| Kiadó: | Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Vászon |
| Oldalszám: | 314 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 23 cm x 16 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Számos fekete-fehér és színes fotóval illusztrálva. |
| Előszó - Prof. Dr. Donald L. Bitzer | 7 |
| "A tanulásnak soha sincs vége" - Első megfontolások | 11 |
| Vázlatok a "régi" tanulásról | |
| Bürokraták, matematikus papok, titkos társaságok beavatottjai - Tanítás az ókori Keleten és a korai Görögországban | 25 |
| Jómódúan, tudásra szomjasan, vitára készen... - Hogyan oktattak Görögországban az "agonális" férfiak | 33 |
| A "kiváló öreg férfi" eszményképe - Ógörög elemi iskola képzés | 39 |
| Szókratész a klasszikus "tananyag-programozó"? | |
| "A bába művészete" jóindulatú párbeszéd közben... - Platón metafizikus elmélete a tanulásról | 45 |
| Vizsgáztatópad egy "automatizált Szókratész" számára - A klasszikus "geometria" vizsgálata a Menon-párbeszédben | 52 |
| A megismerés "ébresztői", a tanulás "ébresztői" | |
| Egy "nevetséges és szégyellnivaló tudatlanságról" - Az inkommenzurábilis szakaszok ismerete - Platón magyarázata szerint | 77 |
| "Tanulómechanizmusok" kerestetnek - Első elmélkedések dicséretről és dorgálásról | 86 |
| Gépekkel tanulunk | |
| Legyen "autóiskolai oktató" az osztályteremben? - Oktatóprogramok az oktatógépből | 97 |
| Az "automatizált" Szókratésztől a "demokratizálásig" - Oktatógépek és pedagógusok | 113 |
| Programok - "menetrendek oktató kirándulásokhoz" | |
| "Egyirányú utak" a tancélhoz - Lineáris programok | 123 |
| "Tanuló-úthálózat" - Elágazó programok | 131 |
| Az iskolapadot koptassuk a koputer előtt | |
| A nevelés "kísérleti területé"-től a nevelés "ipari tájá"-ig - Oktatáskutatás, oktatástechnológia | 151 |
| Tanulás "CAI"-val és "PLATO"-val... - Elektromos számítógépek mint oktatási segédeszközök | 159 |
| Útban a tanuláselméletek felé | |
| Magatartásváltozatok távgépírás útján - Az oktatástechnológiától a tanuláspszichológiáig | 181 |
| Úgy tanuljunk, mint egy kis Harvard-galamb? - Klasszikus és operatív kondicionálás | 192 |
| "Pszichológiai dolgok" a tanulásról | |
| Hogy lehet "megjutalmazott" patkányokat "felingerelni"... - Pozitív és negatív erősítés Skinner tanuláselméletében | 213 |
| Ha a macskák "véletlen találatot érnek el".. - Tanuláselméletek és programozott oktatás | 221 |
| Programozható ötletek? | |
| Ha valakinél "leesik a tantusz".. - "Aha-élmény" és "belátás" | 229 |
| "A szellemi sziporka csütörtököt mond" - Alkotó ötletek, magatartáspszichológiai szempontból | 240 |
| Mérhető "mérhetetlenségek" | |
| "Számolás" véletlenekkel - Valószínűség a tanuláselméletben és a természettudományos kutatásban | 249 |
| Játékpénz éhes csimpánzoknak - "Motivációk" - operatív és hipotetikus fogalmazásban | 255 |
| "Szállítási problémák" "tanulási javak" számára | |
| Átkapcsolás" - "kikapcsolás" - Tanulásátvitel és a Zeigarnik-effektus | 265 |
| A "New Match"-ot gyermekkorában fedezték fel? - A matematikatanulás új elmélete | 270 |
| "A gyerek" csak tanul, csak tanul, csak... | |
| "Hároméves könyvmoly"-akció? - Tanulás iskolaköteles kor előtt | 279 |
| "Információk" - informatív jellegűek a tanuláselmélet számára? - A tanulás folyamata és az információ elmélet | 292 |
| "A tanulás öröme" a vezetékes dobozban, vagy a sótartóban? - Gép- és makromolekuláris rendszerek tanulásáról | 297 |
| Ábrák forrásai | |
| Tárgymutató |
A borító és a lapélek kissé foltosak. Néhány lapon szövegkiemelés és aláhúzás látható.
Védőborító nélküli példány.