kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Etnikum Kiadó és Nyomda Kft. |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 221 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-90-1045-6 |
| Bevezetés | 7 |
| Az igazgató szerepe (Mezei Gyula) | 9 |
| Az igazgató alkalmasságáról | 9 |
| A törvényes előírások | 9 |
| A sikeres pedagógus | 11 |
| A tanári erények nem elégségesek | 13 |
| Az igazgató személyisége | 14 |
| Legyen kiegyensúlyozott, harmonikus egyéniség | 15 |
| Jellemezze a kezdeményezőkészség | 15 |
| A kommunikációs készség a siker feltétele | 16 |
| Nélkülözhetetlen az irányítás készsége | 16 |
| A közösségalkotás képessége a pedagógiai vezető erénye | 17 |
| Szükséges a kellő önismeret, önbizalom | 18 |
| Az érzelmek fegyelmezése megtanulható | 18 |
| Az igazgató szakmai felkészültsége | 19 |
| Követelmény az átfogó pedagógiai kultúra | 19 |
| Tájékozottság a vezetéselméletben | 19 |
| Igazgatási, gazdálkodási, jogi, vezetéspszichológiai ismeretek | 20 |
| A gyakorlat tapasztalatai | 20 |
| Az igazgató közéleti ember | 21 |
| A pályázati rendszer | 22 |
| A pályázatot ki kell írni | 22 |
| A nevelőtestület véleményezési joga | 23 |
| Az igazgató munkájának értékelése | 23 |
| A pályázó vezetői programmal pályázik | 24 |
| Szemelvények | 26 |
| A hatékony vezető (Golnhofer Erzsébet) | 26 |
| A vezetés szakszerűsége (Mezei Gyula) | 27 |
| Dokumentum | 28 |
| Önismereti gyakorlat iskolavezetők számára (Horváth Márton) | 28 |
| Kérdések, feladatok | 31 |
| Az igazgató szerepe a vezetésben | 33 |
| Az iskolában nincs kollektív vezetés | 33 |
| A pedagógiai vezetés tartalma | 36 |
| A tanügyigazgatási feladatok | 37 |
| Az igazgató személyzeti vezető is | 39 |
| Szervezeti és tárgyi feltételek | 40 |
| Az igazgató hatalmának forrásai | 41 |
| Célszerű munkamegosztás a vezetésben | 42 |
| Nagy változatosság a feltételekben | 42 |
| A lineáris szervezet lehetőségei | 45 |
| Funkcionális és szervezeti felépítés | 46 |
| A törzskari szervezet előnyei | 49 |
| Szemelvények | 52 |
| Az iskolavezetés modelljei (Golnhofer Erzsébet) | 52 |
| Közvetlen segítőtársaink, az igazgatóhelyettesek (Zalka György) | 54 |
| A pedagógiai önállóság (Mezei Gyula) | 55 |
| Kérdések, feladatok | 56 |
| Az iskola működése, önállósága | 63 |
| Az iskola önállósága | 65 |
| Az autonómia történeti előzményei | 65 |
| Az elmúlt évtizedek változásai | 65 |
| Az önállóság öt területe | 66 |
| A szakmai önállóság | 67 |
| Mit jelent a szervezeti önállóság? | 6+7 |
| Önállóság a személyzeti és munkaügyekben | 68 |
| Önállóság a gazdálkodásban | 73 |
| Az igazgatási önállóság | 74 |
| Az iskolában működő önkormányzatok | 75 |
| A nevelőtestület jogai | 76 |
| A szakmai munkaközösségek feladatai | 76 |
| Az egy osztályban tanító tanárok | 79 |
| Az ifjúsági önkormányzatok a diákokat képviselik | 83 |
| A szülői önkormányzatok érdekeltsége | 83 |
| Szemelvények | 84 |
| A legtöbbet hangoztatott aggályok (Mezei Gyula) | 85 |
| Autonómia: mítosz és valóság (Kozma Tamás) | 85 |
| Kérdések, feladatok | 86 |
| Munkaügy és munkajog (Bosch Márta) | 86 |
| A munka világának jogi szabályozásáról és az intézményen belüli sajátos szabályozásáról | 88 |
| Törvények és jogszabályok alapján | 89 |
| A közalkalmazotti jogviszony jogi szabályozása | 89 |
| Érdekegyeztetés belső munkaügyi szabályok | 89 |
| Érdekegyeztető fórumok | 89 |
| A közalkalmazotti szabályzat | 93 |
| A kollektív szerződés | 93 |
| A szerződéskötő partnerek | 93 |
| A szerződésben szabályozható kérdések | 94 |
| Külön szabályok az intézményvezetőkre | 96 |
| A kollektív szerződés formája, szerkezete | 96 |
