kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 314 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 15 cm |
| ISBN: | 963-18-3330-5 |
| Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 42461. |
| Előszó | 9 |
| Az imbecillis gyermek | 11 |
| Az értelmi fogyatékosság meghatározása | 11 |
| Az imbecillitás interdiszciplináris megközelítése | 16 |
| Az imbecillitás megjelölésére használatos terminológia | 27 |
| Az imbecillitás főbb jellemzői | 29 |
| Az imbecillisek személyiségéről | 34 |
| Az imbecillisek tanulásának néhány általános sajátossága | 43 |
| Az imbecillis gyermekcsoport körülhatárolása pedagógiai szempontból | 48 |
| Az imbecillisek a társadalomban | 53 |
| Az értelmi fogyatékosok és a társadalmi környezet | 53 |
| Az értelmi fogyatékosok szociális szerepei az egyes kultúrákban | 56 |
| Az imbecillisek a hazai társadalomban | 58 |
| Az imbecillisek intézményes nevelésének és foglalkoztatásának rövid történeti áttekintése | 62 |
| Új törekvések: normalizáció, integráció | 68 |
| Az imbecillisek pedagógiájának tárgyköre | 74 |
| Az imbecillisek pedagógiájának néhány alapvető jellemzője | 74 |
| Az imbecillisek pedagógiájának kapcsolata az értelmi fogyatékosok pedagógiájával | 77 |
| Az imbecillisek pedagógiájának részterületei | 79 |
| Pedagógiai munka az imbecillis gyermekek és felnőttek intéményeiben | 79 |
| Az imbecillisek nevelő-oktató intézményeinek kapcsolatrendszere | 85 |
| Az imbecillisek nevelésének célja | 87 |
| A célmeghatározás szükségessége | 88 |
| A cél elemzése | 89 |
| A cél időnkénti felülvizsgálásának szükségessége | 93 |
| Téves céltípusok | 94 |
| A nevelési alapelvek és feladataok | 97 |
| A nevelés korrekciós jellege | 98 |
| Az egyéni bánásmód kitüntetett szerepe a közösségben | 100 |
| A tudatosság és tervszerűség elve | 101 |
| Az aktivitás elve | 102 |
| A gyógypedagógus vezető szerepének elve | 103 |
| A nevelő hatások egységének elve | 105 |
| A nevelési feladatok módosulása | 106 |
| A testi nevelés | 107 |
| A gondozás | 108 |
| Az egészséges életmód szokásainak kialakítása | 112 |
| A gyermekek edzése | 112 |
| A testi nevelés iskolai eszközei | 113 |
| Az oktatási folyamatban alkalmazott mozgásgyakorlatok | 116 |
| Az értelmi nevelés | 117 |
| Az értelmi nevelés lehetősége és szükségessége | 118 |
| Az értelmi nevelés célja és feladatai | 122 |
| A kognitív funkciók megalapozása | 123 |
| A kognitív funkciók fejlesztése | 127 |
| Az ismeretek kialakítása, gazdagítása, rendezése | 150 |
| Kommunikációra, beszédre nevelés | 152 |
| Az imbecillisek beszédállapotának jellemzése | 155 |
| A metakommunikáció | 160 |
| A kommunikációra és beszédre nevelés feladatai | 162 |
| A beszédre nevelés területei | 165 |
| A szociális beilleszkedésre nevelés | 170 |
| A szociális fejlődés lehetőségei és határai | 171 |
| A szociális beilleszkedésre nevelés feladatai | 175 |
| A szociális magatartás fejlesztésének néhány szempontja | 177 |
| Nevelés a közösségben | 181 |
| Néhány magatartásforma szerepe a szociális kapcsolatokban | 183 |
| A munkára nevelés | 187 |
| A munkára nevelés tartalma | 188 |
| A munkára nevelés korrekciós jellege | 190 |
| A munkára nevelés részei | 191 |
| Munkára nevelés a nevelőotthonban | 191 |
| Munkára nevelés a családban | 192 |
| A nevelés módszerei | 193 |
| A nevelési módszerek sajátosságai | 193 |
| A nevelés eszközei | 207 |
| A játék | 207 |
| A tanítási-tanulási folyamat | 213 |
| A nevelőmunka sajátos területei | 234 |
| A családi nevelés | 234 |
| A nevelőotthoni nevelés | 248 |
| Nevelés felnőttkorban | 261 |
| Az imbecillisek a felnőttkorban | 261 |
| A nevelés lehetősége és igénye | 265 |
| A felnőttnevelés feladatai | 268 |
| Felnőttnevelés a munkahelyen | 270 |
| A szabadidő felhasználására nevelés | 271 |
| A szexuális nevelés | 273 |
| Az imbecillisek nevelői | 277 |
| A nevelő tulajdonságai | 277 |
| A fogyatékos gyermekek nevelőivel szemben támasztott sajátos körülmények | 279 |
| Irodalom | 283 |
| Idegen rövidítések magyarázata | 299 |
| Tárgymutató | 300 |
| Névmutató | 305 |
| Idegen nyelvű tartalmi összefoglalók (orosz, angol, német) | 309 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.