| Kiadó: | Gondolat Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 224 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 18 cm x 13 cm |
| ISBN: | |
| Bevezetőül. Az író | 5 |
| Az olvasó | 7 |
| Élmény vagy szórakozás | 9 |
| Egyetemes és egyéni | 14 |
| Érzékletesség | 20 |
| Benső hasonlóság | 21 |
| Elsajátítás | 23 |
| Másokban önmagunkat | 26 |
| Szerepek | 28 |
| "A törvény a tiszta beszéd" | 30 |
| Formai elemek | 31 |
| Történet és tartalom | 34 |
| Miért ír az író? Érzelmi kötöttség | 34 |
| Első példa: Móricz Árvácskája | 38 |
| Második példa: Két változat egy témára | 41 |
| Más történet - más tartalom | 54 |
| Harmadik példa: Egy másik vándorló motívum | 59 |
| Történet, stílus és tartalom | 66 |
| Ismét két változat egy témára | 66 |
| "Színtiszta tárgyilagosság" | 67 |
| Miben rejlik a hatás? | 72 |
| A szavak értéke | 73 |
| A szereplők | 76 |
| A történet | 77 |
| Az eszmei tartalom | 79 |
| Még egyszer; a szavak értéke | 80 |
| Mit mondanak a tények? | 83 |
| A kiszabott idő | 86 |
| Az örökkévalóság | 89 |
| A rend egészen közelről | 91 |
| Tárgyilagosság és költőiség | 93 |
| A valóság színe és visszája | 95 |
| A valóság egyszerisége | 97 |
| Jótékony humor | 98 |
| Tündéri realizmus | 106 |
| A munka varázsa | 109 |
| Mi fér egy mondatba | 113 |
| Irodalom és valóság | 119 |
| Írói élmény? | 119 |
| Törvényszerű-e a való? | 121 |
| Az első utazás | 122 |
| Egy másik utazás | 124 |
| Miként válogat az emlékezet | 125 |
| A művészet csodatétele | 126 |
| A szorongás igazi oka | 127 |
| Az írás - felfedezés | 130 |
| Az első nyom | 132 |
| A regény légköre | 134 |
| A drámai szerkezet vallomása | 136 |
| A fogantatás | 137 |
| Az írói lelemény szerepe | 138 |
| Gondolat-kísérlet | 139 |
| Miért van így? | 141 |
| A keret szerepe | 144 |
| A hitelesség növelése | 146 |
| Egy modern alkalmazás | 147 |
| A keret belső szerepe | 149 |
| Egyetlen élet - mindenkié | 150 |
| A rendkívüli | 151 |
| A stílus érzékletessége | 154 |
| Az emberi szó hitele | 156 |
| Hasonlat a toronygombról | 158 |
| A felfoghatatlan megfogása | 160 |
| Az érzelmek megindítása | 164 |
| A technika | 168 |
| Hogyan kezdjünk egy regényt? | 168 |
| Egy "unalmas" indítás | 171 |
| Mégsem unalmas? | 172 |
| Hívószó módszer | 177 |
| Új technika - régi elemekből | 179 |
| Négy elem | 180 |
| A feszültségkeltés módszerei | 182 |
| 1. Erotika | 182 |
| 2. Sztereotípia | 183 |
| 3. Vágás | 186 |
| 4. Ismétlés | 187 |
| Abszurd eszközök (J. D. Salinger: Ilyenkor harap a banánhal) | 188 |
| Az Oidipusz király és a Godot-ra várva. Tartalmi egyezések | 198 |
| Oszcilláció | 203 |
| Egy "kivételes" görög tragédia | 204 |
| A "bűn" | 208 |
| Más kor - más bűn | 210 |
| Kétség s remény a Godot-ra várva c. tragédiában | 211 |
| Tartalom és eszköz azonossága | 214 |
| A többi fordulat | 215 |
| A gondolat | 218 |
| Irodalomjegyzék | 220 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.