| A kollektív szerződésbe tartozó témák | 96 |
| A kollektív szerződés módosítása, megszüntetése | 97 |
| A személyi döntések kiemelkedő szerepe | 98 |
| A pályázatok kiírása | 98 |
| A kinevezés jogviszont teremt | 100 |
| Mit tartalmaz a munkaköri leírás? | 102 |
| Dokumentumok | 103 |
| Közalkalmazotti szabályzat | 105 |
| Kollektív szerződés | 108 |
| Munkaköri leírás iskolai igazgatóhelyettes részére | 110 |
| Munkaköri leírás diákotthoni igazgatóhelyettes részére | 110 |
| Kérdések, feladatok | 113 |
| A személyi illetmények és az anyagi elismerés | 115 |
| A közalkalmazottak illetményéről | 117 |
| A fizetési osztályba sorolás elvei | 119 |
| Besoroáls a pedagógusi munkakörben | 121 |
| A nem pedagógusi munkakörben foglalkoztatottak osztályba sorolálsa | 121 |
| A további szakképesítés, szakképzettség elismerése | 122 |
| A kinevezési okirat szerepe az elismerésben | 123 |
| A besorolás alapja az iskolai végzettség | 126 |
| Alkalmazás a pedagógiai szakszolgálat intézményében | 128 |
| A fizetési fokozatok megállapítása | 130 |
| Garantált illetmény | 132 |
| A pedagógusok kötelező óraszámának emelésével kapcsolatos kompenzáció | 134 |
| Kötelező és adható pótlékok | 135 |
| A kiemelkedő teljesítmény elismerése | 135 |
| A túlmunka és díjazása | 136 |
| Jubileumi jutalomra jogosultság | 137 |
| A minősítés értékelést jelent | 139 |
| Kérdések, feladatok | 140 |
| A közalkalmazotti jogviszony | 141 |
| A közalkalmazotti jogviszony megszűnése | 142 |
| Fegyelmi felelősségre vonás | 144 |
| Az intézmények ügyvitele és ügyiratkezelése | 145 |
| Az ügyintézés és az iratkezelés | 145 |
| Tanügyi nyilvántartások | 147 |
| A beírási napló, a felvételi és mulasztási napló | 149 |
| A foglalkozási napló | 151 |
| A törzslap | 151 |
| A bizonyítvány | 153 |
| A tantárgyfelosztás és az órarend | 153 |
| A jegyzőkönyv | 153 |
| A tanügyi nyilvántartások vezetése | 153 |
| Kérdések, feladatok | 154 |
| Tárgyalástechnika (Pais Károlyné) | 155 |
| Mit nevezünk tárgyalásnak? | 155 |
| A tárgyalás néhány fajtája | 155 |
| Üzleti tárgyalás | 157 |
| Informális tárgyalások | 157 |
| Szemelvények | 158 |
| Mi a kommunikáció? | 159 |
| Kérdések, feladatok | 160 |
| A kommunikációs jelek értelmezésének háttere | 162 |
| A jelrendszerek elsajátítása | 163 |
| Közös ismeretek szükségesek | 163 |
| Értékrend, alapeszmék, szemléletmód | 164 |
| Kérdések, feladatok | 165 |
| A sikeres kommunikáció feltételei | 169 |
| A sikeres kommunikáció feltételei | 169 |
| A személyes benyomások, várakozások | 170 |
| Személyes érdek, elfogultság, sztereotípia | 171 |
| A hangulat szerepe | 171 |
| A beleélés még nem empátia | 172 |
| A saját magunkról alkotott kép szerepe | 174 |
| Kérdések, feladatok | 176 |
| A kommunikáció eszközei | 177 |
| A nyelv, mint a hatásgyakorlás eszköze | 179 |
| A nyelvi megformálás fontossága | 183 |
| Szólj, s megmondom, ki vagy! | 185 |
| A rétegnyelvi elkülönülés | 185 |
| Kérdések, feladatok | 186 |
| A nem verbális jelzések gazdag rendszere | 188 |
| Gesztusok, mimika, testtartás | 190 |
| A tér berendezése, használata és értelmezése | 193 |
| Kérdések, feladatok | 195 |
| A meggyőzés | 196 |
| Első helyen áll az információ forrása | 198 |
| Negatív és pozitív hangulatkeltés | 202 |
| Az érvek felvonultatása | 203 |
| Az emlékezet sajátos működése | 203 |
| Milyen módon adjuk elő érveinket? | 205 |
| Gyakorlati megfontolások a tárgyalással kapcsolatban | 206 |
| Kommunikáció a tárgyalás folyamatában | 208 |
| Kérdések, feladatok | 211 |
| Bibliográfia | 213 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.