| Előszó | 5 |
| Bevezetés | 8 |
| Az örök világtörvény vallásai | |
| A bráhmanizmus vagy hinduizmus | 13 |
| A hinduizmus lényege | 13 |
| A bráhmanizmus és hinduizmus fogalma | 13 |
| A hinduizmus mint vallási-társadalmi rendszer | 15 |
| A történeti fejlődés | 30 |
| Az árják előtti korszak | 31 |
| A védikus korszak | 33 |
| A klasszikus korszak | 38 |
| Az iszlám uralom korszaka | 49 |
| A brit uralom kora | 54 |
| Az új India | 57 |
| A tan | 58 |
| A megismerés forrásai | 58 |
| A világkép | 61 |
| A legfőbb világprincípium | 66 |
| Lélekvándorlás és megváltás | 68 |
| Összefoglalás | 70 |
| A buddhizmus | 75 |
| A buddha | 75 |
| A buddha fogalma és lényege | 75 |
| A történelmi Buddha élete | 78 |
| Buddha tana | 90 |
| A buddhista vallás története | 96 |
| Buddha halálától időszámításunk kezdetéig | 96 |
| Időszámításunk kezdetétől kb. 500-ig | 99 |
| I. sz. 500-tól 1000-ig | 102 |
| 1000-től 1500-ig | 105 |
| 1500-tól a jelenkorig | 108 |
| A tan | 110 |
| Bevezető megjegyzések | 110 |
| A "kis szekér" | 110 |
| A szent iratok | 110 |
| A külső világ | 112 |
| A belső világ | 114 |
| Erkölcs és áhítat | 118 |
| A "nagy szekér" | 122 |
| A szent iratok | 122 |
| A mindenség egységes voltáról szóló tanítások | 122 |
| Az aktivista etika | 126 |
| A bódhiszattva és a buddhák | 128 |
| A kultusz | 132 |
| Összefoglalás | 136 |
| A kínai univerzizmus | 141 |
| A kínai világnézet alapeszméi | 141 |
| Ég, föld és ember összhangja | 141 |
| A legfőbb világelv | 147 |
| Az egyetemes összhang gyakorlati megvalósulása | 152 |
| A világ | 155 |
| Istenek és démonok | 156 |
| A holtak szelleme és tiszteletük | 158 |
| A kultusz | 160 |
| Történelmi áttekintés | 164 |
| A konfucianizmus | 169 |
| Konfuciusz élete és személyisége | 169 |
| Konfuciusz munkássága | 175 |
| Konfuciusz iskolája | 183 |
| A taoizmus | 190 |
| Lao-ce és a Tao tö king | 190 |
| Lao-ce iskolája | 196 |
| A népszerű taoizmus | 200 |
| A többi mester és tanítás | 203 |
| Szekták és titkos szövetségek | 209 |
| Összefoglalás | 211 |
| Indiai és kínai vallássosság | 211 |
| A történeti istenkinyilatkoztatás vallásai | |
| Bevezetés | 221 |
| A nyugati valllások közös alapelvei | 221 |
| Általános jellemvonások | 221 |
| A történelmi előfeltételek | 226 |
| A zsidó vallás | 226 |
| Antikvitás és hellenizmus | 235 |
| Külső hatások | 238 |
| Eszmék cseréje az iszlám és a kereszténység között | 239 |
| A kereszténység | 241 |
| Jézus, a Krisztus | 241 |
| Krisztus mint messiás, az isten fia és világmegváltó | 241 |
| A történeti Jézus | 248 |
| Jézus tanítása | 252 |
| A keresztény vallás története | 261 |
| Elterjedése a római birodalomban | 261 |
| A nyugatrómai birodalom bukásától az egyházszakadásig | 268 |
| A virágkor | 271 |
| A reformációtól a jelenkorig | 274 |
| A tan | 283 |
| A hitforrások | 283 |
| A Szentírás | 283 |
| A hagyomány | 288 |
| Az isten és a világ | 290 |
| Az isten | 290 |
| A teremtés | 291 |
| A szellemvilág | 294 |
| A testek világa | 297 |
| Az emberi világ | 297 |
| Az üdvözülés módja | 301 |
| Az egyház és a szentségek | 302 |
| Ítélet és beteljesedés | 313 |
| A keresztény világtörténet Luther Márton Supputatio annorum rundija alapján | 320 |
| Áttekintés a nagy keresztény hitvallások tanításainak különbségeiről | 324 |
| Az egyházak és a szekták | 336 |
| Bevezető megjegyzések | 336 |
| A régi keleti egyházak | 337 |
| A monofiziták | 337 |
| A szírek | 337 |
| A koptok | 338 |
| Az abesszinek | 338 |
| Az örmények | 339 |
| A nesztoriánusok | 340 |
| A görög ortodox egyház és a vele kapcsolatos szekták | 341 |
| A görög ortodox egyház | 341 |
| A görög ortodox egyházzal kapcsolatos szekták | 343 |
| A római egyház és hajtásai | 345 |
| A római egyház | 345 |
| A katolikus szakadár egyházak | 347 |
| A protestáns egyházak és szekták | 348 |
| A régi reformmozgalmak maradványai | 349 |
| A valdensek | 349 |
| A cseh-morva testvérek | 349 |
| A mennoniták | 349 |
| A lutheránusok és a reformátusok | 350 |
| Az angolszász egyházak és szekták | 351 |
| Az anglikánok | 351 |
| A szekták | 352 |
| A dogma átalakításának élharcosai | 355 |
| Khiliasztikus és apostoli gyülekezetek | 355 |
| Új kinyilatkoztatások hirdetői | 357 |
| A mormonok | 359 |
| Szekták az Európán kívüli népeknél | 362 |
| Összefoglalás | 364 |
| Az iszlám | 369 |
| Az iszlám megállapítása | 369 |
| Az őstörténet | 369 |
| Mohamed élete | 371 |
| Mohamed tanai | 378 |
| Az iszlám története | 384 |
| 632-től 1000-ig | 384 |
| 1000-től 1500-ig | 387 |
| 1500-tól a jelenkorig | 388 |
| A tan | 391 |
| A tan forrásai | 391 |
| A dogmatika | 393 |
| Az isten | 394 |
| A világ és az élőlények | 395 |
| A végső dolgok | 398 |
| A kötelességekről szóló tan | 401 |
| A misztika | 404 |
| A szekták | 407 |
| Összefoglalás | 412 |
| Az öt vallás. Ellentétük és azonosságuk | |
| Az öt világvallás viszonya egymáshoz | 417 |
| Az öt világvallás térben és időben | 417 |
| Az öt világvallás a kölcsönös kritika fényében | 422 |
| A hinduizmus | 424 |
| A buddhizmus | 428 |
| Az univerzizmus | 431 |
| A kereszténység | 435 |
| Az iszlám | 443 |
| Összehasonlító táblázat az öt vallás tanairól és szokásairól | 446 |
| Összehasonlító időrendi táblázat | 448 |
| Utószó (Lukács József) | 453 |
| Rövidítések | 478 |
| Név- és tárgymutató | 479 |