| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 152 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-17-6469-9 |
| Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 52928. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. |
| Előszó | 7 |
| A pszichológia és a tanulás | 10 |
| Élettani tényezők szerepe az írás és az olvasás képességeinek kialakulásában | 18 |
| Az írástanulás szenzoros alapjai | 28 |
| A kéz fejlődése a gyermekkorban | 28 |
| A látás és az írástanulás kapcsolata | 32 |
| A szem szerkezete és működése | 32 |
| A hallás és a beszéd szerepe az írástanulásban | 40 |
| Az írás és az olvasás motivációja | 43 |
| A felnőtt modellek | 44 |
| Az írás előfokai a gyermekkorban | 50 |
| Az olvasás- és írástanulás pedagógiai és pszichológiai tényezői | 57 |
| Az írástanulás folyamata | 63 |
| Az olvasás- és írástanulás kapcsolata | 64 |
| Az élettani feltételek | 65 |
| Az írástanulás nehézségei | 66 |
| Az írásnak értelem által irányított tanulás | 69 |
| Az olvasás és írás együttes tanulásának nehézségei | 71 |
| A gyorsított ütemű olvasási programok | 71 |
| Az olvasás- és írászavarok kapcsolata | 77 |
| Az olvasás- és írásprogramok hatása a helyesírásra | 78 |
| Az iránytévesztésekről | 80 |
| A dyslexiás és dysgraphiás gyermekekkel való foglalkozás szervezeti kérdései | 89 |
| Gátlások kialakulása és megelőzése | 92 |
| Regresszió és gátlás | 93 |
| A gátlások feloldása | 95 |
| Pszichológiai tényezők szerepe az írásminta megválasztásában | 97 |
| Az írásminta megválasztása | 99 |
| Az íráselemek keresése | 112 |
| Az írástanulás módszertani kérdései | 114 |
| Az egyéni jellegzetességek jelentkezése az írástanulás során | 117 |
| A módszertani kísérletekről | 121 |
| A késleltetett és a dőlt betűs írás tanításának módszerei | 122 |
| A betűtanulás | 127 |
| Irodalom | 135 |
| Az idegen szavak jegyzéke | 143 |