| Módszerek és modellek | |
| Gráfelmélet | |
| Bevezetés | 11 |
| Pontok és ívek a struktúra ábrázolásában | 11 |
| A gráfelméletben alkalmazott legfontosabb fogalmak | 14 |
| Néhány beütemezési és sorbarendezési probléma megoldása | 16 |
| Fa és gráf | 28 |
| Az optimális áramlás kutatása a hálózatban. A Ford-Fulkerson algoritmus | 38 |
| A gráfelmélet felhasználása a pszichoszociológiában | 43 |
| Automatikus szövegkritika. Az elveszett kéziratok kutatása | 49 |
| A dinamikus programozás | |
| Bevezetés | 62 |
| Bellman optimális tétele | 62 |
| A szekvenciális optimális első példája | 64 |
| A beruházások szétosztása | 70 |
| Egy beszerzési probléma | 73 |
| A bizonytalan jövőre vonatkozó döntések | 81 |
| Két példa a dinamikus programozásra bizonytalan jövő esetében | 86 |
| Az optimális tétel sztochasztikus esetben. Diszkrét rendszerek | 107 |
| Anticipációs intervallum. Dinamikus programozás alkalmazkodással | 112 |
| A diszkontálás hatásai | 120 |
| A stratégiai játékok elmélete | |
| Bevezetés | 124 |
| Téglalap alakú játékok | 124 |
| A téglalap alakú játék egyensúlyi pontja | 127 |
| Tiszta stratégia és kevert startégia | 128 |
| Különböző tulajdonságok | 133 |
| Alkalmazás az antagonizmus konkrét eseteire | 138 |
| Alkalmazás a "természet elleni küzdelem" esetére | 148 |
| A kritérium kiválasztása | 153 |
| Statisztikai döntéselmélet | 157 |
| Kétszemélyes szekvenciális játékok | 168 |
| Matematikai levezetések | |
| A halmazelmélet szokásos jelölései | 181 |
| A gráfok legfontosabb tulajdonságai | |
| Bevezetés | 183 |
| Definíció és ábrázolás | 183 |
| Irányított fogalmak | 184 |
| Nem irányított fogalmak | 192 |
| A gráfok szorzata és összege | 195 |
| Különböző általánosítások | 197 |
| A p-gráf jellemző számai | 198 |
| Távolság vagy legrövidebb út a gráfban | 203 |
| Szállítási hálózat | 207 |
| Két különálló halmaz összecsatolása | 209 |
| Hamiltoni út és körút | 214 |
| A gráf középpontja és sugara | 227 |
| Hálózat (erősen összefüggő gráf hurok nélkül) | 228 |
| A gráfhoz kapcsolt matrix | 230 |
| Befutási matrix | 235 |
| Fa - faalakzat | 236 |
| Euler-féle lánc és ciklus | 242 |
| Tagozási pont és halmaz. Az összefüggőség száma | 245 |
| Sík gráfok | 248 |
| A gráf hozzárendelése egy gráfban - beültetés | 251 |
| A dinamikus programozás matematikai tulajdonságai | |
| Bevezetés | 259 |
| A szekvenciális optimális képletei | 259 |
| A dinamikus programozás kovergenciája determinált jövőben | 261 |
| A számítások esetleges bonyolultsága | 263 |
| Sztochasztikus folyamat Markov-lánca | 267 |
| A z-transzformáció | 272 |
| A z-transzformáció alkalmazása a Markov-láncok tanulmányozására | 277 |
| Markov-lánc átmeneti értékekkel | 279 |
| Néhány fontos különös eset vizsgálata | 286 |
| Dinamikus program a sztochasztikus esetben | 291 |
| Dinamikus program és többszörös Markov-lánc | 295 |
| A helyzet hosszútávon (a teljesen ergodikus matrix esete) | 298 |
| Iterációs optimálás (Howard módszere) | 300 |
| Hosszútávú startégia, amikor a lánc nem teljesen ergodikus | 303 |
| A jövedelem diszkontálása | 306 |
| A dinamikus programozás konkrét esetre alkalmazásának példája | 308 |
| A stratégiai játékok matematikai tulajdonságai | |
| Bevezetés | 321 |
| A függvények maximális és minimális értékeire vonatkozó különböző tulajdonságok | 321 |
| A stratégiai játékok elméletének alaptétele | 325 |
| Különböző bizonyítások | 327 |
| A matrixjáték megoldásának numerikus kiszámítása | 338 |
| A matrixjáték redukálása lineáris programmá | 350 |
| A lineáris program redukálás matrixjátékká | 354 |
| Értékelés szekvenciális alkalmazkodás útján | 359 |
| A Bayes-féle optimális stratégia meghatározása a "természet elleni" játékban | 361 |
| Játék folytonos függvényen | 366 |
| n-személyes zérusösszegű játék | 369 |
| n-személyes nem zérusösszegű játék | 374 |
| Befejezés | 375 |
| Irodalomjegyzék | 376 |