kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 413 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar Orosz |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva. Tankönyvi szám: 91434. |
| Előszó | 5 |
| Elméleti alapvetés | 7 |
| Az orosznyelv-oktatás tudományos alapjai (Kosaras István) | 9 |
| Az orosznyelv-oktatás metodikája mint tudomány | 9 |
| A metodikai kutatás módszerei | 14 |
| A metodika kapcsolata más tudományokkal | 20 |
| A hazai orosznyelv-oktatás és metodika rövid története | 35 |
| Az orosznyelv-oktatás általános elméleti kérdései (Kosaras István) | 41 |
| Az orosz nyelv mint iskolai tantárgy | 41 |
| A tanterv | 44 |
| Pedagógiai, didaktikai és metodikai elvek, metodikai szabályok | 48 |
| Pedagógiai alapelvek | 49 |
| Néhány metodikai alapfogalomról | 56 |
| A nyelvi anyag feldolgozása | 59 |
| A kiejtés tanítása (Balogh István) | 61 |
| A kiejtéstanítás fontossága. A kiejtéstanítás három területe | 61 |
| A magyar és az orosz nyelv hangrendszerének, valamint mondathanglejtésének néhány közös és eltérő jellemvonása | 63 |
| Az imitációs és a tudatos kiejtéstanítási módszer | 64 |
| Az orosz nyelvi artikuláció tanítása | 67 |
| Az orosz nyelvi intonáció tanítása | 74 |
| Szó-, mondat- és beszédritmika | 85 |
| Fonetikai minimum és néhány fontos kiejtési szabály | 86 |
| A nyelvtan tanítása (Tálasi Istvánné) | 91 |
| A nyelvtan fogalma | 91 |
| A nyelv mint rendszerek rendszere | 92 |
| A nyelvtan lingvisztikai és metodikai koncepciója | 98 |
| A nyelvtan helye a nyelvoktatásban | 101 |
| A kontrasztivitás elve mint a nyelvtani anyag súlypontozását befolyásoló tényező | 105 |
| Az életkori sajátosságok és a nyelvtanulás | 107 |
| A nyelvtani anyag feldolgozása | 109 |
| A nyelvtani gyakorlatok | 119 |
| A nyelvtani ismeretek ellenőrzése, ismétlése, rendszerezése | 125 |
| A szókincs tanítása (Kosaras István) | 128 |
| Az orosz szókincs tanításának nyelvészeti alapjai | 128 |
| A szókincs elsajátításának pszichikai sajátosságai | 135 |
| A tanítandó szókincs kiválasztása | 136 |
| Metodikai szabályok a szókincs tanításához | 141 |
| A szókincstanítás szakaszai | 142 |
| Az orosz nyelvi jártasságok és készségek fejlesztése | 159 |
| A szóbeli nyelvhasználat (beszéd és hallás utáni megértés) tanítása (Kosaras István) | 161 |
| Beszélt nyelv - írott nyelv | 161 |
| A szóbeli nyelvhasználat két alapformája | 170 |
| A hallás utáni megértés | 171 |
| A beszéd | 176 |
| Az olvasás tanítása (Balogh István) | 189 |
| Az olvasás tanításának feladatai | 189 |
| Az olvasási technikai alapjai | 189 |
| Az olvasástanítási módszerek | 191 |
| A tanulók olvasásával szemben támasztott követelmények | 194 |
| Az olvasási formák és néhány fontosabb kiejtési szabály | 199 |
| Az írás tanítása (Írástanítás, helyesírás, írásbeli kifejezőkészség) | 223 |
| Írástechnika és helyesírás (Balogh István) | 223 |
| Az írásbeli kifejezőkészség fejlesztése (Banó István) | 236 |
| A fordítás (Banó István) | 245 |
| Fordítás oroszról magyarra | 247 |
| Fordítás magyarról oroszra | 249 |
| A művelődési-nevelési feladatok megvalósítása (Szoboszlay Miklós) | 253 |
| A nevelési feladatok | 255 |
| A szocialista hazafiság és nemzetköziség | 255 |
| A kommunista ember erkölcsi tulajdonságai | 257 |
| Egyéb nevelési feladatok | 258 |
| A művelődési feladatok | 258 |
| Országismeret | 259 |
| A dialektikus materialista nyelvszemlélet | 260 |
| A logikus gondolkodás | 262 |
| Az idegen nyelven való gondolkodás kérdése | 262 |
| A tananyag nevelési-művelődési lehetőségei | 263 |
| Nevelési lehetőségek | 264 |
| Művelődési lehetőségek | 265 |
| A Nevelési terv felhasználása | 269 |
| A korcsoport általános jellemzése | 269 |
| A nevelési követelmények | 269 |
| A tevékenységi formák | 270 |
| A nevelőmunka tervezése, megvalósítása | 271 |
| Az oktatási folyamat megszervezése | 275 |
| A tankönyv (Horváth Miklós) | 277 |
| Az orosz nyelvi tankönyv rendeltetése és szerepe | 277 |
| Tartalmi követelmények | 279 |
| Módszertani követelmények | 281 |
| A tankönyv tartalma | 282 |
| A szemléltetés eszközei és módjai (Tálasi Istvánné) | 295 |
| A szemléletesség didaktikai alapjai | 295 |
| A szemléletesség biopszichikai alapjai | 296 |
| A szemléltetőeszközök és eljárások négy nemzedéke | 299 |
| Az orosz nyelvi óra (Kosaras István) | 337 |
| A tanítási óra fogalma, jelentősége | 337 |
| A tanítási óra megtervezése | 338 |
| Az oroszóra típusai | 339 |
| Az orosz nyelvi óra struktúrája | 341 |
| Ellenőrzés, értékelés, osztályozás (Banó István) | 351 |
| Pedagógiai problémák | 351 |
| Az ellenőrzés helye és szerepe az orosz nyelvi órán | 352 |
| Az ellenőrzés, értékelés tartalma és részfeladatai | 354 |
| Dolgozatírás, javítás | 358 |
| Az osztályozási normák | 359 |
| A szakosított tantervű oktatás speciális problémái (Cser Sándorné) | 363 |
| Előzmények | 363 |
| Objektív és szubjektív feltételek | 363 |
| Tanterv a 3-8. osztály számára | 365 |
| A játékok, versenyek stb. az alsó tagozati orosznyelv-oktatásban | 368 |
| A gimnáziumi osztályok néhány tartalmi és metodikai problémája | 369 |
| Az órán kívüli munka (Héjjas Endre) | 373 |
| A tanórai és az órán kívüli munka kapcsolata | 373 |
| Az órán kívüli munka fajtái | 373 |
| Függelék | 391 |
| Magyar-orosz metodikai szójegyzék | 391 |
| Névmutató | 405 |
| Tárgymutató | 409 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.