| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
| Oldalszám: | 218 oldal |
| Sorozatcím: | Pedagógiai Közlemények |
| Kötetszám: | 7 |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Tankönyvi száma: 52324/7. |
| Előszó | 9 |
| A reformpedagógia kialakulása. Az Új Iskola megszervezése és munkájának keretei | 13 |
| A reformpedagógia kialakulása | 13 |
| Az Új Iskola megszervezése és munkájának keretei | 26 |
| Az érdeklődés szerepe a reformpedagógiában és az Új Iskola tanterve | 35 |
| Az érdeklődés szerepe a reformpedagógiában | 36 |
| Nagy László tantervének főbb vonásai | 47 |
| Az Új Iskola helyi tantervét és tanmenetkészítését irányító elvek | 63 |
| Az "érdeklődés pedagógiájának" mérlegelése | 82 |
| A tanulók aktivizálása | 95 |
| A tanuló személyiségének megismerése és az osztály növendékeinek tipizálása | 96 |
| A játékos módszerek szerepe a kisiskolások oktatásában | 99 |
| A tanuló közvetlen tapasztalatszerzése | 103 |
| Az érdeklődés motívumainak szerepe az oktatásban | 110 |
| Az alkotó munkára nevelés | 121 |
| A tankönyvekkel, a könyvekkel és az ismeretek ellenőrzésével kapcsolatos álláspont | 130 |
| A csoportmunka | 137 |
| A tanulmányi felügyelők értékelése | 143 |
| Az Új Iskola intuitív beleélő módszere | 147 |
| Az intuitív beleélő módszer bevezetésének indítékai | 148 |
| Az intuitív beleélés módszerének alkalmazása a történelem tanításában | 175 |
| Az Új Iskola nevelésének irányvonala | 199 |
| Befejezés | 211 |