| Előszó | 5 |
| Utolsó Kinyilatkoztatások II. rész | 17 |
| Bevezetés a szellemi rétegzettség magasabb tanaiba | |
| A Teremtő mint Abszolútom önmagát megkettőzte | |
| Az Atya-Anya duális egysége | |
| A Szent Háromság képlete | |
| A teremtettség keletkezése | |
| Az elsődök (eredeti egységszellemek) duálonként való létbehívása | 19 |
| A szellembukás okai | |
| A lét keretei | |
| A Van és a semmi ellentétpárja | |
| A hit és a bizalom a kulcsa a megtérérésnek | |
| A bukás gyökere egyes elsődszellemek hatófeléből eredt | |
| Az eredeti bűn gyökere: eltávolodás az Istentől | |
| Az Isten-tagadás szellemiségének "megszületése" | 37 |
| Az ideiglenes léttel bíró világok keletkezése | |
| A rossz, a kísértés nem feltétele annak, hogy a szellemek jót tanulhassanak | |
| A Kereszt Középpontjának értelmezése | |
| A rossz soha nem kaphat igazi létteret és hatalmat a jó felett a teremtettségben | 47 |
| Az első szellemi rétegek, univerzum-részek keletkezése | |
| A szellemek teremtései csak az isteni mérték alapján írhatóak bele az örökbe | |
| Az ideiglenes és kevert univerzumok létrejöttének okai | |
| Az elsődök eredeti egységszellemének szétválása- a duál szétrobbanás-az első bűnök következménye | |
| A bukott szellemek befalazottsága, a test és az anyag képzetének megjelenése | 54 |
| Az ember a földön, az anyagban semmit igazán meg nem rögzíthet | |
| Csakis a szellemi értékek számítanak örökérvényűnek | |
| A koncentrált hit ereje | |
| Buzdítás az örökbe való visszatérésre | 72 |
| A meditáció és az ima szerepe az ember életében | |
| A fénnyel való betöltekezés lényege | |
| Az imádkozásnál nem a forma, hanem a tartalom a lényeges | |
| Az asztrál-rétegek elemzése | |
| Figyelmeztetés az asztrálszférákban való közlekedés veszélyeire | 79 |
| Az Új teremtési ciklus kezdete, az emberszellem létbehívásának magasabbrendű értelme | |
| A szellemi paradicsomból kizuhanó ember lázadásának kettős jellege | |
| Az emberszellem első bukása a befogadó fél hibájából jött létre | |
| Az elbukott emberszellemeket a hanyatló luciferi világok nyelték be magukba | |
| Az emberduálok széthasadása is a kísértés elfogadásának lett kötekezménye | |
| Lucifer és társai kiutasíttattak a Fiú-világegyetemekből, s velük együtt az ember is süllyedni kezdett | |
| A megtévesztés eszmerendszere az utolsó időkben | 93 |
| A bosszúálló Isten-kép szellemi bukásból fakadó eredete | |
| Az Isten alázata a teremtményeivel szemben | |
| A bűntető Isten-kép "gyakorlati" szerepe a zsidók felemelkedésében | |
| Az ember szelleme a luciferi álomvilágok foglya lett | |
| A földi ember éntudatának ideiglenes szférafokbeli helye az, ahonnan testbe érkezik le. | |
| Az ember álmai az ő fokozatának jelenségeit jelenítik meg | |
| Minden valódi újjászületés lényege: a hamisságkérgek levetkezése, s visszautasítása a nemlétbe | 107 |
| A luciferi "felségterület" jellemzése | |
| Az emberszellem testbe inkarnálódásával segítséget nyújt a bolygószellem kéregtelenítéséhez, felemelkedéséhez | |
| Az emberiség jó része az asztrálszférákból kerül bele a földi testébe | |
| A szellemi halálba süllyedt ember állapota nem örök | |
| A kárhozat-világokban is hat a "szellemi felhajtóerő" | |
| A négyes szférafok alatti tartományokból testesülő emberszellemek nem szabad akaratukból dönthetnek úgy, hogy a fizikai síkon megjelenjenek | |
| A földközeli szférák istentagadó szellemcsoportjai a törvénytelen testesülésre "dolgoznak" ki terveket | |
| Az ufó-s élmények leleplezése | |
| A legalsóbb szférák börtönlakóinak "jellemvonásai" | |
| János Apokalipszisének értelmezése | 119 |
| Az eredeti emberszellemet körbefogó hét szféra felépítése | |
| Az ember teste a külső, kérges burkolatok rendszere | |
| Az emberszellemek a lelki szférákban egymástól nem különülnek el annyira, mint fizikai testükben | |
| A fizikai sík erőterének jellemzése | |
| A testi én mint a szellem börtöne | |
| A határ a négyes szférafok, honnan az ember visszaemelkedhet az Istenhez | |
| Az asztrálvilág és az álmok összefüggésrendszere | |
| A mesék és mítoszok keletkezése | |
| A megtisztult szellem hatalma a lézetés alacsonyabb dimenziói felett | 131 |
| Álmaik alapján az emberek viszonylag jól elkülöníthetők | |
| A szimbólumokra építő álomfejtések nem a valóságnak felelnek meg | |
| A szellembukás geometriai képlete | |
| A kettős piramis értelme | |
| Az anyag-világegyetemek galaxisainak jellemzése | |
| A fekete lyukak nem mások, mint szellemi halálba süllyedt elsődszellemek | |
| A pszichoalanízis tana keletkezésének szellemi háttere | |
| A tudalatti, a kollektív emlékezet és a tudatfölötti tartomány kategóriáinak értelmezése | |
| Az Akhasa és az asztrálszféra az emberiség történetének "történelemkönyve" | 144 |
| A Végítélet szétválsztja a magasabb szférafokon álló emberszellemeket azoktól, akik alacsonyabb énjükbe rögzültek bele | |
| A testbenlét pozitív és negatív vonatkozásai | |
| A szellemi éberség mibenléte, fejlődése | |
| A földi okosság és racionalitás legfeljebb a mentális síkhoz ér fel | |
| A négyes szférafokra feljutott ember különleges helyzete: az anyag már nem kötözi meg | |
| Az alacsonyabb fokozaton élők testi-lelki élete eleve beteg | |
| Az Isteni Kegyelem gondoskodó szeretete, az alsóbb szférák "menedékhelyei" | 156 |
| Különbségtétel az ember testi és lelki "énje" között | |
| Az alacsonyabb fokon álló ember lelke testiessé, egészen érzékivé lett | |
| A négyes szférafok alatti emberek még nem szellemeknek, csak lelkeknek nevezhetőek | |
| Az alsóbb szférákból testesülő emberek két énrétegükben "közlekednek" csak: a testiben és a lelkiben | |
| A materalizmus eszmerendszerének létrejötte | |
| A spiritualizmus születése | |
| Az anyagelvű "megváltás" téveseszme-rendszerei: a kommunizmus, sztálinizmus | |
| A fasizmus fekete mágiás eredete | |
| A bűnök és a testi tisztulás helytelen értelmezése | |
| A földi tudat szintje | 165 |