kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Nemzeti Tankönyvkiadó Rt. |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 300 oldal |
| Sorozatcím: | Nyelvpedagógia |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-19-4376-3 |
| Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 41229. |
| Előszó | 13 |
| A nyelvpedagógia fogalma | 17 |
| A nyelvpedagógia értelmezései | 17 |
| Néhány hazai és külföldi modell a nyelvpedagógiáról | 19 |
| A nyelvpedagógia kialakulása | 24 |
| A belső fejlődés néhány állomása | 24 |
| A nyelvtanulás folyamatának tudatosulása az új tudományok: a nyelvészet és a pszichológia tükrében | 24 |
| A huszadik századi módszerek átváltozásai: módszerekből elméletek | 25 |
| Az elnevezésekről | 27 |
| A nyelvpedagógia tartalomszerkezete | 28 |
| A nyelvpedagógia szintjei | 32 |
| A nyelvpedagógia fogalma | 33 |
| A nyelvpedagógia rokon tudományai, főbb kutatási területei | 34 |
| A nyelvpedagógia az alap- és rokon tudományok halmazában | 36 |
| A nyelvpedagógia kutatási módszerei és néhány kutatási területe | 37 |
| Összefoglalás | 39 |
| Ajánlott irodalom | 40 |
| A nyelvi tartalom közvetítése | 41 |
| A nyelvi tartalom fogalma | 41 |
| A kiejtés tanítása | 45 |
| Történeti áttekintés és tanulságok | 45 |
| A kiejtés tanításának alapvető dilemmája | 47 |
| A jó kiejtés kritériumai | 48 |
| A kiejtés tanításának zenei elemei | 49 |
| A hangok fizikai és szellemi megjelenítése | 50 |
| A kiejtés aspektusai: felismerés és produkció | 50 |
| A kiejtés tanításának legkedveltebb technikai megoldásai | 51 |
| Összefoglalás | 53 |
| Ajánlott irodalom | 54 |
| A nyelvtan tanítása | 55 |
| Történeti áttekintés és tanulságok | 55 |
| A nyelvtani tudás karaktere | 58 |
| A nyelvtani tudás tökéletesedésének folyamata | 58 |
| A nyelvtan tanításának lehetséges megközelítései | 59 |
| A nyelvtan tanításának fokozatai | 60 |
| A nyelvtani jelenségek tanításának optimalizálása | 62 |
| Haladás és sebesség a nyelvtani jelenségek tanításában | 64 |
| Összefoglalás | 65 |
| Ajánlott irodalom | 66 |
| A szókincs tanítása | 67 |
| A szókincstanítás néhány paradoxona | 67 |
| Történeti áttekintés és tanulságok | 67 |
| A mentális lexikon és más allegóriák | 69 |
| A szókincs tanításának mennyiségi kérdései | 73 |
| A szókincs tanításának "minőségi" kérdései | 77 |
| Összefoglalás | 84 |
| Ajánlott irodalom | 85 |
| A pragmatikai elemek tanítása | 86 |
| A pragmatikai elemek megjelenése | 86 |
| A jelentés tanulmányozásának integráló hatása | 86 |
| Néhány nyelvhasználattal kapcsolatos elmélet és modell a kommunikatív nyelvtanulás kialakulása előtt | 89 |
| Alkalmazott nyelvészeti hatások a kommunikatív nyelvtanulás kialakulásában | 93 |
| A nyelvhasználati sz empontok érvényesítésének néhány osztálytermi következménye | 99 |
| Összefoglalás | 101 |
| Ajánlott irodalom | 102 |
| A készségek fejlesztése | 103 |
| A készségek osztályozása | 103 |
| A készségek integrálhatósága és hasonlósága | 105 |
| A fejlett készségekkel rendelkező nyelvhasználó néhány jellegzetes vonása | 107 |
| A hallás utáni értés fejlesztése | 108 |
| Hallásértés: történeti előzmények és tanulságok | 109 |
| A hallásértés folyamatának főbb jellemzői | 110 |
| A hallásértés értelmezésének legfontosabb modelljei | 111 |
| A hallásértés főbb műfajai: célok és funkciók | 116 |
| A hallásértés nehézségei | 118 |
| A hallásértést elősegítő képességek | 121 |
| Mikrokészségek a hallásértésben | 123 |
| A hallásértés tanításának módszeres menete | 124 |
| A hallásértés tanításának legkedveltebb gyakorlattípusai | 124 |
