| Bevezetés | 5 |
| H. M. Phillips: Oktatás és fejlődés | 9 |
| A fejlődés fogalma | 9 |
| Az oktatás néhány jellegzetessége a gazdasági elemzés szemszögéből | 12 |
| Társadalmi tényezők az oktatás tervezésében | 14 |
| Választási lehetőségek: az általános tájékozódás néhány problémája | 16 |
| Öt mód az oktatási és fejlesztési terv egyesítésére. Az elemzés tizenhárom pontja | 19 |
| Egyéb mutatók az oktatási beruházások szintjének meghatározásához | 31 |
| Oktatási kiadások, költségek és pénzügyek | 34 |
| Az oktatásnak juttatott erőforrások elosztása | 39 |
| Az oktatás hozama | 45 |
| Ferederick Harbison: Emberi erőforrások és fejlődés | 49 |
| Az emberi erőforrás fejlesztésének stratégiája | 52 |
| A fejlesztési tervezés gépezete | 55 |
| Sztaniszlav Sztrumilin: Az oktatás gazdaságtana a Szovjetunióban | 59 |
| R. Diez-Hochleitner: Az oktatás tervezése | 73 |
| Az oktatás tervezésének jellege és hatóköre | 74 |
| Szervezeti problémák | 75 |
| Oktatás és szakképzés: mennyiségi és minőségi problémák | 77 |
| Igazgatás és pénzügyek | 80 |
| A tervezés folyamata | 81 |
| Regionális tervezés | 83 |
| Kutatás és szakképzés | 84 |
| Alfred Sauvy: Az oktatási tervek társadalmi tényezői | 85 |
| Demográfiai tényezők | 85 |
| Társadalmi tényezők | 88 |
| Összefoglalás és következtetés | 94 |
| Frederick Harbison: Az emberi erőforrások értékelése | 95 |
| A jelen helyzet elemzése | 96 |
| A várható szükségletek felmérésének módszerei | 100 |
| A célok módszere | 106 |
| Következtetés | 111 |
| Grigorij Szkorov: Az oktatás tervezése és a munkaerő-szükségletek: a tervgazdaságban felhasznált módszerek | 113 |
| Az oktatás tervezésének néhány alapvető vonása | 113 |
| A képzett munkaerő-szükségletet befolyásoló tényezők | 115 |
| A képzett munkaerő-szükséglet értékelésének módszerei | 116 |
| Az oktatási terv kidolgozásának adminisztratív szempontjai | 125 |
| E. S. Solomon: Statisztikai elemzés és számszerűsítés az oktatás tervezésében | 127 |
| Az oktatási szükségletek és az oktatási rendszer egyensúlyának mérése | 128 |
| A beiskolázási piramis átalakulásának mennyiségi és minőségi következményei | 132 |
| Az oktatási tervek mennyiségi modelljei | 133 |
| Költségszámítások | 137 |
| Következtetés | 141 |
| Jan Tinbergen: Matematikai becslések az oktatás tervezésében | 143 |
| Az oktatás mint alapvető szolgáltatás, azaz infrastruktúra | 143 |
| A képzett munkaerőre irányuló kereslet | 153 |
| Az oktatás mint a képzett munkaerő szállítója | 165 |
| A tervek összehasonlítása a tényleges fejlődéssel, mérés és felülvizsgálat | 169 |
| I. függelék. Az oktatás makro-ökmonómiai tervezésének modellje | 177 |
| II. függelék. Az oktatás tervezésében felhasználható táblázatok | 186 |
| K. G. Brolin: Az oktatás tervezéséhez szükséges statisztikák | 191 |
| Bevezetés | 191 |
| A statisztika fontossága és szerepe az oktatás tervezésében | 191 |
| Az oktatás tervezéséhez szükséges statisztikai adatfajták | 195 |
| Összefoglalás | 205 |
| Colin D. Ewers: Feladatelemzés és programozás a nemzetközi pénzügyi ellátás szemszögéből | 207 |
| Az elemzés benyújtása | 208 |
| A feladat meghatározása és létjogosultsága | 209 |
| A külföldi pénzügyi segítség feltételei | 213 |
| A feladat programozása | 213 |
| Normák használata | 214 |
| Mit kell figyelembe venni a feladat elkészítésénél? | 214 |