kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Aula Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 288 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-9585-26-2 |
| Néhány személyes didaktikai érintkezési pont | 7 |
| Bevezető | 11 |
| Előszó | 13 |
| Egy súlyos vád | 19 |
| Mi is az a didaktika? | 27 |
| Didaktikafelfogások | 30 |
| Mi - avagy mi lehetne - a didaktika? | 37 |
| Milyen didaktikát akarunk - és milyen kell? | 41 |
| Didaktikai-metodikai visszatekintés | 45 |
| Mi is az oktatás? | 47 |
| Oktatásfelfogások | 49 |
| Ha boncolgatni kezdjük az oktatás fogalmát, egy ósdi és ideologikus - és túlságosan is szerteágazó - fogalmi értelmezésbe bonyolódunk? | 55 |
| Hogyan értelmezhetjük a harmadik évezred kezdetén az oktatás pedagógiai alapfogalmát? | 60 |
| Didaktikai irányzatok | 75 |
| Az első áttekintés - Didaktikai irányzatok a pedagógiai áramlatok és a szellemtörténeti folyamatok aspektusából | 77 |
| Az oktatáselméleti didaktika irányzata | 81 |
| A kognitív pszichológia didaktikai irányzata | 91 |
| A tanuláselméleti didaktikai irányzat | 96 |
| Az információelméleti-kibernetikai didaktikai rányzat | 98 |
| A tanulásicél-orientált - avagy a curriculáris didaktikai irányzat | 100 |
| A kritikai-kommunikatív didaktikai rányzat | 105 |
| A kritikai-konstruktív didaktikai irányzat | 116 |
| A tanításelméleti didaktika irányzata | 128 |
| A didaktikai irányzatok "szociogramja" | 131 |
| Egy eldöntendő didaktikai kérdés - Milyen tananyagokat válasszunk ki? | 134 |
| Oktatáskoncepciók | 141 |
| Példázatos tanítás és tanulás - Tananyag helyett gondolatokat! | 144 |
| Interaktív didaktika mint szinuláris és divergens út - a szakmai kompetencia felé, és mint szabályozott út - a legitim célok felé! | 162 |
| Projektoktatás - A tanulóközpontú és cselekvésorientált álláspont vitája a releváns társadalmi gyakorlat mellett érvelőkkel - avagy tovább a tantárgyi programok és tantervek tökéletesítésének útján! | 177 |
| A döntő kérdés - Hogyan jön létre a találkozás ember és tananyag között? | 196 |
| A mindennapok módszerei vagy az ünnepi metodika? | 205 |
| Melyik oktatási koncepció a sikeresebb? Avagy - ezt a csalit csak a halaknak kell bekapniuk? | 207 |
| Látva azt a sok sajnálatos hibát, amit a gyakorlatban elkövetünk, nem volna jó újfent kikiáltani a metodika elsőbbségét? | 215 |
| Temessük be az elmélet és a gyakorlat közötti árkot! | 221 |
| Személyes és kreatív didaktikai teljesítmény - Egy elméletileg megalapotott séma az oktatás tervezéséhez, kivitelezéséhez és a reflexióhoz | 223 |
| Egy jól ismert repülési útvonal az elmélet-gyakorlat dilemma fölött - "Hagyatkozzunk csupán az oktatásra, minden elméletieskedés nélkül!" | 236 |
| Egy világos didaktikafelfogás | 236 |
| A pályakezdő szakasz - mint a professzionális önértelmezés megerősödésének kiemelten fontos fázisa | 240 |
| Egy (le)tisztult felfogás | 245 |
| A konstruktív didaktika mint "megoldás"? | 251 |
| A hiányzó láncszem - A társadalmi nézőpont | 256 |
| Egy alapvető követelmény - A pedagógiai gondolkodás alapos beágyazódása | 264 |
| A didaktik új kérdései | 271 |
| És amit én szeretnék - A morálisan felelős didaktika | 282 |
| Irodalom | 283 |
| A képek forrása | 289 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.