kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
| Oldalszám: | 782 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Két mű egy kötetbe kötve. Kézirat. A Metodikai olvasókönyv 1973-ban jelent meg. |
| AZ OROSZ NYELV ÉS IRODALOM OKTATÁSÁNAK MÓDSZERTANA (Megjelent 170 példányban) | |
| Előszó | 3 |
| Az orosz nyelvoktatás módszertanának tárgya és feladata | 7 |
| Az orosz nyelvoktatás bevezetésének fontossága és kultur-politikai jelentősége | |
| Az orosz nyelvtanítás módszertanának tárgya | |
| Az orosz nyelvoktatás módszertanának kapcsolata más tudományokkal | |
| A módszertan kutatási módszerei | |
| A hazai modern nyelvoktatás és az orosz nyelvoktatás történetének vázlata | |
| Az orosz nyelv oktatásának célkitűzései az általános középiskolában | 27 |
| Az orosz nyelv oktatásának hármas célja | |
| Az orosz nyelv oktatásának nevelési feladatai | 36 |
| Dialektikus materializmusra való nevelés | |
| A szocialista hazafiságra és nemzetköziségre nevelés | |
| A helyes közösségi szellem és magatartás nevelése | |
| Nevelés a munka szeretetére és megbecsülésére | |
| Az öntudatos fegyelemre nevelés | |
| Az életöröm, vidámság, optimista szemlélet nevelése | |
| A didaktikai alapelvek és módszerek érvényesülése az orosz nyelv oktatásában | 46 |
| Alapelvek | |
| Alapmódszerek | |
| Módszer és eljárás | |
| Az alapelvek és az alapmódszerek, illetve módszerek összefüggése és kölcsönös viszonya | |
| Az orosz nyelvi kiejtés-olvasás-írás tanításának módszerei | 67 |
| A kiejtés | |
| Olvasás | |
| Írás | |
| A szókincs tanítása | 132 |
| A szó | |
| A szavak jelentésének feltárása | |
| Szemantizáció | |
| A szókincs állandó és tervszerű gazdagítása | |
| A szavak állandó és tervszerű gyakorlása, ismétlése | |
| A szavak rendszeres ellenőrzése és számonkérése | |
| A nyelvtanítás módszerei | 186 |
| A nyelvtani jelentés és a nyelvtani kifejező eszköz | |
| A névszóragozás horizontális és vertikális tanítási módja | |
| Az analízis | |
| A szintézis | |
| Az indukció | |
| A dedukció | |
| Az esetek fogalmának kialakítása | |
| A főnévragozás gyakorlása | |
| A nyelvtani elemzés | |
| A szövegfeldolgozás módszerei | 218 |
| Analitikus olvasás | |
| A hagyományos feldolgozási mód | |
| A fordítás és fajai | |
| Az előkészítő eljárás | |
| Szintetikus olvasás | |
| A szóbeli és írásbeli kifejező készség kialakítása és fejlesztése | 239 |
| Az irodalomolvasás | 261 |
| Az irodalmi művek tanulmányozásának három fokozata | |
| Az irodalmi szemelvények feldolgozásának három fő szakasza | |
| A szövegelemzés mozzanatai és fontosabb eszközei | |
| Az orosz nyelvi tanítási óra | 269 |
| A tanulók írásbeli munkái | 297 |
| Felkészülés az orosz nyelvi órára | 309 |
| A tanulók egyéb nyelvtanulási formái | 332 |
| Szemléltetés az orosz nyelvi órán | 340 |
| METODIKAI OLVASÓKÖNYV (Megjelent 580 példányban) | |
| Dr. Babos Ernő: A módszertanok dolgában | 5 |
| V. A. Artyomov: A beszédlélektan néhány kérdése az idegen nyelvű beszéd tanításával kapcsolatban | 18 |
| V. A. Beljajev: Az idegen nyelven való beszélés lélektani sajátosságai | 29 |
| John B. Carrol: A pszichológiai elmélet és a pedagógiai kutatás hozzájárulása a nyelvoktatáshoz | 44 |
| Dr. Krammer Jenő: Az idegen nyelvek tanítása a felnőttek nyelvoktatásának szemszögéből | 58 |
| Lux Gyula: Milyen kérdések foglalkoztatták a nyelvtanítókat a multban? | 95 |
| I. Anyicskov: Az idegennyel-oktatás nem kielégítő szinvonalának alapvető okai | 107 |
| R. Lado: lnaguage Teaching (részletek) | 123 |
| Dr. Banó István: Szóbeliség-írásbeliség az idegennyelv-oktatásban | 135 |
| Kosaras István: A nyelvoktatás szóbeli kezdő szakaszáról | 146 |
| A vita tanulságai. Szerkesztőségi cikk | 156 |
| Dr. Szathmári István: Az anyanyelv és a tanult nyelv kapcsolata a nyelvtanulás folyamatában | 174 |
| B. Dutton: Nyelvészeti magatartás és nyelvtanulás | 203 |
| Dr. Rosta Sándor: A tantervi anyag feldolgozási módjai | 209 |
| M. N. Vjatutnyev: nyelvoktatási modellek Palmer, French, Hornby, Fries, Menon műveiben | 217 |
| Szoboszlay Miklós: A struktúrális modellek szerepe a nyelvoktatásban | 227 |
| Mikó Pálné: Mondatmodellek a nyelvoktatásban | 238 |
| Dr. Hell György: Struktúrák és nyelvoktatás | 254 |
| Kosaras István: Az idegen nyelvű szemantizálásról | 261 |
| R. Denninghaus: Az egynyelvű jelentésmagyarázat problémái | 269 |
| Petar Guberina: Az audió-vizuális globális-strukturális módszer | 286 |
| Wolfgang K. H. Fischer: Az idegennyelvi laboratórium | 307 |
| Dr. Bolla Kálmán: Nyelvi laboratórium az idegennyelvszakos tanárképzésben | 325 |
| Dr. Tálasi Istvánné: A modern technikai eszközök felhasználása az idegen nyelvek oktatásában | 340 |
| Dr. Fülöp Károly: Orosz nyelvi beszédgyakorlatok magnetofonnal | 357 |
| Theodore Huebener: Az audio-linguális módszer hiányosságairól | 365 |
| Dr. Hadas Ferenc: Idegen nyelvek programozott tanitásának kérdései | 369 |
| T. A. Iljina: Új irányzatok az USA programozott oktatásában | 385 |
| Dr. Hada Ferenc: Programozott oktatási kisérlet II. éves orosz szakos hallgatók nyelvoktatásában | 400 |
| Dr. Juhász János: Tudatosítás vagy automatizálás? | 418 |
| Dr. Balogh István: Készség-e a beszédkészség? | 428 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.