Próbálja ki megújult, VILLÁMGYORS keresőnket!
A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az OPI közoktatásfejlesztési koncepciója

Szerkesztő

Kiadó: Országos Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 189 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-681-524-0
Megjegyzés: Megjelent 550 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az OPI közoktatásfejlesztési koncepciójának - a jelen pillanatban - kettős funkciója van:
- egyrészt /az anyagot tovább vitatva-csiszolva/ segítenie kell abban, hogy a lehetséges és szükséges... Tovább

Előszó

Az OPI közoktatásfejlesztési koncepciójának - a jelen pillanatban - kettős funkciója van:
- egyrészt /az anyagot tovább vitatva-csiszolva/ segítenie kell abban, hogy a lehetséges és szükséges mértékben közös álláspontot alakítsunk ki a legdöntőbb kérdésekben, és ennek alapján léphessünk fel a következő időszakban a pedagógiai szempontok "érdekképviseletében"; másrészt vázolnia kell, hogy a fejlesztés tervezett folyamatából milyen feladatok hárulnak az OPI-ra, és ennek érdekében hogyan kell koordinálni, esetleg módosítani belső tevékenységüket. A tervezet arányait, súlypontjait a fenti szempontok határozzák meg: elsősorban a fejlesztési program lényegét, elméleti alapjait igyekszik tisztázni, és az intézeten kívül és belül folyó vitákból a legfontosabbakat exponálni. Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS 2
I. FEJLESZTÉSI CÉLOK ÉS FELADATOK 2
1. Súlyponteltolódás a közoktatási rendszer domináns funkcióiban 3
2. Társadalmi, gazdasági folyamatok, és a közoktatás fejlesztése 8
3. A konkrét ember kibontakoztatása, mint a nevelés végső célja 18
II. A KÖZOKTATÁSFEJLESZTÉS FŐFELADATAI, JELLEMZŐI ÉS ALAPELVEI 21
III. FEJLESZTÉSI TERÜLETEK ÉS IRÁNYOK 33
1. Az iskola tevékenységi tartalmának fejlesztése 38
1.1 Tanitás-tanulás 40
1.1.1 A műveltség tartalma 40
1.1.1.1 Konvertibilitás és hagyományos értékek 43
1.1.1.2 "Eszköztudás " - "tartalomtudás " 46
1.1.1.3 Tantárgyi egyenjogúság vagy diszkrimináció 47
1.1.1.4 A "tanulás" értelmezése 49
1.1.1.5 Átfogó struktúrák és a valóság gazdagsága 49
1.1.1.6 Uj értékek - hagyományos értékek 51
1.1.2 A műveltség egysége 52
1.1.3 A műveltséget közvetítő mechanizmus 58
1.1.4 Javasolható gyakorlati lépések 62
1.2 A TÁRSADALMILAG HASZNOS MUNKA 66
1.2.1 Célja : 66
1.2.2 A társadalmilag hasznos munka fajtái 68
1.2.3 Javasolható gyakorlati lépések 72
1.3. A KÖZÉLETI-POLITIKAI TEVÉKENYSÉG 73
1.3.1. Célja 73
1.3.2. A közéleti-politikai tevékenység formái 74
1.3.3. Javasolható gyakorlati lépések 76
1.4. AZ EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD KIALAKÍTÁSÁT, A FIZIKUM FEJLŐDÉST SZOLGÁLÓ TEVÉKENYSÉGEK 78
1.4.1. Célja 80
1.4.2. Javasolható lépések 81
1.5. SZABADIDŐS TEVÉKENYSÉG 82
1.5.1. Célja 82
1.5.2. A szabadidős tevékenység típusai 83
1.5.3. Az egésznapos komplex nevelési rendszer 84
1.5.4. Javasolható lépések 86
2. Az iskolai szakaszok és belső tartalmuk 89
2.1. AZ ISKOLA BELSŐ SZAKASZAI 89
2.1.1. Iskolai szakaszok és a gyermeki fejlődés szakaszai 90
2.1.2. Iskolai szakaszok és társadalompolitikai érdekek 92
2.1.3. Iskolai szakaszok elvben és gyakorlatban 95
2.1.4. Visszatérés-e a kötelező 8+2 osztály a 10 osztályos iskola koncepciójához? 98
2.2.AZ EGYES SZAKASZOK BELSŐ TARTALMA 100
2.2.1. A kezdő szakasz 100
2.2.2. Az alapoz - középső - szakasz 102
2.2.3. Az orientációs szakasz 102
2.2.4. A szakmai alapozó szakasz 105
2.3. PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÁS 109
2.4. JAVASOLHATÓ LÉPÉSEK 111
3. Speciális bánásmódot feltételező gyermekcsoportok 113
3.1. A HÁTRÁNYOS HELYZETŰ GYERMEKCSOPORTOK 113
3.1.1. Társadalmi eredetű hátrányok 114
3.1.1.1 Hátrány és helyzetű cigány tanulók ,.117
3.1.1.2 Gyermek- és ifjúságvédelem 119
3.1.2 Fiziológiai-pszichológiai eredetű hátrányok 120
3.2 A GYERMEKKORI TEHETSÉGEK 122
3.2.1 A tehetségfejlesztés színterei 124
3.2.2 A tehetségfejlesztés zsákutcái 126
3.3 NEMZETISÉGI OKTATÁS 127
3.4 JAVASOLHATÓ LÉPÉSEK 130
4. A felnőttoktatás 131
5. A közoktatási rendszer irányítási mechanizmusa 134
6. A fejlesztés személyi és anyagi feltételei 144
6.1 SZEMÉLYI FELTÉTELEK 144
6.1.1 A pedagógusok közérzete 144
6.1.2 A fejlesztés mennyiségi feltételei, személyi normatívák 145
6.1.3 A fejlesztés minőségi igényei: pedagógusképzés és továbbképzés 147
6.2 ANYAGI FELTÉTELEK 151
6.2.1 Ép\tési igények 151
6.2.2 Létszámigények 153
6.2.3 Végül 154
A FOLYAMATOS FEJLESZTÉS PROGRAMVÁZLATA 156
1. A tartalom 159
2. A módszerek3 eljárások> eszközök 161
3. Az egésznapos komplex nevelési rendszer 162
4. A társadalmilag hasznos munka. 163
5. Közéleti-politikai tevékenység 164
AKCIÓTERV 165
MELLÉKLETEK
Döntést igénylő kérdések 171
Az OPI közoktatás fejlesztési tevékenysége/181
táblázatok
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az OPI közoktatásfejlesztési koncepciója Az OPI közoktatásfejlesztési koncepciója Az OPI közoktatásfejlesztési koncepciója

A borító enyhén kopottas, néhány lap foltos.

Állapot:
1.580 ,-Ft
8 pont kapható
Kosárba
10-100% kedvezmény!