kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Vászon |
| Oldalszám: | 167 oldal |
| Sorozatcím: | Neveléstudomány és társadalmi gyakorlat |
| Kötetszám: | 15 |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 25 cm x 18 cm |
| ISBN: | 963-052-521-6 |
| Előszó | 7 |
| A permanens nevelés eszméje és az önálló tanulás (elméleti kiindulópontok) | |
| A permanens nevelés-művelődés néhány jellemzője | 11 |
| A permanens nevelődés-művelődés és az iskola | 15 |
| Önálló (önirányított) tanulás és az iskola | 18 |
| A nemzetközi és a hazai kutatás (céljai, módszerei) | |
| A nemzetközi kutatási program célkitűzései | 25 |
| A hazai kutatás célkitűzései | 26 |
| A kutatás megszervezése, menete, módszerei | 27 |
| A Varga Katalin Gimnázium: lakóhelyi és közoktatási környezet | |
| Szolnok város, a gimnázium székhelye | 36 |
| A Varga Katalin Gimnázium: épület, tárgyi feltételek, tanulók, tanárok | 37 |
| A gimnáziumi képzés néhány problémája | 39 |
| A fakultáció és a Varga Katalin Gimnáziumban folyó kísérlet jellemzői | 41 |
| A Varga Katalin Gimnázium vizsgálatunk tükrében | |
| Az iskola szervezete és irányítása | 47 |
| A tanulók jellegzetességei | 54 |
| A tanárok jellegzetességei | 62 |
| Döntéshozatal a tanítás-tanulási folyamatban | 70 |
| Hogyan tanítanak a tanárok? | 74 |
| Hogyan tanulnak a tanulók? | 82 |
| Melyek a tananyag sajátosságai? | 89 |
| Mit tanulnak a tanulók? | 97 |
| Vélemények az iskoláról | 105 |
| Néhány következtetés | |
| A kutatásszervezésről | 109 |
| Az önálló tanulás helyzete a vizsgált gimnáziumban | 110 |
| Adalékok az eredmények minősítéséhez | 113 |
| A további fejlődés iránya, lehetőségei | 114 |
| A kutatás | 116 |
| Irodalom | 117 |
| Melléklet: A vizsgálat alapdokumentumai | 121 |