1.031.463

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az ismeretszerzés hatékonysága I.

A hatékonyságmérés problémái/Tanulmányok, műhelymunkák, kutatási tapasztalatok

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Tudományos Ismeretterjesztő Társulat
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 165 oldal
Sorozatcím: Tanulmányok, műhelymunkák, kutatási tapasztalatok
Kötetszám: 4
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-412-203-5
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Török Iván:
A REJTŐZKÖDŐ HATÉKONYSÁG, AVAGY NAGYKORÚSÍTHATÓ-E A FELNŐTTNEVELÉS
Több mint 10 éve annak, hogy egy nagyszabású kutatást terveztünk a hatás, a hatékonyság vizsgálatára. Akkor még a... Tovább

Előszó

Török Iván:
A REJTŐZKÖDŐ HATÉKONYSÁG, AVAGY NAGYKORÚSÍTHATÓ-E A FELNŐTTNEVELÉS
Több mint 10 éve annak, hogy egy nagyszabású kutatást terveztünk a hatás, a hatékonyság vizsgálatára. Akkor még a Tudományos Ismeretterjesztő Társulat Országos Központjában dolgoztam. Hosszú előkészítés előzte meg ennek a hatásvizsgálati programnak a kidolgozását, amely végülis nem talált kedvező fogadtatásra. Még ma is élő élményem, hogy ez akkor nagyon deprimáló hatással volt rám, és a munkatársaim közül is sokakra. Azóta nagyon sok gyötrődés és tűnődés aztán már megértőbben látom az akkori reakciókat. Úgy gondolom, talán nem is általában a hatékonyság, a hatásvizsgálat ellen voltak azok, akik olyan kedvezőtlenül fogadták a kutatási tervet, hanem inkább másféle hatásra voltak kíváncsiak. Különbözőképpen értelmeztük a hatást, a hatékonyságot. Mai eszemmel a különböző, eltérő értelmezéseket jogosnak tartom.
S ha már a negativ élményekről van szó, hadd említsek meg még egyet. Később, egy hasonló profilú, nagy kutató intézetben dolgozva, egy sok éves, több millió forintos oktatási kisérlet végén furcsa módon éppen a hatásvizsgálatra nem maradt pénz és idő. Akkor többen meg is fogalmazták: vajon lehet-e egy olyan oktatási kísérletet lefolytatni és befejezni, amelynek éppen a hatásvizsgálat hiányzik a végéről.
Minek alapján tudjuk eldönteni, hogy ez a kisérlet eredményes volt vagy nem. Vissza

Tartalom

TARTALOM
Török Iván: A rejtőzködő hatékonyság, avagy nagykorúsítható-e a felnőttnevelés
Harangi B. László: Az értékelés elméleti problémái 17
Klein Sándor: Pszichológiai tesztek 77
Boros Sándor: A felnőttnevelési folyamat hatékonyságának értelmezése didaktikai szempontból 108
Nóvák István: Az ismeretterjesztés hatékonyságának mérése 128
Harangi László: Az ismeretterjesztő sorozatok hatékonyságmérési problémái 146
Maróti Andor: Hatékonyak-e az ismeretterjesztő előadások? /Egy vizsgálódás-
sorozat tanulságai/ 152
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az ismeretszerzés hatékonysága I. Az ismeretszerzés hatékonysága I. Az ismeretszerzés hatékonysága I. Az ismeretszerzés hatékonysága I.

A gerinc enyhén megtört, elszíneződött. Több oldalon aláhúzás látható.

Állapot: Sérült
1.880 Ft
1.500 ,-Ft 20
8 pont kapható
Kosárba
konyv