| Összefoglalás | 126 |
| Ajánlott irodalom | 128 |
| Az olvasási készség fejlesztése | 129 |
| Az olvasás tanítása: történelmi előzmények és tanulságok | 130 |
| Az olvasás fiziológiája | 131 |
| Az olvasási folyamat szerkezete és jellegzetességei | 132 |
| Az olvasás mikrokészségei | 136 |
| Az olvasás alaptípusai | 138 |
| Természetes és mesterséges szövegek | 140 |
| Az olvasási szövegek műfajai: források és lelőhelyek | 142 |
| Az olvasás tanításának technológiája | 143 |
| Olvasmányok feldolgozásának hagyományos tantermi megoldásai | 145 |
| Összefoglalás | 147 |
| Ajánlott irodalom | 148 |
| Az íráskészség fejlesztése | 149 |
| Az írás tanítása: történelmi előzmények és tanulságok | 150 |
| Az írás fiziológiája | 153 |
| Az írás és más készségek | 155 |
| Az írás mikrokészségei | 160 |
| Az íráskészség tanításának legfontosabb dilemmái | 161 |
| Az anyanyelvi és idegen nyelvi írástanítás egybevetése | 166 |
| Műfajok és témák, szerkezet és sémák az írástanításban | 167 |
| Az írás tanításának technológiája | 172 |
| Összefoglalás | 178 |
| Ajánlott irodalom | 179 |
| A beszédkészség fejlesztése | 181 |
| Történeti áttekintés és tanulságok | 181 |
| A beszédkészség fejlesztésének nehézségei | 182 |
| Beszédkondíciók és interaktív készségek | 184 |
| Beszédtípusok, beszédműfajok | 186 |
| A beszéd fejlesztésének legismertebb technikái | 188 |
| A kortárs beszédtanítás néhány problémája | 195 |
| Összefoglalás | 198 |
| Ajánlott irodalom | 199 |
| A nyelvtanár és az osztálytermi munka sajátosságai | 201 |
| A nyelvtanár ismérvei | 201 |
| Személyiségjegyek, tulajdonságok a nyelvtanárban | 202 |
| Tanártípusok, tanítási stílusok | 204 |
| Tanári szerepek | 206 |
| Nyelvtanári mikrokészségek | 208 |
| Ajánlott irodalom | 210 |
| A tanítás folyamatának dimenziói | 211 |
| Az idegen nyelvek oktatásának színterei (tér) | 212 |
| Az idő szerepe a nyelvoktatási folyamatban (idő) | 214 |
| A szereplők csoportosítása (mód) | 216 |
| A módszerfogalom hierarchiája | 217 |
| Ajánlott irodalom | 218 |
| Hibaelemzés, hibajavítás | 219 |
| A hiba fogalma | 219 |
| Néhány hibatípus bemutatása | 220 |
| A hibajavítás alapkérdései | 222 |
| A hibajavítás technikái | 223 |
| Ajánlott irodalom | 225 |
| Osztálytermi megfigyelések, kutatások | 226 |
| Nyelvészeti megfigyelési modellek | 227 |
| Pedagógiai megfigyelési modellek | 228 |
| Az osztálytermi kutatások legfontosabb témái | 231 |
| Ajánlott irodalom | 233 |
| A tanuló személyisége és a nyelvtanulási folyamat | 235 |
| A tanuló kognitív sajátosságai | 235 |
| Nyelvérzék, nyelvi képességek, nyelvtehetség | 236 |
| Intelligencia | 237 |
| További kognitív változók | 238 |
| Nyelvtanulási stratégiák | 239 |
| Ajánlott irodalom | 241 |
| A tanuló affektív sajátosságai | 242 |
| Motiváció | 242 |
| Önbizalom és gátlásosság | 244 |
| Nyelvi stressz és szorongás | 245 |
| További affektív tényezők | 247 |
| Tanulási stílusok | 252 |
| Ajánlott irodalom | 253 |
| Tanulótípusok | 254 |
| Változatok tanulótípusokra | 254 |
| Az ideális nyelvtanuló anatómiája | 258 |
| Ajánlott irodalom | 260 |
| A nyelvtanulók szociobiológiája | 261 |
| Életkor | 261 |
| A nemek közötti különbségek | 263 |
| Akkulturáció és társadalmi távolság | 264 |
| Ajánlott irodalom | 266 |
| A nyelvtanulási folyamat sajátosságai | 267 |
| Tanulásfelfogások | 267 |
| Nyelvelsajátítási elméletek | 269 |
| Az önálló tanuló: autonómia és kooperáció | 273 |
| Ajánlott irodalom | 278 |
| Utószó | 279 |
| Bibliográfia | 281 |
| Tárgymutató | 297 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.