1.034.739

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Neveléselmélet

Nevelés az Európai Unióban

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Osiris Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 616 oldal
Sorozatcím: Osiris Tankönyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-389-655-X
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A kötet a nevelés szerepét, feladatait és metodikáját is az Európai Unió elvárásaihoz igazodva tárgyalja. A nevelési folyamat bemutatása személyiségelméleti alapozású, a kézikönyv elemzi a személyiség motivációs, kognitív és biológiai sajátosságcsoportjának fejlesztési lehetőségeit. Kiemelt helyet kap a tevékenység és a felnőtt-gyerek, valamint a kortársi interakciók nevelésben betöltött funkcióinak tárgyalása, továbbá a direkt és indirekt hatásrendszert szervező nevelési módszerek részletes bemutatása, ami önmagában is jelzi a kézikönyv nevelésértelmezésének korszerűségét.
Újszerű megoldás a kiadványban, hogy a Neveléselmélet című kézikönyvet egy Neveléselméleti báziskötet egészíti ki, amely az alapvetően teoretikus jellegű kézikönyv legfontosabb problémaköreit döntően empirikus, a gyakorlatot tükröző hazai és nemzetközi szakirodalmi szemelvényekkel teszi teljesebbé és alkalmazhatóbbá.

Tartalom

Útmutató a Neveléselmélet című kézkönyv és a Neveléselméleti báziskötet használatához9
A nevelés szerepe az európai unióban és az egyén életében - a nevelés értelmezése11
Érték és nevelési érték az Európai Unióban11
A konstruktív életvezetés mint nevelési érték13
A konstruktív életvezetés értelmezése az Európai Unióban - a moralitás és a szociális életképesség egysége15
A magatartás-formálás szerepe a konstruktív életvezetés megalapozásában18
A morális magatartás- és tevékenységformák kialakítása20
Az önfejflesztő magatartás- és tevékenységformák megerősítése26
A magatartás-formálás hatásrendszerének megszervezése30
A személyiség sajátosságainak hatása az életvezetés alakulására31
A konstruktív életvezetés személyiségbeli feltételei31
A neveléselmélet mint a konstruktív életvezetés megalapozásának tudománya41
A tevékenység funkciója a nevelésben - a nevelés folyamata43
A tevékenység mint a nevelési folyamat kerete - a nevelés mint tevékenységszervezés43
A tevékenység fejlődési szakaszai45
A tevékenység nevelési célú szabályozása - a nevelési tényezők, nevelő hatások és nevelési módszerek46
A nevelési folyamat szerkezete52
A nevelési célok megjelenése a nevelés folyamatában54
A motiváció szerepe a tevékenységszervezésben58
Tevékenységszervezési modellek és szerepük a nevelésben64
Az iskola tevékenységi kínálatának megszervezése74
A konstruktív életvezetés személyiségbeli alapjainak fejlesztése a nevelési folyamatban91
A jellem fejlesztése és fejlődése a nevelés folyamatában91
A jellem fejlődését meghatározó tényezők99
Az önfejlesztő aktivitás szükségleteinek kialakítása a nevelési folyamatban105
Az interakciók szerepe a nevelésben - az interakciók irányítása nevelési módszerekkel118
A közvetlen (direkt) nevelő hatások szerepe a nevelési folyamatban119
A pozitív pedagógus-gyerek kapcsolat mint az interakciók hatékonyságának feltétele - kapcsoaltépítő technikák121
A felnőtt tekintélyi személyek nevelő hatásának sajátosságai130
A közvetlen (direkt) nevelési módszerek funkcionális rendszere131
A közvetlen nevelési módszerek alkalmazási szabályai133
A közvetett (indirekt) nevelő hatások szerepe a nevelési folyamatban147
A kortársi interakciók mint közvetett nevelő hatások148
A kortársi interakciók irányításának feltételei és módszerei152
A közvetett (indirekt) nevelési módszerek funkcionális rendszere156
A közvetett (indirekt) nevelési módszerek alkalmazási szabályai157
A magatartási és életvezetési zavarok kialakulásának okai és folyamata - a nevelési prevenció és korrekció167
A családi környezet életvezetést (magatartást) deformáló hatásai167
Az iskola deformatív hatásai175
A személyiség biogén sajátosságcsoportját károsító hatások és ezek magatartási, életvezetési következményei
Az optimális nevelőiskola-modell jellemzői181
A nevelési céltípusok változatai183
A személyiségértelmezés változatai186
A nevelési folyamat értelmezésének alternatívái188
A nevelési hatásszervezés alternatívái194
Nevelésmetodikai koncepciók196
A tevékenységszervezés megoldásmódjai198
A motivációval kapcsolatos viszonyulás alternatívái199
A pedagógusszerep modelljei199
A tananyag kiválasztásának elvei200
A szelektivitás és az integráció modelljeinek érvényesítése az iskolában200
A nivelláló és az adaptív bánsámód alternatívái200
A különböző nevelési szintek megvalósulásának lehetőségei201
A nevelés elméletének és gyakorlatának fejlődési perspektívái202
Jegyzetek205

Bábosik István

Bábosik István műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Bábosik István könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv