| Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Vászon |
| Oldalszám: | 298 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | |
| Bevezetés | 5 |
| A téma indoklása, a kutatás módszerei | 5 |
| Az oktatás menetével kapcsolatos nézetek történeti alakulása | |
| A XVII-XIX. század főbb koncepciói | 19 |
| Comenius | 21 |
| Rousseau | 33 |
| Pestalozzi | 39 |
| Herbart | 54 |
| Usinszkij | 65 |
| Willmann | 67 |
| A reformpedagógiai irányzatok felfogásának főtt típusai az oktatás mibenlétét illetően | 82 |
| Lay | 83 |
| Dewey | 85 |
| Kerschensteiner | 88 |
| Az oktatás lényegének új megközelítése a szovjet didaktikában | 93 |
| Az oktatás kérdésének helyzete a XX. századi magyar didaktikai irodalomban | 98 |
| Nagy László | 102 |
| Fináczy Ernő | 133 |
| Az oktatási folyamatra vonatkozó nézetek alakulása és fejlődése a felszabadulás után | 147 |
| Az oktatásra vonatkozó álláspont a szocialista didaktikában | |
| Axiomák | 177 |
| Az oktatás fogalma | 184 |
| Az oktatás folyamata, a folyamat filozófiai alapja | 202 |
| A tudományos megismerés fés az iskolai ismeretszerzés megegyező és eltérő sajátosságai | 207 |
| Az oktatási folyamat pedagógiai specifikumai | 213 |
| Az oktatási folyamat szerkezete, a szerkezeti elemek egymáshoz való viszonya | 221 |
| A tanulók megismerkedés a szükséges tényekkel, konkrétumokkal | 232 |
| Az elemzés | 235 |
| Absztrakciók, általánosítások | 241 |
| Rendszerezés, rögzítés | 251 |
| Alkalmazás | 253 |
| Ellenőrzés | 260 |
| Az oktatási folyamat egyéb szerkezeti elemei | 264 |
| Kísérleti jellegű megfigyelés az oktatási folymat szerkezetével kapcsolatban | 271 |
| Az oktatási folyamat: didaktikai feladatok elvszerű rendje | 284 |
| A "kiterjeszkedő" oktatási folyamat | 291 |