kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 447 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-17-7782-0 |
| Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 52831. |
| Bevezetés | 3 |
| Az iskola a közoktatás-irányítás folyamatában | 9 |
| A közoktatás-politika | 9 |
| A közoktatás-irányítás rendszere | 12 |
| Az iskola társadalmi funkciói | 22 |
| Az igazgató szerepe a vezetésben | 33 |
| A vezetés fogalma | 33 |
| Az igazgató a vezetés folyamatában | 39 |
| Az igazgató hatásköre | 42 |
| Az igazgató és helyettese(i) közötti munkamegosztás | 49 |
| Az igazgató kiválasztása és kinevezése | 63 |
| Az igazgató kiválasztásának követelményei | 63 |
| A kinevezési eljárás | 72 |
| A vezetés funkciói | 79 |
| A tervezés | 87 |
| A tervezés fogalma | 87 |
| A tervezés követelményei és jellemzői | 88 |
| A tervezés általános elvei az iskolai munkatervek készítésében | 93 |
| Az iskolai terv tartalma | 100 |
| A tervkészítés menete | 113 |
| A szervezés | 121 |
| A szervezés fogalma és a szervező munka elvei | 121 |
| Az iskolai munka szervezése | 124 |
| Az iskolai szervező munka csomópontjai | 127 |
| A nevelést segítő tényezők | 146 |
| A szervezeti feltételek meghatározása | 152 |
| Az iskola személyi feltételeinek szervezése | 156 |
| Az iskola tárgyi feltételeinek megteremtése és fejlesztése | 159 |
| Az ellenőrzés | 163 |
| Az ellenőrzés fogalma, helye, szerepe a vezetésben | 163 |
| Az ellenőrzéssel szemben támasztott követelmények | 167 |
| Az iskolai munka ellenőrzésének sajátosságai | 168 |
| Az iskolai ellenőrzés módszerei és színterei | 174 |
| A tanítási órák, foglalkozások ellenőrzése | 179 |
| Az elemzés, az értékelés | 195 |
| Az elemzés és az értékelés | 195 |
| Az értéskeléssel szemben támasztott követelmények | 196 |
| Az iskolai értékelés módja és formája | 202 |
| A pedagógusok minősítése | 206 |
| A döntés | 213 |
| A döntés jelentősége és formái | 213 |
| A döntési folyamat | 214 |
| A döntés módszerei | 216 |
| Személyi jellegű döntések | 224 |
| Az iskola közösségei | 239 |
| Az iskolai közösség sajátosságai | 239 |
| A mozgalmi jellegű közösségek | 242 |
| A pedagógusközösség szakmai jellegű szervezetei | 252 |
| Az ifjúsági közösségek pedagógiai irányítása | 262 |
| Az igazgató és a felügyelet kapcsolata | 287 |
| Az általános tanulmányi felügyelet | 288 |
| A szakfelügyelet munkája | 292 |
| Az általános tanulmányi felügyelet és a szakfelügyelet együttműködése | 295 |
| Hogyan készüljön fel az igazgató a felügyeleti vizsgálatra? | 305 |
| Az igazgató és más szervek kapcsolatai | 309 |
| Az iskola kapcsolata a tanácsokkal | 309 |
| Az iskola további külső kapcsolatai | 313 |
| A kapcsolattartás formái | 318 |
| Az iskolavezetés szakirodalmának válogatott bibliográfiája (1960-1980) | 323 |
| Az iskola a közoktatás-irányítás folyamatában | 323 |
| Az igazgató szerepe a vezetésben | 339 |
| Az igazgató kiválasztása és kinevezése | 355 |
| A vezetés funkciói | 358 |
| A tervezés | 363 |
| A szervezés | 371 |
| Az ellenőrzés | 392 |
| Az elemzés és az értékelés | 394 |
| A döntés | 400 |
| Az iskola közösségei | 408 |
| Az igazgató és a felügyelet kapcsolata | 432 |
| Az igazgató és más szervek kapcsolatai | 439 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.