasz kutatás Magyarországon 85
Harangi László: Előkészületben a felnőttoktatási és képzési lexikon 93
Pordány Sarolta: Második esély - iskolai végzettségekkel nem rendelkezők tanulása 97
Auxné Bánfi Ilona: Tájékoztató anyag az OECD SIALS vizsgálatról 105
Bajusz Klára: Alapkészségek felnőtt korban. Dél-dunántúli helyzetkép 117
Maróti Andor: A funkcionális analfabetizmus problémái a főiskolai oktatásban .. 123
Magyar Miklós: A megjelenésre váró alfabetizációs tankönyv 127
Ábel Lajosné - Erdei Gábor: Vannak-e kitörési pontok? A felnőttképzési törvény és a dolgozók általános iskolájának kapcsolata egy esettanulmányon keresztül 129
A sorozatszerkesztő előszava és tartalom német nyelven 135
A sorozatszerkesztő előszava és tartalom angol nyelven 142
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az európai modernizációs folyamatok a magyar felnőttoktatásban Az európai modernizációs folyamatok a magyar felnőttoktatásban Az európai modernizációs folyamatok a magyar felnőttoktatásban Az európai modernizációs folyamatok a magyar felnőttoktatásban

A lapélek kissé foltosak.

Állapot:
1.940 Ft
970 ,-Ft 50
5 pont kapható
Kosárba