| Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 110 oldal |
| Sorozatcím: | Pszichológia a gyakorlatban |
| Kötetszám: | 1 |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 19 cm x 13 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Kihajthatjó melléklettel. |
| Az értelmi tényezők szerepe a különbözően fejlett gyermeki közösségekben | |
| A kezdetleges gyermeki közösségek és az értelmi színvonal | 9 |
| Az iskolába kerülő gyermekek értelmének fejlettsége és fejlesztése az osztályközösség kezdeti kialakulásakor | 10 |
| Az értelem fejlesztése és a közösség kialakítása a tanításban. (A kérdés és a közlés. Öntvékenység és kérdés kapcsolata | 13 |
| Az értelmi színvonal fejlődése és az osztályközösségek fejlettségének összefüggése (Gondolkodási műveletek a nyelvtanban. Feladatlap mint az öntevékenység és egymást segítés eszköze. Földrajzi alapfogalmak megértése. Számtanpélda: közös kíváncsiság, öntevékeny megoldás.) | 17 |
| Az érzelmi légkör hatása a csoport fejlődésére | |
| Az érzelmi légkör kialakulása az óvodáskorú gyermekeknél | 35 |
| Az osztályközösség mint új környezet és az iskolai érzelmi légkör kialakulásának kezdete (Egy I. osztály első napja.) | 37 |
| Az érzelmi légkör a fejlettebb osztályközösségekben (Az erkölcsi fogalmak kialakulása. A valódi közösséget alkotó tényezők. Valódi közösség - egymás mellett élők.) | 39 |
| A vezetők személyiségének hatása | |
| A gyermekcsoportok és gyermekközösségek gyermekvezetői | 49 |
| A gyermekvezetők személyisége | 49 |
| A pedagógus személyisége (Aktív művész, passzív művész, aktív nem-művész, passzív nem-művész. Pozitív, negatív és részleges hatás. Értelemre és érzelemre hatás, tekintély és példamutatás.) | 56 |
| Tárgyak, anyagok, eszközök jelentősége a gyermeki közösségek kialakulásában | 77 |
| Tárgy, anyag, eszköz szerepe az óvodában | |
| Tárgy, anyag, eszköz szerepe az iskolában (Magukkészítette iskolai eszközök. Just-féle számtábla.) | 80 |
| A kezdetleges gyermeki közösségek és az osztályközösségek összehasonlítása az osztályközösségek keletkezésekor | 91 |
| A kezdetleges és fejlett osztályközösségek összehasonlítása | 94 |
| Tájékoztató irodalom | 103 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.