kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Gondolat Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Vászon |
| Oldalszám: | 361 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 25 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-280-190-3 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal. |
| Kerülj körül, Peer! | 11 |
| Tények és elméletek | 13 |
| Kételkedjünk! | 15 |
| A tények és az elmélet | 19 |
| A kopernikuszi fordulat | 22 |
| Az élet egysége | 25 |
| Az élet és az élettelen | 27 |
| Az entrópia-óra és az élet órája | 30 |
| Gerincesek és ízeltlábúak | 32 |
| A küzdelem a létért | 35 |
| Az "öngyilkos civilizáció" | 38 |
| Nemzedékek | 43 |
| Rész és egész | 46 |
| Egyed és csoport | 49 |
| A faj egysége | 55 |
| Az ösztönök | 57 |
| A motiváció | 58 |
| A méhek "beszéde" | 65 |
| A népesedési kérdés | 69 |
| Népesedés és közösség | 72 |
| A 2000. év gondjai | 76 |
| A csoport szerkezete | 79 |
| A másodpercek motivációja | 81 |
| Kifejező mozgások | 82 |
| A tudat | 89 |
| A reflexek | 91 |
| A szabályozókörök | 95 |
| Szubjektív és objektív leírásmód | 98 |
| Az agyi időfolyamatok | 105 |
| Agy és tudat | 107 |
| A pavlovi pszichológia | 111 |
| A tudat kérdése | 115 |
| A két jelzésrendszer | 121 |
| A beszéd és a tudat | 124 |
| A beszéd tartalmi rétegei | 124 |
| A belső beszéd | 126 |
| A nyelv és a tudat | 131 |
| Összetartás és elkülönülés | 131 |
| A nyelv terjedelme | 134 |
| A nyelv és a megismerés | 135 |
| A nyelv eredete | 143 |
| Az agy egyeztető tevékenysége | 145 |
| A tudat és a tudattalan | 151 |
| A tudat és a gondolkodás | 157 |
| A tudatos megismerés | 163 |
| Az ösztönök és az adaptáció | 165 |
| A motivációk szabályozókörei | 169 |
| Az emberi tanulás és a nyelv | 176 |
| A téves tájékozódás | 178 |
| Az információs krízis | 184 |
| Az információs körfolyamat | 190 |
| A bőbeszédűség (az információk redundanciája) | 196 |
| A tudományos és művészeti orientáció | 200 |
| Agy és idő | 205 |
| A fizikai és az adaptációs idő | 207 |
| Az agy teherbíró képességének vizsgálata: a psychochronographia (PCG) | 214 |
| Az agy működési sebessége | 214 |
| Az agy mikroidőintervallumai | 216 |
| Fechner | 221 |
| A fáradtság | 228 |
| A megszokás (habituáció) | 233 |
| Az agy egyeztetési ideje | 238 |
| A nevelési-tanulási kapcsolat (bevezetés a relációpszichológiába) | 243 |
| A tudat és az érzelmek | 245 |
| Az én | 250 |
| A konduktív pedagógia | 253 |
| Az idegrendszeri mozgássérültek helyreállítása | 256 |
| A pedagógiai csoport | 265 |
| A játék és munka | 271 |
| A játék motivációja | 273 |
| A visszajelentés vagy reafferentáció elve | 280 |
| A pszichológiai vakfolt | 289 |
| A három nemzedék | 293 |
| Heurisztikus megközelítés | 300 |
| A spirális lexikon | 309 |
| Nevelés és oktatás | 318 |
| A mentálhigiéné és a pszichopedagógia | 323 |
| A barátság | 333 |
| Szerelem és házasság | 338 |
| A hamis utak | 344 |
| Az alkoholizmus | 347 |
| Távlatok | 355 |
| Agyközpontúság (cerebrocentrikus szemlélet) | 357 |
| Utószó | 360 |