kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Volos Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Mogyoród |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 159 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-04-3128-9 |
| Bevezetés | 5 |
| Az oktatás fogalma | 7 |
| Az oktatás mint tanítás és tanulás | 7 |
| Az oktatásfogalom alakulásának történeti áttekintése | 7 |
| Az oktatásfogalom jelenkori értelmezései (Összehasonlítás) | 9 |
| A tanítás | 11 |
| A tanulás pedagógiai kérdései | 14 |
| Az oktatás korrelatív fogalmai (oktatás és képzés, oktatás és nevelés) | 17 |
| Az oktatás és képzés | 17 |
| Az oktatás és nevelés | 20 |
| Oktatási célok, tanulási eredmények | 23 |
| A teljesítményképes tudás rétegei | 23 |
| Egy empirikus oktatási céltaxonómia (teljesítménytaxonómia) | 24 |
| A dinamikus és rendszerbe illeszkedő ismeret | 24 |
| Az ismeretek alkalmazásának műveletei (jártasságok és készségek) | 27 |
| A képesség didaktikai problematikája | 33 |
| Az attitűdök mint az oktatás eredményei | 35 |
| Az oktatás folyamata | 38 |
| Az oktatási folyamat tervezésének szintjei | 38 |
| Tanítási-tanulási stratégiák az oktatási folyamatban | 46 |
| Empirikus-induktív stratégia | 47 |
| Szabály-példa-szabály (deduktív) stratégia | 48 |
| Információközvetítés és válfaja | 48 |
| Interiorizációs tanulási stratégia | 49 |
| Problémamegoldó stratégia | 49 |
| Programozott tanulási stratégia | 50 |
| A mesterfokú tanulás mint stratégia (optimális elsajátítás, a "megtanítás stratégiája") | 51 |
| Asszociációs rendszerek kiépítésének stratégiája | 52 |
| Algoritmusok tanulási stratégiája | 52 |
| Cselekvések, cselekvéssorok tanulása (kondicionálás) | 52 |
| Az oktatási folyamat szerkezete | 54 |
| A figyelem felkeltése, a tanulás motivációjának biztosítása | 72 |
| A figyelem felkeltése, a tanulás motivációjának biztosítása | 57 |
| A tanuló informálása a célról | 58 |
| Az elismeretek felidézése, regisztrálása, ellenőrzése | 59 |
| Az új ismeret "ténybeliségét" biztosító jelenségek, folyamatok (tárgyak, műalkotások stb.) prezentálása | 59 |
| A tények, jelenségek, folyamatok stb. elemzése | 60 |
| A fogalomalkotás, következtetések; absztrakciók, általánosítások | 60 |
| A rendszerezés, rögzítés | 61 |
| A tanultak alkalmazása (visszacsatolás) | 63 |
| A teljesítmény mérése, értékelése | 65 |
| Az oktatási folyamat szervezési kérdései | 69 |
| A folyamat ellentmondásai és a megoldások alternatív megközelítése | 69 |
| A tanítási óra | 72 |
| A tanítási órával kapcsolatos általános fejlődési jelenségek | 72 |
| Az egyes órákra való felkészülés: döntések sorozata | 74 |
| A tanítása órák változatai | 77 |
| A tanítási órával kapcsolatos általános fejlődési jelenségek | 79 |
| A házi feladat pedagógiai kérdésköre | 80 |
| A tanulás instruálása, tanulása; felkészítés a házi feladatok önálló elvégzésére | 82 |
| Tanulmányi kirándulások és üzemlátogatások | 83 |
| Korrepetálás, felzárkóztatás, tanácsadás | 84 |
| Az extracurriculum | 85 |
| Az oktatás módszerei | 89 |
| A módszer-fogalom megközelítési változatai | 89 |
| A módszertani kultúra empirikus dilemmái | 91 |
| Módszertani szabadság és értelmezési problémái | 91 |
| Pedagógiai divatok, "túlélő" módszerek, módszer ekvivalenciája | 93 |
| A módszerek lehetséges osztályozásának kérdése | 95 |
| A módszerek felosztásának rendszere; a rendszer "tagjai" | 96 |
| Új ismeretek tanítása-tanulása | 96 |
| A képességek tanítása-tanulása | 118 |
| Az alkalmazás módjai az oktatásban | 124 |
| A rendszerezés és rögzítés. Az ismétlés mint módszer | 127 |
| Szociális magatartásformák, tantárgy iránti és szociális attitűdök tanulása | 128 |
| Az oktatás nevelőhatásának átfogó vizsgálata; a nevelőhatás növelésének lehetőségei | 128 |
| Attitűdök tanulása az oktatás folyamatában | 129 |
| A proszociális magatartás tanulása; az "empatic learning" | 130 |
| A teljesítmények mérése, értékelése | 131 |
| Az ellenőrzés és értékelés helyzetképe | 131 |
| A közelmúlt tudományos erőfeszítései | 132 |
| A pedagógiai értékeléssel kapcsolatos alternatív álláspontok | 133 |
| Ellenőrzés, önellenőrzés, értékelés, önértékelés | 134 |
| Attitűdök, társas magatartásformák értékelése | 138 |
| Taneszközök az oktatási folyamatban | 143 |
| A taneszköz fogalma; alternatív megközelítések | 143 |
| A taneszközök felosztási lehetőségei | 145 |
| A taneszközök funkciója az oktatási folyamatban mint rendszerben | 147 |
| Az oktatástechnológia, illetve a pedagógiai technológia problémaköre | 149 |
| Audiovizuális eszközök az oktatási folyamatban | 150 |
| Munkatankönyvek, mint a programozott oktatás utódeszközei | 151 |
| A taneszközök kiválasztása; a döntéshozatal általános szempontjai | 153 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.