1.056.982

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 306 oldal
Sorozatcím: A pedagógia időszerű kérdései
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-182-626-0
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 52860/36.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó7
A pedagógia és pszichológia kapcsolatának kérdései (Bagdy Emőke)11
A pszichológia e nevelésben: segédeszköz vagy szövetséges társ?11
Az iskolát szolgáló pszichológia13
A nevelőmunka feladatainak kibővülése napjainkban15
Az iskola mint mentálhigiénés intézmény (Telkes József)21
A mentálhigiénés és a pedagógiai célok egysége21
Az iskolai mentálhigiéné szemléleti alapjai23
Az iskolai mentálhigiéné céljai27
Az elsődleges megelőzés mai gyakorlata27
A családra kiterjesztet primer prevenció29
A pedagógus mentálhigiénés eszközei: ismeretek vagy készségek?31
A lélektani csoportmunka alapjai (Bagdy Emőke)34
A csoport szerepe az emberi életben és fejlődésben34
A csoport specifikus hatóttényezői: a csoportdinamikai történések36
A csoporttá alakulás folyamata37
Csoportstrukturálódás38
A csoport rendszerré szerveződésének folyamata41
A csoport szakaszos fejlődésének folyamata43
A csoport személyiségváltozást előidéző hatása44
Az önismereti csoportmunka ismérvei47
A lélektani csoportmunka: fikció, játék vagy realitás?41
Tanulási szintek a csoportban53
A csoportmunka szerződése56
Csoportmunka az iskolában59
Az iskolában alkalmazásra javasolható lélektani csoportmódszerek63
A mentálhigiénés konzultáció (Telkes József)73
A mentálhigiénés konzultáció: közvetlen párbeszéddel - közvetett segítség74
A mentálhigiénés konzultáció formái77
Az esetközpontú konzultáció78
A pedagógusközpontú ("konzulenscentrikus") konzultáció86
A programközpontú konzultáció92
Pedagógusokmentálhigiénéje: az önsegítő-támogató csoport (Telkes József)95
Az önsegítés kölcsönösségi rendszere95
A pályakezdők nehézségei98
A pedagógusok munkahelyi közérzetét meghatározó tényezők99
A hivatásgyakorlatot fenyegető ártalom: a kiégési jelenség102
A pedagógus mentálhigiénéjét szolgáló önsegítő csoport; a csoporthatások107
A támogató csoportok szervezésének elvei. Célkitűzések, előkészítés108
Csoporttagság108
A csoport nagysága109
Csoportvezetés110
Ajánlások az önsegítő-támogató pedagóguscsoport résztvevőinek110
A személyes fejlődést segítő beszélgetés ("A fejlesztő interjú") a pedagógus és a tanuló kapcsolatában (Telkes József)113
Mit nevezünk fejlesztő interjúnak?113
A fejlesztő beszélgetések céljai114
Önvizsgálat114
Önfeltárás115
Önirányítás-önalakítás115
Szempontok a fejlesztő beszélgetésekhez116
A szükséglet kifejezése116
Az érdeklődési irányok megbeszélése117
Az erősségek felfedezése117
Visszajelentés117
A célok kiválasztása118
Néhány technikai javaslat119
Hogyan készüljünk fel a fejlesztő beszélgetésekre?120
Empátia- és kommunikációfejlesztés pedagógusok számára (Bagdy Emőke)122
A módszer elméleti alapjai, forrásai, előzményei122
Az empátia, és kommunikációfejlesztő tréning gyakorlata125
A csoportmunka127
A csoportban való részvétel nyereségei135
A képmagnó felhasználása a csoportmunkában136
Relaxációs tréning az iskolában (Bagdy Emőke)141
Az iskolai relaxáció lehetőségei141
Mi a relaxáció?142
A relaxáció hatásmechanizmusa142
Az autogén tréning (koncentrált önlazítás)144
Az autogén tréning tanítása150
A gyakorlatok kivitelezésének technikája154
Az izomzat elernyesztése, ellazulása "elnehezedéssel"154
A "meleg-élmény": a vérkeringés befolyásolásával157
A "szívszabályozás" gyakorlata158
A légzés beállítása159
A zsigeri szervek szabályozása, a plexus solaris (napfonat) gyakorlata160
A "homlok hűvösének" hívása: a fejterület élménye161
Az autogén tréning tanulásának néhány szempontja162
A tanulók szociális készségeit fejlesztő csoportmódszerek és programok (Bagdy Emőke és Telkes József)168
Az AWARE-projekt módszer166
A "Bűvös kör" módszer és a DUSO-program167
Szociális problémamegoldás - fejlesztő program, tanmenet (curciulum)168
Mintanyújtás, a modellkövető viselkedés előhívása169
Megerősítési és alakítási, viselkedésmódosítási (shaping) technikák felhasználása170
Szerepjáték170
Brainstroming technikák171
A tanárok kiképzése: műhelymunkában171
A gyakorlatok alkalmazásának osztálytermi változatai173
Nagycsoportos alkalmazás173
Kiscsoportos forma tanár vezetésével174
Kiscsoportos forma tanár nélkül175
A szociális problémamegoldási tanmenet (program) mintagyakorlatai175
A divergens gondolkodás fejlesztésének feladategysége176
A problémaidentifikáció gyakorlásának lényege178
Alternatív megoldások föllelésének fejlesztési egysége
A következmények figyelembevételének fejlesztési egysége180
A megoldások kidolgozásának fejlesztési programegysége181
A problémamegoldó viselkedés integrációjának fejlesztési egysége182
A szociális problémamegoldás fejlesztését szolgáló program lehetőségei a hazai alkalmazásban183
Készség-, képesség- és személyiségfejlesztő gyakorlatok (Bagdy Emőke)185
Bevezető ajánlás185
Gyakorlatgyűjtemény194
Gyakorlatok a foglalkozások kezdéséhez, bevezetéséhez, a komplex gyakorlatok felkészítéséhez, átvezetéséhez és a feldolgozó befejezéshez194
A kreativitást fejlesztését szolgáló gyakorlatok211
A nonverbális készségek fejlesztése235
Gyakorlatok az önkép, önismeret fejlesztésére244
Társismereti és kapcsolatfejlesztő gyakorlatok2621
Zárszó289
Irodalom291
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem