| Bevezetés. Általános kérdések | 11 |
| Az oktatás technikai eszközei c. tárgy feladata | 11 |
| Mi az "oktatástechnika"? | 11 |
| Oktatástechnológia és az oktatás technikai eszközei | 13 |
| Összefoglaló feladatok | 18 |
| Tantárgyunk elsajátításának "technológiája" s a jelen jegyzet szerepe ebben | 19 |
| Pedagógiai-pszichológiai alapvetés | 24 |
| Cél - eszköz - módszer | 24 |
| Cél - eszköz - módszer viszonylata oktatás-technológiai szemléletmódból | 24 |
| Cél - eszköz - módszer viszonylata az általános pedagógiában | 25 |
| A két előző pont összefüggése és a megközelítési módok különbsége | 26 |
| Példa az oktatástechnológiai kérdésfeltevés konkrétságára és a konkrétság szükségessége | 27 |
| Mi az oktatástechnikai eszköz? | 31 |
| Ismétlés és problémafelvetés | 31 |
| Az oktatástechnikai eszköz fogalmának lényege | 32 |
| Az oktatástechnikai eszköz célfunkcióit hordozó tárgy | 33 |
| A hordozot célfunkció kettős szerkezete | 34 |
| Összefoglaló válasz a felvetett kérdésekre | 37 |
| Egységes terminológiát! | 37 |
| Oktatástechnikai eszközök a testnevelésben és a sportban: gyakorlati helyzetek és más tanulmányaink erről | 55 |
| Összefoglaló feladatok | 63 |
| Miért? A mérhető célok | 65 |
| Ismétlés és problémafelvetés | 65 |
| Célszintek - mérhető célok - tulajdonképpeni mérhető célok. Terminológia | 65 |
| A tulajdonképpeni mérhető célok fogalmi tartalmának elmélyítése. A terminális cél | 73 |
| A terminális viselkedés meghatározásának első fázisa: a tanítási-tanulási folyamatból fakadó általánosabb célok | 80 |
| Az inger-válasz elmélet alapján megfogalmazható célok | 82 |
| A megismerés (kognitiv) elméletből származó célok | 83 |
| A személyiség elméletéből származó célok | 83 |
| Pedagógiai taxonomiák. Bloom taxonomiája | 85 |
| Más taxonomiák. Az általános pedagógiai taxonomiák értelmezése testnevelésre és sportra | 87 |
| Összefoglaló feladatok | 98 |
| Hogyan? Hogyan hatnak és miképpen válnak hatásossá az oktatás technikai eszközei? | 101 |
| Tömör válasz a kérdésre. Összefüggés a mi? és a miért? kérdéseivel | 101 |
| A hatékonyság első tartalmi követelménye | 102 |
| A hatékonyság második tartalmi követelmények | 103 |
| Az oktatás technikai eszköze hatékony, ha általános célfunkciójának megfelelően alkalmazzuk | 107 |
| Az oktatástechnika eszköz hatékony, ha általános és konkrét célfunkcióját egységbe látjuk | 112 |
| Nem a technikai korszerűség a lényeg, hanem a hatás lényege a célrairányultság | 113 |
| A visszacsatolás lehetősége hatásfeltétel | 113 |
| Az eszközkombináció törvénye és a hatékonyság | 115 |
| Az oktatástechnikai eszköz hatékony, ha szemléletünket szemléletesség teszi | 115 |
| Az oktatástechnikai eszköz hatékony, ha alkalmazása életkori sajátosságok ismeretére alapul | 117 |
| A tartalmi hatásfeltételek összefoglalása: milyen legyen és mit tartalmazzon az ismerethordozó | 118 |
| A hatékonyság összefoglaló alapelve | 118 |
| Az oktatástechnikai eszközök első és második nemzedékéről | |
| Visszautalások. E fejezet célja | 121 |
| Az "első nemzedék" és a sport | 121 |
| Az oktató "plakát" | 122 |
| A makett | 122 |
| Mechanikai berendezések | 124 |
| Irótáblák, mágneses táblák | 124 |
| A szemléltetőképekkel kapcsolatos Comenius-i követelmények | 125 |
| A "második nemzedék" és a sport | 125 |
| Összefoglaló kérdések | 126 |
| Az oktatástechnikai eszközök harmadik nemzedéke | 128 |
| A fénykép és a fényképezés | 128 |
| Mi a fénykép? | 128 |
| Mit, miért és hogyan fényképezzünk a sportolással összefüggésben? | 140 |
| Az állóképvetítés. Diavetítő. Episzkóp. Irásvetítő | 147 |
| Történeti utalás | 147 |
| Diavetítés | 148 |
| Epidiaszkóp - episzkópvetítés | 158 |
| Az irásvetítő | 163 |
| Auditiv eszközök: magnetofon, rádió, lemezjátszó | 174 |
| A fejezettel kapcsolatos tanulási célok leirása | 174 |
| Hang és hallás | 175 |
| Akusztikai szempontok | 175 |
| A mikrofon | 177 |
| Hangszóró, fejhallgató | 178 |
| Erősítők | 179 |
| A rádió | 179 |
| Magnótechnika | 181 |
| A lemezjátszó | 186 |
| Néhány lehetőség az auditiv eszközök felhasználására a testnevelésben és a sportban | 187 |
| Összefoglaló kérdések és feladatok az auditiv eszközök köréből | 190 |
| A filmvetités. Az oktatófilm | 191 |
| Az állókép "megmozdul". Történeti utalás és a mozgófilmvetítés elve | 191 |
| Az oktatófilmmel kapcsolatos eszközkomplexum | 193 |
| A telerekording | 236 |
| A telerekording elve, müködése | 237 |
| Néhány pedagógiai meggondolás a telerekording sporttal kapcsolatos felhasználásáról | 237 |
| Vetítéstechnikai alapismeretek összefoglalása | 238 |
| Vetitőhelyiség. A "jó látás" feltételei. Sötétités problémája | 238 |
| Vetitőernyők | 239 |
| A negyedik nemzedék: komplex szemlélet - komplex eszközök - eszközrendszerek | 241 |
| A negyedik nemzedék értelmezése | 241 |
| Figyelemreméltó-kisérlet komplex eszközök kialakítására sportban: Kosztyin komplexe | 243 |
| Programozott oktatás | 244 |
| Szövetközti feladatok megoldása | 245 |