1.035.157

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az oktatás gazdaságtana

Főiskolai jegyzet

Szerző

Kiadó: Okker Kiadó
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 133 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

DR. KÁDEK ISTVÁN: A MODERN GAZDASÁG MŰKÖDÉSE....................................3
Koordinációs mechanizmusok a gazdaságban......................3
A modern vegyesgazdaság......................................................7
1. Stabilitás.............................................................................................9
2. Igazságosság....................................................................................10
3. Hatékonyság.....................................................................................13
Magánjavak és közjavak a gazdaságban..............................16
Az oktatási rendszer a gazdaságban...................................19
DR. KÁDEK ISTVÁN: OKTATÁSFINANSZÍROZÁS..................................................21
A HUMÁNTŐKE.........................................................................21
Az input és az outputfinanszírozás.......................................25
Az oktatásfinanszírozás elméleti modelljei........................30
1. Államilag szervezett, közpénzből finanszírozott közoktatás...............31
2. Piaci rendszerben működő oktatás....................................................33
3. Vegyes megoldás..............................................................................36
A jelenlegi magyar oktatásfinanszírozás! rendszer
RÖVID JELLEMZÉSE....................................................................37
A rendszer néhány neuralgikus pontja...................................................39
Egy külföldi finanszírozási kísérlet: az oktatási utalványrendszer...............................41
A rendszer működésének bemutatása...................................................42
Előnyök és hátrányok............................................................................43
Kísérletek és tapasztalataik...................................................................45
A tapasztalatok ránk is érvényes mondanivalója..................46
Felhasznált irodalom.....................48
HOLLÓSÉ DR KACSÓ ERZSÉBET: A MARKETING AZ OKTATÁSBAN.........................49
I. A marketing értelmezése...................................................49
A marketing eredeti jelentése................................................................49
A marketing fejlődése............................................................................50
A marketing mai jelentéstartományai....................................................50
A marketing kiterjesztett értelmezései (viták)........................................52
II. A nem nyereségorientált, szolgáltató szervezetek marketingje................................54
A nem piaci szektor fogalomköre...........................................................54
A marketing létjogosultsága a nem piaci szférában...............................58
A szolgáltatások jellegzetességei..........................................................59
A szolgáltatások sajátosságainak "marketing-következményei".............60
A szolgáltatás minősége, a minőség biztosítása....................................62
III. MARKETING-MIX A SZOLGÁLTATÁSOK PIACÁN...........66
A szolgáltatások 7P-je.........................................................................66
A szolgáltatások eszközrendszerének sajátos problémái.......................66
IV. A MARKETING SZEREPE AZ OKTATÁSBAN...................73
Oktatás, mint szolgáltatás marketingsajátosságai..................................73
Környezetváltozás és az iskolai tevékenység módosulásai....................74
A piackutatás és a marketingterv ("piaci terv") indokoltsága az oktatásban..................75
Az oktatás "marketingmixe"...................................................................78
Az oktatási szféra pénzügyi helyzetének javíthatósága..........................81
Felhasznált irodalom:...........................................................83
Kocsis Lászlóné: AZ OKTATÁS GAZDASÁGTANA ÉS KÖRNYEZETE...........84
Mit is jelent a tankötelezettség?.......................................84
Mit is jelent ez a szabad iskolaválasztási jogosultság?..................85
Gazdálkodás..........................................................................87
A KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEKRŐL.....................................91
1. A költségvetési szerv fogalma, jellemzői.......................89
2. A költségvetési szerv alapítása, megszűnése................91
A költségvetési szerv alapítása.............................................................91
A költségvetési szerv megszűnése........................................................93
3. A költségvetési szerv feladata.......................................94
3.1 Alapfeladatként ellátandó feladatok................................................94
3.2. Vállalkozási tevékenység................................................................85
4. A helyi önkormányzat költségvetési szerv.....................96
4.1. Az alapítás, a megszűnés, a felügyelet sajátosságai.......................97
4.2. Az önkormányzati költségvetési szervek feladatai.....................97
5. Gazdálkodási jogkör.......................................................100
5.1. Önállóan gazdálkodó költségvetési szerv.....................................100
5.2. Részben önállóan gazdálkodó költségvetési szerv........................101
6. A gazdálkodás szervezete..............................................102
6.1. A gazdasági szervezet feladata....................................................104
6 2. A gazdasági szervezet vezetője...................................................105
A KÖLTSÉGVETÉSI ELŐIRÁNYZATOK TERVEZÉSE.......106
A költségvetés fogalma.....................................................106
A költségvezetés szerkezeti felépítése............................107
A számjelrendszer felépítése:..............................................................108
A költségvetési feladatok tervezésének, a gazdálkodásnak operatív mutatói...................................109
A normatív állami támogatás mutatói..................................................110
A költségvetési mutatók csoportosítása...............................................111
Norma, normatíva...............................................................................112
Önkormányzati költségvetési szervek tervezési munkája..................................113
A költségvetés tartalma, az önkormányzat költségvetésének felépítése.........................113
A tervezés módszere...........................................................................117
AZ OKTATÁSI INTÉZMÉNYEK KÖLTSÉGVETÉSI ELŐIRÁNYZATAI.........................121
Kiadások tervezése.............................................................121
Folyó kiadások....................................................................................121
Felújítások kiadásai.............................................................................123
Pénzeszközátadás, egyéb támogatás..................................................123
Ellátottak pénzbeni juttatása................................................................124
Felhalmozások kiadásai......................................................................124
Az oktatási intézmények bevételei......................................124
Az oktatási intézmények gazdálkodása a fenntartó által jóváhagyott költségvetéssel......128
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv