1.035.089

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az iskola igazgatása 3.

Az igazgató szerepe/Munkaügy és munkajog/Tárgyalástechnika

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Etnikum Kiadó és Nyomda Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 221 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-90-1045-6
Megjegyzés: Tankönyvi száma: M-197.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tankönyvsorozatunk harmadik kötetét adjuk közre, ezúttal a negyedik átdolgozott kiadásban. Ez nem kelthet különösebb meglepetést, hiszen folyamatosan jeleztük, hogy egyrészt a használat közben... Tovább

Előszó

Tankönyvsorozatunk harmadik kötetét adjuk közre, ezúttal a negyedik átdolgozott kiadásban. Ez nem kelthet különösebb meglepetést, hiszen folyamatosan jeleztük, hogy egyrészt a használat közben szerzett tapasztalatok, másrészt a bekövetkezett változások kényszere megköveteli a korrekciókat. A harmadik kiadást ezúttal inkább módosított kiadás követi, amely valóban csak a márciusig bekövetkezett változások átvezetését jelenti.
Ez a tankönyv három részből áll. Az első rész Mezei Gyula munkája: Az igazgató szerepe címmel. Egyébként ez a tananyag folytatása az Alkalmazott vezetéselmélet című kötetben összefoglalt ismereteknek. Ahogyan a cím jelzi, az igazgató szerepe a téma, ebben különböző megközelítésekben, korábbi kutatásai és személyes tapasztalatai alapján arra keresi a választ, hogy milyen is hát a jó igazgató. Megrajzolja az igazgató személyiségét; sorra veszi azokat a személyiségjegyeket, amelyekkel a sikeres igazgatónak rendelkeznie kell, ugyanígy a szakmai felkészültségre vonatkozó követelményeket. Tisztázza, hogy mit jelent a kollektív vezetés, milyen forrásai vannak az igazgató hatalmának, milyen munkamegosztás célszerű az iskola vezetésében. Az igazgató olyan iskolát vezet, amelyben nagy szerepet kap az autonómia, de ez csak szólam marad, ha nem mutatjuk meg, hogy mit jelent ez az önállóság, milyen területei vannak az önállóságnak. Ezekre a kérdésekre ad választ a szerző, a gyakorló vezető számára jól hasznosítható feldolgozásban. Vissza

Tartalom

Bevezetés7
Mezei Gyula: Az igazgató szerepe9
Az igazgató alkalmasságáról9
A törvényes előírások9
Az igazgató személyisége14
Az igazgató szakmai felkészültsége19
Az igazgató közéleti ember21
A pályázati rendszer22
Szemelvények26
Golnhofer Erzsébet: A hatékony vezető26
Mezei Gyula: A vezetés szakszerűsége27
Dokumentum28
Horváth Márton: Önismereti gyakorlat iskolavezetők számára28
Kérdések - feladatok31
Az igazgató szerepe a vezetésben33
Az iskolában nincs kollektív vezetés33
Az igazgató hatalmának forrásai41
Célszerű munkamegosztás a vezetésben42
Szemelvények52
Golnhofer Erzsébet: Az iskolavezetés modellje52
Zalka György: Közvetlen segítőtársaink, az igazgatóhelyettesek54
Mezei Gyula: A pedagógiai önállóság55
Kérdések - feladatok63
Az iskola működése, önállósága65
Az iskola önállósága65
Az önállóság öt területe67
Az iskolában működő önkormányzatok76
Szemelvények85
Az Oktatási Miniszter tájékoztatója85
Mezei Gyula: A legtöbbet hangoztatott aggályok86
Kozma Tamás: Autonómia: mítosz és valóság86
Kérdések - feladatok88
Bosch Márta: Munkaügy és munkajog89
A munkaügyi kapcsolatok jogi szabályozásáról és az intézményen belüli sajátos szabályozásról89
Törvények és jogszabályok alapján89
A közalkalmazotti jogviszony jogi szabályozása89
Érdekegyeztetés, belső munkaügyi szabályok93
A kollektív szerződés96
A személyi döntések kiemelkedő szerepe102
A pályázatok kiírása103
A kinevezés jogviszonyt teremt105
Mit tartalmaz a munkaköri leírás?108
Dokumentum110
Közalkalmazotti szabályzat110
Kollektív szerződés113
Munkaköri leírás iskolai igazgatóhelyettes részére115
Munkaköri leírás diákotthoni igazgatóhelyettes részére117
Kérdések - feladatok119
A személyi illetmények és az anyagi elismerés121
A közalkalmazottak illetményéről121
A fizetési osztályba sorolás elvei122
Besorolás a pedagógusi munkakörben123
A nem pedagógusi munkakörben foglalkoztatottak osztályba sorolása126
A további szakképesítés, szakképzettség elismerése128
A fizetési fokozatok megállapítása135
Garantált illetmény135
A pedagógusok kötelező óraszámának emelésével kapcsolatos kompenzáció136
Kötelező és adható pótlékok137
A kiemelkedő teljesítmény elismerése139
A túlmunka és díjazása140
Jubileumi jutalomra jogosultság141
A minősítés értékelést jelent142
Kérdések - feladatok144
A közalkalmazotti jogviszony145
A közalkalmazotti jogviszony megszűnése145
Fegyelmi felelősségre vonás147
Kérdések - feladatok149
Az intézmények ügyvitele és ügyiratkezelése151
Az ügyintézés és az iratkezelés151
Tanügyi nyilvántartások153
A tantárgyfelosztás és az órarend155
A jegyzőkönyv155
A tanügyi nyilvántartások vezetése155
Pais Károlyné: Tárgyalástechnika157
Mit nevezünk tárgyalásnak?157
A tárgyalás néhány fajtája158
Üzleti tárgyalás159
Informális tárgyalások160
Kérdések - feladatok162
A kommunikációs jelek értelmezésének háttere163
A jelrendszerek elsajátítása163
Közös ismeretek szükségesek164
Értékrend, alapeszmék, szemléletmód165
Szemelvények169
Mi a kommunikáció169
Kérdések - feladatok170
A sikeres kommunikáció171
A sikeres kommunikáció feltételei171
A személyes benyomások, várakozások172
Személyes érdek, elfogultság, sztereotípia174
A hangulat szerepe176
A beleélés még nem empátia177
A saját magunkról alkotott kép szerepe179
Kérdések - feladatok183
A kommunikáció eszközei185
A nyelv, mint a hatásgyakorlás eszköze185
A nyelvi megformálás fontossága186
Szólj, s megmondom, ki vagy!188
A rétegnyelvi elkülönülés190
Kérdések- feladatok193
A nem verbális jelzések gazdag rendszere195
Gesztusok, mimika, testtartás196
A tér berendezése, használata, értelmezése198
Kérdések - feladatok202
A meggyőzés203
Első helyen áll az információ forrása203
Negatív és pozitív hangulatkeltés205
Az érvek felvonultatása206
Az emlékezet sajátos működése208
Milyen módon adjuk elő érveinket?211
Gyakorlati megfontolások a tárgyalással kapcsolatban213
Kommunikáció a tárgyalás folyamatában215
Kérdések - feladatok218
Bibliográfia220
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az iskola igazgatása 3. Az iskola igazgatása 3. Az iskola igazgatása 3.

Néhány lapon jelölések és színes sorkiemelések láthatóak.

A borító színe eltér a könyvadatban megadottól.

Állapot:
1.940 ,-Ft
10 pont kapható
Kosárba
konyv