1.035.111

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az iskola időarcai

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Dialóg Campus Kiadó
Kiadás helye: Budapest-Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 239 oldal
Sorozatcím: Conpendiarium
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-7296-35-2
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

„A koncepcionálisan és szerkezetileg is kivételesen igényes munkának már a címe is sokat ígér. Az iskoláról mint pedagógiai vagy társadalmi intézményről (...) a szakirodalomban sok szó esik, azonban az iskolai szervezet, a benne folyó történések és az időszociológiai megközelítés összekapcsolása teljesen újszerű megközelítés, s mint ilyen nemcsak az iskolaszociológia, de más szociológiai-pedagógiai szakszámára is számos újdonsággal és tanulsággal (...) A könyvet, melyben az iskola és a tári környezet kapcsolata újraértelmeződik, több, gyakran használt fogalom tartalma kibővül, s a pedagógia, az intézményszociológia és a nevelésszociológia ismert problémái teljesen új megvilágításba kerülnek, minden bizonnyal számos felsőoktatási intézmény hallgatói forgatják majd kötelező vagy ajánlott olvasmányként." (Részlet a lektori véleményből)
Dr. Meleg Csilla a Pécsi Tudományegyetem és a Berzsenyi Dániel Főiskola egyetemi tanára. Nevelés- és oktatásszociológiai témájú kurzusokat vezet... Tovább

Fülszöveg

„A koncepcionálisan és szerkezetileg is kivételesen igényes munkának már a címe is sokat ígér. Az iskoláról mint pedagógiai vagy társadalmi intézményről (...) a szakirodalomban sok szó esik, azonban az iskolai szervezet, a benne folyó történések és az időszociológiai megközelítés összekapcsolása teljesen újszerű megközelítés, s mint ilyen nemcsak az iskolaszociológia, de más szociológiai-pedagógiai szakszámára is számos újdonsággal és tanulsággal (...) A könyvet, melyben az iskola és a tári környezet kapcsolata újraértelmeződik, több, gyakran használt fogalom tartalma kibővül, s a pedagógia, az intézményszociológia és a nevelésszociológia ismert problémái teljesen új megvilágításba kerülnek, minden bizonnyal számos felsőoktatási intézmény hallgatói forgatják majd kötelező vagy ajánlott olvasmányként." (Részlet a lektori véleményből)
Dr. Meleg Csilla a Pécsi Tudományegyetem és a Berzsenyi Dániel Főiskola egyetemi tanára. Nevelés- és oktatásszociológiai témájú kurzusokat vezet pedagógia, romológia és tanár szakos hallgatóknak. Kutatásaiban több nézőpont egymásra vonatkoztatásával értelmezi az iskola világát. Hazai és külföldi tudományos társaságok tagja, hazai és nemzetközi konferenciák meghívott előadója. Vissza

Tartalom

Bevezetés 11
I. fejezet Értelmezési keret 15
1. A társadalomtudományok gondolkodásmódjának paradigmaváltása
és az időtényező 75
2. Az iskola mint szervezet az idő értelmezési keretében 20
II. fejezet Az idő és az iskola 23
1. Az idő dimenzionálásának megjelenési formái:
kapcsolódások az iskola világához 23
2. Az iskola időszerkezete 29
Egymásra épülés: lineáris idő 30
Időszámítás: ciklikus idő 36
Időstruktúrák találkozása: az iskola társas erőtere 40
III. fejezet Az iskolai egészségnevelés koncepcionális keretei 47
1. Az egészségfogalom tartalma 48
2. Az egészség az értékrendszerek hálózatában 50
3. Az iskolai egészségnevelés és újrafogalmazásának szükségessége 52
4. Az iskolai egészségnevelés koncepcionális újragondolása 66
IV. fejezet Szervezetfejlesztés: elmélet és módszer 69
1. Egy lehetséges modell: iskolai szervezetfejlesztés 69
2. Az Egész-ség program tartópillérei 78
A tantestület 19
Tanárok és tanulók 84
Tanárok és szülők 86
3. Az Egész-ség program modellértékűsége 88
V. fejezet Esettanulmány: a lelki egészségvédelem pedagógiai programja 93
1. A fejlesztési folyamat módszerei 93
2. Az iskola szervezeti jellemzői 94
Állapotmutatók 95
Öt évvel később 101
3. Tanórák és szakkörök 106
Szituációs játékok a kommunikációs képességek fejlesztésében 107
Napközis foglalkozások 108
Osztályfőnöki órák 109
Önismeret, mások megismerése 110
Döntéshozatal 110
Stresszkezelés 111
Konfliktuskezelés 111
Szakköri munka 113
Iskolai rendezvények 115
4. A tantestület 117
Közös továbbképzés 117
Az tetszett az elmúlt héten, hogy... 119
Nem tetszett, hogy ... 120
Kicsit másként gondolkodom arról, hogy... 121
Felesleges volt, hogy... 123
Meg kellene ismételni, mert... 123
Nem kellene megismételni, mert... 123
Formális és informális struktúra a tréning előtt és után 124
Nevelési alapelvek 128
Tantestületi attitűd és az iskola klímája 135
5. A tanulók 143
Serdülők lelki egészsége: nemzetközi kitekintés 143
Iskolatérkép 146
Az iskolához való viszony 149
Tanár-tanuló kapcsolat diákszemmel 152
Osztálytársak egymás között 153
Iskolai normák társas-közösségi közvetítése 155
A kérdőív 156
Az osztályok társas szerkezete 156
Csoportlégköri mutatók 157
Jelentőség és szerep 158
Osztályközi kapcsolatok 159
A fiúk és a lányok együttműködése 160
Iskolán kívüli társaságok, barátságok 161
„Milyen a ti osztályotok?" 162
Az iskola hatásrendszere 162
6. A szülők 167
7. Az Egész-ség program hét tanéve 170
8. A szervezet- és iskolafejlesztés folyamata 173
VI. fejezet Iskolai szervezetfejlesztés: az idődimenziók szinkronizálása 179
1. Lineáris idő: az időhorizont kitágulása 179
2. Ciklikus idő: az időszámítások összerendeződése 183
3. Társas világ: az időrelációk rugalmas alkalmazása 186
4. Összegzésként 188
VII. fejezet Szervezeti interpretációs keret és magatartásformáló pedagógiai
folyamatok 191
Mellékletek 207
Irodalomjegyzék 223

Meleg Csilla

Meleg Csilla műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Meleg Csilla könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv