kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Akadémiai Kiadó és Nyomda |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 182 oldal |
| Sorozatcím: | Közoktatási kutatások |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 16 cm |
| ISBN: | 963-05-6057-7 |
| Előszó | 7 |
| Bevezetés a problematikába | 11 |
| Szemantikai értelmezés | 13 |
| Megtévesztő útkeresés | 14 |
| Metodológia és a program | 16 |
| A kutatás aspektusának értelmezése | 17 |
| Statisztikai módszerek kritikája | 18 |
| Tudományterületi elhatárolódás | 19 |
| Áttekintés az olvasástanítás történetéről | 21 |
| Az olvasáskutatás tudományos apparátusa | 23 |
| A történetiség szerepének vizsgálata - Problématörténet | 23 |
| A görög-római iskola | 23 |
| A magyar iskola úttörői az újkor hajnalán | 26 |
| Pedagógiai eszmék és áramlatok 19. századi ütközőpontjai | 33 |
| A didaktikai alapok lerakása | 45 |
| Módszerek | 51 |
| Tantervek | 56 |
| A "tantervi utasítás" | 59 |
| A követelményrendszer és a teljesítmények statisztikája | 62 |
| Az olvasástudás történeti összehasonlítása | 63 |
| A statisztika vészjele | 63 |
| Az olvasás élettani és pszichológiai alapja | 67 |
| Élettani mozzanatok | 69 |
| Az olvasó szem | 69 |
| Pszichikai mozzanatok | 73 |
| Figyelem és érdeklődés | 74 |
| Az emlékezés tényezői - az emlékképek asszociatív kapcsolatai | 75 |
| Szópercepció, perceptuális olvasás | 76 |
| Szemiotika az olvasásban | 79 |
| Kognitív organizáció-olvasástudás vizsgálat | 82 |
| Intellektuális élmény, katarzis, az olvasás szokása | 84 |
| Didaktikai program: alapelvek, módszerek, eljárások | 87 |
| Az iskolai könyvtár didaktikai kritériumai | 88 |
| Nyitott és alternatív tanulási program | 89 |
| Az olvasástanulás feladatrendszere | 93 |
| Alapelvek - módszerek - eljárások | 95 |
| A problémamegoldó olvasás | 96 |
| A tanulási folyamat differenciált vezetése | 100 |
| A folyamatvezérlés három kísérleti modellje (1970-1982) | 103 |
| A kísérlet problémái | 105 |
| Az iskolai olvasástudás standard követelményei - Mérések | 107 |
| A mérések környezeti feltételeiről | 107 |
| A mérés metodológiai kérdései | 108 |
| Elemzés - Következtetések | 117 |
| A könyvtárismeret pedagógiai adaptációja | 119 |
| A társadalmi környezet és a kísérlet feltételei | 120 |
| Az olvastatás tematikája és a könyvek | 124 |
| A kísérlet módszerei, az alkalmazott tanítási eljárások, fogások | 126 |
| A modelltípus mérési adatai | 128 |
| A kiegészítő olvasmányokra szánt idő | 132 |
| Az olvasástanulás pedagógiai rendszere | 137 |
| A tantervtől a tankönyvig | 139 |
| A tanterv "átértékelése" | 140 |
| Komplex program, tantárgyi integráció | 141 |
| A kísérleti szituáció feltételei - szervezési problémák | 144 |
| Módszer és tankönyv | 146 |
| A mérés | 149 |
| Szövegolvasás - anyanyelvi tudatosság az 1-3. osztályban | 152 |
| Fáradtságmérés | 164 |
| A problémamegoldó olvasás mérése 4-5. osztályban | 165 |
| A longitudinális mérések összegzése | 175 |
| Összegzés - Ajánlás | 180 |
| Utószó jogán | 182 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.