kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 196 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Kézirat. 672 példányban jelent meg. 41 fekete-fehér ábrával illusztrált. Kihajtható mellékletet tartalmaz. Tankönyvi száma: J11-1094. |
| Előszó | 3 |
| Testnevelési alapismeretek (Dr. Bondár Zsuzsanna) | 5 |
| A testneveléssel összefüggő alapfogalmak | 5 |
| A testneveléselmélet tárgya és kapcsolata más tudományterületekkel | 7 |
| A testi (szomatikus) nevelés, testnevelés célja, feladata | 9 |
| A testi (szomatikus) nevelés fogalma, feladata | 9 |
| A testnevelés fogalma, feladatai | 10 |
| A testnevelés eszközei | 12 |
| A testgyakorlatok fogalma, tartalma, formája, rendszerezése | 12 |
| A testgyakorlatok fogalma | 12 |
| A testgyakorlatok tartalma | 12 |
| A testgyakorlatok formája | 13 |
| A testgyakorlatok rendszerezése | 16 |
| Az óvodai testnevelés mozgásrendszere | 16 |
| A természet erői | 18 |
| Egészségügyi, higiéniai feltételek | 20 |
| A testgyakorlás következménye | 22 |
| A mozgáskészség kialakulásának folyamata | 22 |
| A motoros képességek jellemzése és fejlesztésük lehetősége óvodáskorban | 26 |
| Kondicionális képességek | 26 |
| Koordinációs képességek | 30 |
| A koordinációs képességek és a mozgáskészség kapcsolata | 31 |
| Mozgékonyság, hajlékonyság | 31 |
| Az óvodai testnevelési foglalkozások módszertana (Kunos Andrásné) | 33 |
| Az óvodai testnevelési foglalkozások módszertanának fogalma és összefüggése más tudományágakkal | 33 |
| Az óvodai testnevelés folyamatának nevelési-oktatási és pszichológiai elemzése | 34 |
| Az óvodai testnevelés oktatási folyamatának sajátosságai | 40 |
| Az óvodai testnevelés oktatási folyamatában szereplő didaktikai feladatok, mozzanatok | 40 |
| Konkrét tények nyújtása | 41 |
| Az ismeretek megszilárdítása | 42 |
| Ellenőrzés | 43 |
| Alkalmazó gyakorlás | 43 |
| A didaktikai alapelvek megvalósítása az óvodai testnevelés oktatási folyamatában | 44 |
| Az óvodai testnevelés oktatásának módszertana | 50 |
| Az óvodai testnevelés oktatásmódszertanának sajátosságai | 50 |
| Az óvónőnek a testnevelés keretében kifejtett tevékenysége | 51 |
| Az óvodai testnevelés oktatásának tényezői | 52 |
| A módszertan fogalma és meghatározó tényezői | 52 |
| Az óvodai testnevelés oktatásának módszerei | 54 |
| Magyarázat | 55 |
| Beszélgetés | 57 |
| Bemutatás | 57 |
| A magyarázat és a bemutatás kapcsolata | 59 |
| Az ismeretközlés menete | 60 |
| Gyakorlás | 61 |
| A gyakorlás vezetése, irányítása, formái | 62 |
| Utánzó formájú gyakorlásvezetés | 62 |
| Játékos formájú gyakorlásvezetés | 63 |
| Utasítással történő gyakorlásvezetés | 64 |
| Határozott formájú gyakorlásvezetés | 65 |
| Ellenőrzés | 66 |
| A mozgáshibák megfigyelése | 67 |
| Hibajavítás | 67 |
| A mozgáshibák osztályozása | 67 |
| A hibák okai, megelőzésük és kiküszöbölésük módja | 68 |
| A hibajavítás általános szempontjai | 70 |
| Értékelés | 72 |
| A gyakorlat sikeres végrehajtását elősegítő rávezető eljárások | 73 |
| Célgyakorlatok | 73 |
| Rávezető gyakorlatok | 74 |
| Helyes mozgást kiváltó helyzetek és feladatok | 74 |
| Segítségadás | 74 |
| Az óvodai testnevelési foglalkozások szervezése | 75 |
| Foglalkoztatási forma | 76 |
| Csoportfoglalkoztatási forma | 76 |
| Csapatfoglalkoztatási forma | 81 |
| Tárgyi feltételek biztosítása | 83 |
| Az edzés | 83 |
| A gondozás | 84 |
| Az óvodai testnevelés oktatásának tartalma | 87 |
| A tanterv | 87 |
| A testnevelési ütemterv | 87 |
| Anyagkiválasztás | 88 |
| Anyagfelbontás | 89 |
| Anyagelrendezés, ütemtervkészítés és szempontjai | 90 |
| Ütemtervminták | 99 |
| Középső csoport kiválasztott és felbontott fő gyakorlatanyaga | 124 |
| Középső csoport témák és fajták szerinti játékanyaga | 125 |
| Az óvodai testnevelés szervezeti formái (Dr. Bondár Zsuzsanna) | 126 |
| Testnevelési foglalkozás | 127 |
| A testnevelési foglalkozások általános jellemzése | 127 |
| A testnevelési foglalkozások felépítésének meghatározó tényezői | 128 |
| A testnevelési foglalkozások szerkezete, felépítése | 130 |
| A testnevelési foglalkozások tervezése | 132 |
| Tervezet | 135 |
| Bő vázlat | 144 |
| Vázlat | 150 |
| Részben osztott és osztatlan csoportok testnevelési foglalkozásainak tervezése | 154 |
| Mindennapi testnevelés | 162 |
| Testnevelés szabadidőben | 166 |
| Függelék | |
| A kutaómunka jelentősége, lehetőségei és módszerei az óvodai testnevelésben (Kunos Andrásné) | 171 |
| Felhasznált irodalom | 192 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.