1.034.149

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Andragógiai szöveggyűjtemény II.

Válogatás a felnőttoktatás elméletének külföldi szakirodalmából

Szerző

Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 204 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-18-7631-4
Megjegyzés: Első kiadás. Tankönyvi száma: J 2-1685.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az andragógiai szöveggyűjtemény első kötete egyetemi jegyzetként 1983-ban jelent meg a Tankönyvkiadónál. E jegyzet a külföldi szakirodalomból adott válogatást. Abból a szakirodalomból, amely nem... Tovább

Előszó

Az andragógiai szöveggyűjtemény első kötete egyetemi jegyzetként 1983-ban jelent meg a Tankönyvkiadónál. E jegyzet a külföldi szakirodalomból adott válogatást. Abból a szakirodalomból, amely nem jutott el Magyarországon az érdekeltekhez, mert kiadói kapacitás hiányában a felnőttoktatás-elmélet külföldi szakkönyvei, folyóiratai még fordításban sem jelenhettek meg. A 13 éve megjelent jegyzet így hiánypótló lehetett, és hasznosan egészítette ki az egyetemi, főiskolai oktatást.
Az azóta eltelt időszakban mindinkább érezhetővé vált azután egy újabb kötet kiadásának szükségessége. Nemcsak azért, mert időközben a szakirodalom sok új, érdekes eredményt hozott, hanem azért is, mert a felnőttoktatás gyakorlata is sokat változott. A változások egyúttal olyan problémákat vetettek fel, amelyekre a korábbi elméleti-módszertani irodalom még nem válaszolhatott.
Az is csakhamar bizonyossá vált, hogy a magyarországi felnőttoktatás korszerűsítése lehetetlen a szakterület nemzetközi eredményeinek ismerete nélkül. Még akkor is így van, ha a más országokra jellemző felfogások eltérnek a miénktől, s ezért nem könnyű az ott elért eredmények hasznosítása. Ennek ellenére felismerhetjük, hogy saját tapasztalataink értékelése is csak akkor lehetséges, ha figyelembe vesszük a felnőttoktatás szakirodalmában világszerte kiérlelt tanulságokat. Erre különösen akkor van szükségünk, ha a gyakorlat jelenségeit rendszerezni próbáljuk, s arra törekszünk, hogy feltárjuk azokat a törvényszerűségeket, amelyek meghatározzák a felnőttkori tanulástanítás folyamatait.
Talán remélhető, hogy ez az új válogatás segíti az olvasót mindebben, sőt abban is, hogy belőlük új következtetéseket vonjon le az elmélet és a gyakorlat továbbfejlesztésére. Az itt található szövegek többnyire szakkönyvek kiemelt részletei. A szöveg egyes részleteinek elhagyását három pont (...) jelzi; erre azonban csak ott kerülhetett sor, ahol a gondolatmenet folytonossága nem sérül meg. A régebben született tanulmányok közlését mondanivalójuk jelenlegi érvénye és súlya indokolja. Emellett azonban a válogatásnak törekednie kellett arra, hogy az újabb idők terméséből is mutasson be néhányat, figyelmeztetve az olvasókat a közeli múlt változásaira, s még kevéssé feldolgozott problémáira.
1996. május
A szerkesztő Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 7
R. Olechowski: A folytonos nevelés elvének tapasztalati megalapozása 9
R. Ruddock: Társadalmi tényezők a felnőttoktatásban 18
P. Freire: Az elnyomottak pedagógiája 27
B. Suchodolski: A humanista oktatás tragédiája 34
P. Jarvis: A felnőttek oktatásának elméleti távlatai 41
S. Brookfield: Oktatói szerepek és oktatási stílusok 53
M. W. Galbraith: A hatékony segítő munka kilenc alapelve 63
N. Payne: A tanulási készségek zavarával küzdő felnőttek tanulmányainak segítése 69
J. Apps: A felnőttek tanításának mestersége 71
S. Brookfield: Miért nem tudom ezt megérteni? 89
M. Tennant: Tanulási stílusok 94
A. M. Tough: Az önálló tanulás: elmélet és gyakorlat 110
M. Moore: Az önálló tanulás elméletéről 119
M. Siegrist: Kulcsképességek 140
H. Siebert: Tézisek és anyagok a didaktikához és módszertanhoz 147
H. Siebert: Egy reflexív didaktika szempontjai 152
H. Siebert: Konstruktivista fordulat a pedagógiában? 162
W. Lenz: A társadalom és a képzés modernizálása 169
M. Finger: Szüksége van-e a felnőttoktatásnak filozófiára? 183
O. Czerniawska: Matthias Finger a felnőttnevelésről "a korszerűség válságában" 191
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Andragógiai szöveggyűjtemény II. Andragógiai szöveggyűjtemény II. Andragógiai szöveggyűjtemény II. Andragógiai szöveggyűjtemény II. Andragógiai szöveggyűjtemény II.

A gerinc elszíneződött, több lapon aláhúzás és jelölés látható.

Állapot:
2.480 ,-Ft
20 pont kapható
Kosárba
konyv