kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Szent István Társulat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Aranyozott gerincű kiadói vászonkötés |
| Oldalszám: | 526 oldal |
| Sorozatcím: | Tóth Tihamér összegyűjtött munkái |
| Kötetszám: | 6-7 |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 21 cm x 14 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Gyűjteményes díszkiadás. Harmadik átdolgozott kiadás. Nyomatta a Stephaneum Nyomda r.-t., Budapesten. |
| Első kötet. | |
| Előszó a harmadik kiadáshoz | 1 |
| Alapvető kérdések. | |
| Az intelligencia lelkigondozásáról. | |
| A kérdés fontossága | 9 |
| Az intelligencia külön pasztorálásának szükségessége | 18 |
| Az intelligencia lelkigondozásának nehézségei | 20 |
| A valláserkölcsi nevelés értéke. | |
| Bevezető gondolatok | 27 |
| Az elmélet | 29 |
| A gyakorlat | 37 |
| A laikus nevelés értéktelensége. | |
| Lehetséges lenne-e laikus erkölcstannal pótolni az iskolai hitoktatást? | 45 |
| Isten fönsége nélkül nincs kötelező erkölcsi törvény | 46 |
| A vallás segítsége nélkül magát az iskolai tanítás célját is veszélynek tennők ki | 52 |
| Különben a laikus erkölcstan elégtelen nevelői értékéről több évtizedes példa áll már rendelkezésünkre a francia állami iskolákban | 55 |
| A kisgyermekek lelki gondozása. | |
| A nevelés szükségessége és célja. | |
| Szükséges-e a nevelés? | 68 |
| Ki szükséges a nevelést adni? | 71 |
| A keresztény nevelés célja | 73 |
| Nevelés az iskoláskor előtt. | |
| A szülők nevelése | 80 |
| A legfőbb erények, melyre az otthon neveljen | 84 |
| A kisiskolások lelki gondozása. | |
| Az otthoni nevelés feladatai | 93 |
| Az iskolai hitoktatás feladatai | 95 |
| Gyónás, áldozás, gyermekegyesületek | 98 |
| A középiskolák lelki gondozása. | |
| Az ifjúsági lelkipásztor egyénisége. | |
| Szeresse tanítványait | 107 |
| Legyen példaképe tanítványainak | 122 |
| Az eszményi hittanár képe | 130 |
| A lelkiéletre nevelés természetes alapjai. | |
| A diákpasztoráció célja | 137 |
| Az ifjú lélek ismeretének szükségessége | 139 |
| Az ifjú lélek fejlődése. | |
| Az érzékelés fejlődése | 159 |
| Az emlékezőképesség fejlődése | 160 |
| A képzelőtehetség fejlődése | 160 |
| A figyelem fejlődése | 162 |
| A gondolkodóképesség fejlődése | 164 |
| Az érzelmi élet fejlődése | 166 |
| Az akarati élet fejlődése | 168 |
| Az akarat nevelése | 172 |
| Az erkölcsi élet fejlődése | 175 |
| Nevelés a természetfölötti életre. | |
| A természetes nevelés viszonya a természetfölöttihez | 179 |
| A diákpasztoráció célja | 183 |
| Életre nevelni | 187 |
| Krisztus szeretetére nevelni! | 189 |
| A jó imádkozás művészete | 193 |
| Olvasmányok, lelki olvasmány | 200 |
| Lelkivezetés a serdülő korban. | |
| Kell-e «vallási kíméleti idő?» | 208 |
| A serdülőkor sajátosságai. | 212 |
| Serdülőkori betegségek | 217 |
| Mire vigyázzon a lelkivezető? | 219 |
| Visszaeső bűnösök | 225 |
| Az ifjúság nevelése a tiszta életre. | |
| A kérdés fontossága | 231 |
| A nemi felvilágosításról. | 234 |
| A felvilágosítás módja. | 248 |
| A sexuális pedagógia természetes eszközei | 259 |
| A sexuális pedagógia természetfölötti eszköze | 270 |
| A kérdés kezelése az ifjak gyóntatásában | 273 |
| Összefoglalás | 276 |
| Második kötet. | |
| A hittan, mint tantárgy. | |
| Katolikus világnézetre nevelés | 3 |
| Hiányok a hitoktatás mai módszerében és anyagában | 5 |
| Nevelő hitoktatást! | 9 |
| A munkaiskola értéke a nevelő hitoktatásban. | |
| A munkaiskola első formája: a technikai és kézimunka tanítása az iskolában | 21 |
| Második formája: a tanítás hatását a külső tevékenység fölkeltésével elmélyíteni | 21 |
| Harmadik formája: a munkát módszertani elvvé tenni | 26 |
| A német püspöki kar a munkaiskola hittanórai alkalmazásáról | 37 |
| Nevelő hitoktatás a felső osztályokban. | |
| A dogmatika tanítása | 43 |
| Az erkölcstan tanítása | 49 |
| Az egyháztörténelem tanítása | 58 |
| Az apologetika tanítása | 58 |
| Az ifjúsági istentiszteletek. | |
| A diákmise | 73 |
| Az ifjúsági exhortációk | 80 |
| Az ifjúsági lelkigyakorlatok | 85 |
| A VIII. osztályosok búcsúztatása | 88 |
| A bűnbánat szentségének nevelő értéke. | |
| A bűnbánat szentségének lélektani alapjai | 94 |
| A bűnbánat szentségének pedagógiai jelentősége | 95 |
| A gyónás és a pszichoanalízis | 100 |
| A jó gyónás művészete | 103 |
| A jó gyóntatás művészete | 103 |
| A gyakori gyónok vezetése | 117 |
| Aggályos lelkű ifjak vezetése | 121 |
| Gyakorlati tanácsok az ifjúság gyóntatásához | 125 |
| Összefoglalás | 131 |
| A szentáldozás nevelő értéke. | |
| Az eucharisztikus Üdvözítő s az ifjúság | 135 |
| A gyümölcsöző áldozás lélektani föltételei | 137 |
| Az ifjúság gyakori áldozása | 140 |
| A szentek tiszteletének nevelő értéke. | |
| A szentek tiszteltének lélektani alapjai | 147 |
| A szentek életének helyes tárgyalása | 152 |
| Szent Alajos és Szent Szaniszló életének nevelő értéke | 159 |
| A Mária-kongregációk nevelő értéke. | |
| Történeti fejlődésük | 171 |
| Lélektani alapjuk | 173 |
| A kongregációk működése | 177 |
| A cserkészet nevelő értéke. | |
| A cserkészet történeti kifejlődése | 187 |
| Pedagógiai méltatása | 189 |
| A cserkészet veszélyei | 194 |
| Összefoglalás | 196 |
| Az öröm nevelő értéke. | |
| Az öröm szerepe a katolikus világnézetben | 201 |
| Az öröm pedagógiai jelentősége | 203 |
| Örömrenevelés | 205 |
| A nagy természet örömforrásai | 209 |
| Az internátusi nevelés. | |
| Az internátus történeti fejlődése | 216 |
| Az internátusi nevelés előnyei és veszélyei | 217 |
| Az internátusi elöljáró egyénisége | 219 |
| A főiskolai hallgatók lelkigondozása. | |
| A főiskolai hallgatók lelki helyzete | 223 |
| A főiskolai ifjúság vallási irányítása egyesületekben | 226 |
| A főiskolai ifjúság vallási irányítása külön lelkipásztor által | 235 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.