1.034.860

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az iskolai drogstratégia kialakítása és módszertana

Szerző
Lektor

Kiadó: T+T Humán Szolgáltató és Oktatási Központ Betéti Társaság-Lélekszerviz Mentálhygiénés Szolgáltató Betéti Társaság
Kiadás helye: Budapest-Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 156 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-214-508-9
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az Oktatási Minisztérium által 2000-ben támogatott "Iskolai drogstratégia kialakítása és módszertana" című oktatási segédanyag első hathatós kísérlete volt a hazai iskolai drogprevenciós... Tovább

Előszó

Az Oktatási Minisztérium által 2000-ben támogatott "Iskolai drogstratégia kialakítása és módszertana" című oktatási segédanyag első hathatós kísérlete volt a hazai iskolai drogprevenciós tevékenység érdemi támogatásának. Takács Péter, mint felkért szerző az akkori tapasztalatokra építve kísérelte meg definiálni és rendszerbe foglalni a stratégiai algoritmusokat és módszertani formákat. A megváltozott szabályzók, és az antihumánus szenvedélyekkel kapcsolatos mai álláspontok által megkívánt aktualizáló átdolgozást kíséreltük meg a könyvben.
Az eltelt négy év alatt elkészült szakmai stratégiákra épülő különböző prevenciós programok mára már sok iskolába eljutottak. A Közoktatási Törvény 129. § (6) bekezdése alapján az oktatási intézményeknek 2004. június 30-ig kell a pedagógiai programját felülvizsgálni, illetve szükség esetén módosítani, és azt jóváhagyásra a fenntartónak megküldeni. Más rendelkezések és dokumentumok (92/2000 sz. Országgyűlési Határozat, 1036/2002. sz. Kormányhatározat, Egészséges Nemzetért Népegészségügyi Program, OM Drogstratégia, Társadalmi Bűnmegelőzési Stratégia, az Országos Köznevelési Tanács Állásfoglalása, stb.) is előírják, ill, ajánlják a hatékony pedagógiai választ a drogprobléma iskolai kezelésére. A téma fontosságát jelzi, hogy az Oktatási Minisztérium közelmúltban elkészített drogstratégiája már bevezetőjében megemlíti az iskolai drogügyi koordinátort és feladatát.
A jelen átdolgozási időszak jó alkalom arra, hogy a iskolák pedagógiai programjának az egészségneveléssel kapcsolatos fejezetébe beépítsék azokat az elemeket is, amelyeket az egyre jobban terjedő szerfogyasztás (ide értve a dohányzást, az alkohol- és kábítószer fogyasztását) megelőzésére kívánnak megtenni.
Ehhez a prevenciós, programalkotó munkához nyújt hathatós segítséget könyvünk. Vissza

Tartalom

Ajánlás5
Előszó a második kiadáshoz6
Bevezető7
A szerfogyasztás szociológiai, pszichológiai megközelítése15
A szerfogyasztási szokások megváltoztatásának egészségfejlesztési és mentálhigiénés megközelítése21
Az egészségfejlesztés és a szerfogyasztási szokások megváltoztatása21
Az iskolai egészségnevelési-, drogprevenciós munkát meghatározó jogszabályi környezet23
A szerfogyasztási szokások megváltoztatásának mentálhigiénés vonatkozása26
A szerfogyasztás jogi és rendészeti megközelítése36
A drogfogyasztás jogi kérdései36
Jogszabály ismertetés36
Jogértelmezés alapelvei39
Kapcsolódó jogszabályok40
A szerfogyasztó magatartás helye a devianciák között42
A devianciáról42
A kábítószer probléma bűnügyi megítélése44
A prevenció45
Az egészségnevelés és a drogmegelőzés kérdésköre a különböző stratégiákban48
Magyarország Nemzeti Fejlesztési Terve48
Egészséges Nemzetért Népegészségügyi Program 2001-2010.48
Egészség Évtizedének Johan Béla Nemzeti Programja49
A társadalmi Bűnmegelőzés Nemzeti stratégiája50
Nemzeti Stratégia a kábítószer-probléma visszaszorítására51
A Nemzeti Stratégia ismertetése51
A Nemzeti Stratégiának az iskolai drog-stratégiával kapcsolatos részleteinek kiemelése55
Az Oktatási Minisztérium a "Nemzeti Stratégia a kábítószer-probléma visszaszorítására" (96/2000. (XII. 11.) OGY hat.) alapdokumentumból adódó drogprevenciós stratégiája57
Az egészség stratégiára épülő iskolai drog-stratégia kialakítása, és elhelyezése az egészségnevelés folyamatában, illetve a pedagógiai programban59
A tanügyi szabályozás59
Az iskolai drogstratégia fogalma62
Iskolai drogstratégia kialakítása és a segítő intézmények szerepe63
Az iskolai drogstratégia kialakításának és működtetésének elemei63
Az iskolai drogmegelőzési stratégia készítésének lépései69
Az iskolai drogügyi koordinátor szerepe az iskolai egészségnevelési-drogmegelőzési programjának megvalósításában75
A segítő kapcsolatok színterei és kapcsolódási pontok78
A végrehajtás színterei, módszerei82
Néhány csoportos foglalkozáson (osztályfőnöki órán) használható módszer az élményszintű fejlesztéshez (gyakorlatok és játékok ismertetése)87
Mellékletek97
Szakkifejezések szószedete97
Drogos szlengszótár107
Szülői tájékoztató levél111
Pedagógus Szakmai Etikai Kódex114
Országos Köznevelési Tanács Állásfoglalása120
Az Ottawai Egészségfejlesztési Charta122
Iskolai egészségnevelési-drogmegelőzési stratégia minták127
Minta iskolai drogstratégia127
Egészségnevelési-drogmegelőzési 10 órás osztályfőnöki terv-minta a 4 évfolyamos gimnáziumok részére138
Ajánlott irodalmak jegyzéke139
Kábítószer problémákkal foglalkozó kiadványok139
Jogszabályi környezet142
Kommunikáció-, pszichológia-, szociológiai témakör142
Gyakorlatok (tréningek, játékok) témakör145
Gyermekvédelmi és egyéb iskolai témák146
Droggal kapcsolatos filmek válogatott bibliográfiája147
Drogkérdéssel foglalkozó weboldalak válogatott listája148
Címlisták150
Működő KEF-ek kapcsolattartó személyei150
Ifjúsági lelkisegélyszolgálatok telefonszámai153
Egyéb segítő szolgáltatások telefonszámai154
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az iskolai drogstratégia kialakítása és módszertana Az iskolai drogstratégia kialakítása és módszertana

A borító nedvességtől enyhén foltos.

Állapot:
2.440 ,-Ft
12 pont kapható
Kosárba
konyv