1.114.963

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig
Ginop popup ablak bezárása

Az iskolák szakmai fejlesztése 7.

A szakértők szerepe/A szaktanácsadók szolgáltatásai/Mérési módszerek a vizsgáztatásban

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Budapesti Műszaki Egyetem
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 189 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Az iskolafejlesztés történeti áttekintése9
Az 1948 előtti állapot9
Az 1948 utáni iskolafejlesztés jellemzői11
A teljeskörű központi irányítás11
Folyamatos fejlesztés a nyolcvanas években16
A közoktatás folyamatos fejlesztésének fő jellemzői17
Az innovációra való törekvés17
Újító, fejlesztő törekvések19
Dokumentumok21
Modellfejlesztés egy 12 évfolyamos iskola variánsainak létrehozására21
Az első nyolcosztályos gimnázium23
Egy szabad, jelenelvű középiskola27
Kérdések, feladatok30
A közoktatás tartalmi fejlesztése31
Az innováció fogalma és funkciója32
Az innováció főbb jellemzői33
Kísérlet, akciókutatás, adaptáció33
Az iskolai innovációk fajtái s területei35
Az iskolai innováció sikerességének feltételei37
Innovatív beállítódás és képesség37
Világos elképzelés az innovációról41
A források felkutatása43
A pályázás követelményei43
Az iskola innovációs terve46
Diagnózis készítése46
Gyenge pontok, hiányok összegzése47
A fejlesztési feladat(ok) kiválasztása47
A fogadási készség és képesség47
A kivitelezés módja(i)48
A fejlesztés gyakorlata48
Dokumentumok49
Innováció egy különleges terepen49
Tartalmi és módszertani megújulás egy nagyvárosi iskolában52
Honnan indult, hová tart egy szigetvári iskola?55
Kérdések, feladatok58
Pedagógiai-szakmai szolgáltatások59
Szakfelügyelet és szaktanácsadás külföldön60
A német államokban60
Franciaországban61
Az angol felügyeleti rendszer62
A felügyelet hazai múltjából63
A felügyelet tartalmának meghatározása64
A felügyelet szervezete67
Rendezőelvek a szaktanácsadói munkában68
Az intézmény autonómiájának védelme69
A szolgáltatások alapja: az iskolák szakmai igénye69
Együtt a háttérszervezettel70
A szaktanácsadás nem felügyelet71
A szaktanácsadó független szakmai tekintély72
A szaktanácsadó feladatai73
A szaktanácsadói munkavégzés módszerei75
A megyei (fővárosi) pedagógiai intézetek78
Vállalandó és vállalható tevékenységek78
Az intézeti szolgáltatások kialakult rendszere79
A továbbképzés központi szerepe80
Pedagógiai innovációs szolgáltatás81
Pedagógiai információs rendszer működtetése82
Humánpedagógiai szolgáltatások83
Eszköztípusú szolgáltatások83
Kiadói és forgalmazói tevékenység84
Dokumentumok85
Háromféle iskolaműködés-értékelés85
Szükséges-e a külső ellenőrzés?88
Követő vizsgálat92
Átfogó elemzés és értékelés95
Kérdések, feladatok98
A pedagógiai értékelés99
A pedagógiai értékelés alapkérdései99
A minőségi értékelés100
A mennyiségi értékelés100
A méréshez alkalmazott skálák101
A pedagógiai értékelés időszerűsége102
Bemenet és kimenet szabályozás102
Kettős szabályozás103
A minőség iránti igények105
A pedagógiai értékelés funkciói105
A pedagógiai értékelés fázisai110
Dokumentumok115
Kritériumok az iskolai önelemzéshez115
Készülünk a vizsgáztatásra117
Képesség és tanulási problémák120
Kérdések, feladatok122
Értékelés az iskolában123
A szakszerűség követelményei123
Tanulmányi eredménymérések124
IEA vizsgálatok124
Két országos tantárgyi mérés128
Tantárgyi mérések két megyében131
Vizsgák, vizsgarendszerek134
A szegedi diagnosztikus vizsgarendszer134
Több szempontú záróértékelés Szabolcsban138
Értékelési csoport és mérés Budapesten139
Pedagógiai vizsgálatok142
A gyerekek és fiatalok olvasási szokásai142
A tantárgyi kötődések vizsgálata143
A tanulók viszonya az iskolához146
Szakmai-pedagógiai konfliktusok Baranyában148
Iskolák hatékonyságának vizsgálata150
Dokumentáció152
Diagnosztikus vizsgarendszer152
Vizsgaszabályzat165
Iskolai szervezeti klíma teszt a tantestületi légkör vizsgálatához170
Az iskola helyi nevelési rendszerének hatékonysága177
Kérdések, feladatok182
Szakirodalom183

Dr. Bernáth József

Dr. Bernáth József műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Bernáth József könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az iskolák szakmai fejlesztése 7. Az iskolák szakmai fejlesztése 7.

Néhány lapon bejegyzés, aláhúzás, és a címlapon tulajdonosi bejegyzés látható.

Állapot:
2.680 ,-Ft
13 pont kapható
Kosárba