| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Félvászon |
| Oldalszám: | 467 oldal |
| Sorozatcím: | Neveléstörténeti Könyvtár |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 21 cm x 15 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Tankönyvi száma: 52177/II. |
| Usinszkij didaktikája (V.I. Sztuminiszkij) | 5 |
| Az oktatási kérdések történelmi tapasztalataiból | 57 |
| Pedagógiai tanulmányúton Svájcban | 59 |
| Első levél. Útban Bern felé | 59 |
| Második levél. Bern | 72 |
| Harmadik levél. Bern. Az »Einwohner-Mädchenschule« Negyedik levél. Bern. Az »Einwohner-Mädchenschule« elemi, középfokú és felsőbb osztályai | 109 |
| Ötödik levél. Münchenbuschsee és Hofwyl | 133 |
| Hatodik levél. Wettingen | 153 |
| Hetedik levél. Zürich | 164 |
| Beszámoló külföldi utamról (Szemelvények) | 185 |
| Az elemi iskola | 185 |
| Az írás- és olvasástanítás | 191 |
| A szemléltető oktatás | 193 |
| Az elemi fokú anyanyelvi oktatás | 194 |
| A földrajztanításról | 198 |
| A történelemtanítás | 200 |
| A számtan és a mértani alapismeretek tanítása | 201 |
| A rajz és a szépírás | 202 |
| A torna | 203 |
| Női munkák | 203 |
| Az orosz iskolaszervezésről | 205 |
| Vasárnapi iskolák (Levél vidékre) | 207 |
| Mit tettek Oroszországban a közoktatás érdekében | 225 |
| A közoktatás alapeszméje | 228 |
| Mit csináljunk gyermekeinkkel? | 244 |
| Miért kell az orosz iskolákat orosszá tenni? | 255 |
| Miért van szükség ipari iskolákra a fővárosokban? | 262 |
| Általános megjegyzések népiskoláink keletkezésével kapcsolatban | 269 |
| Az elemi oktatás felépítéséről | 283 |
| Az anyanyelv | 285 |
| Az első olvasókönyv | 301 |
| Az első év | 301 |
| A második év | 316 |
| Az »Anyanyelvünk« első és második osztályos könyvének szerkezete | 330 |
| Első osztály | 330 |
| Második osztály | 331 |
| Előszó a »Gyermekvilág« első kiadásához | 332 |
| A »Gyermekvilág« első kiadásának tartalomjegyzéke | 348 |
| Gyermekvilág | 348 |
| Szöveggyűjtemény | 363 |
| Az elemi fokú oktatás módszertana | 369 |
| Mikor kezdjük tanítani a gyermeket? | 371 |
| Az elemi oktatás tárgyai | 375 |
| Az elemi oktatás szervezete | 378 |
| Az első órák az iskolában | 384 |
| Az anyanyelv jelentősége az elemi oktatásban | 386 |
| Az első anyanyelvi órák | 387 |
| A szemléltető oktatásról | 388 |
| Az elbeszélés az órán | 392 |
| Az elemi számtantanításról | 296 |
| Az elemi rajzoktatásról | 400 |
| Az írásbeli gyakorlatok | 402 |
| Írásbeli gyakorlatok az első tanévben | 405 |
| Írásbeli gyakorlatok a második tanévben | 407 |
| Írásbeli gyakorlatok a harmadik tanévben | 410 |
| Az orosz nyelv elemi fokú oktatása | 416 |
| A nyelvtanítás kapcsolata a nyelvoktatás általános feladataival | 435 |
| Jegyzetek | 451 |