1.034.164

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Ahol ritka jószág a tanuló

Oktatásirányítás, cselekvési logikák és egyenlőtlenségek Budapesten

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Felsőoktatási Kutatóintézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 67 oldal
Sorozatcím: Kutatás közben
Kötetszám: 271
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-404-405-0
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva. Angol nyelvű összefoglalóval.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tanulmányunkban, az Európai Unió 5. kutatási keretprogramja által támogatott, 2001. október 1. és 2004. szeptember 30. között Az irányítás változásai és az egyenlőtlenségek termelődése az oktatási... Tovább

Előszó

Tanulmányunkban, az Európai Unió 5. kutatási keretprogramja által támogatott, 2001. október 1. és 2004. szeptember 30. között Az irányítás változásai és az egyenlőtlenségek termelődése az oktatási rendszerekben címmel végzett nemzetközi összehasonlító kutatás magyarországi vizsgálódásainak főbb eredményeit mutatjuk be. A Reguleducnetwork angol betűszóval jelölt kutatás az oktatásirányítás területén az utóbbi húsz-harminc évben fokozatosan bekövetkezett változásokat, illetve ezek hatásait próbálta meg nyomon követni öt európai országban, Belgiumban, Franciaországban, Angliában, Portugáliában és Magyarországon. A vizsgálódás középpontjában a 10-14 év közötti gyermekek oktatását végző iskolák működésének tanulmányozása állt, ezeket az intézményeket - a Nyugat-Európában elterjedt szóhasználattal - alsó-középfokú intézményeknek szokták nevezni. Tekintettel arra, hogy a magyarországi iskolaszerkezet jelentősen eltér a Nyugat-Európában megszokottól, hazai vizsgálódásainkat a 6-14 éves gyerekeket befogadó általános iskolák körében végeztük, de ezen belül különös figyelmet szenteltünk a felső tagozatos diákoknak és tanároknak. Vissza

Tartalom

1. Bevezetés 5
2. Az oktatásirányítás változásai a rendszerváltás után 9
2.1. Az angol, belga, francia, portugál és magyar oktatásirányítás változásai 9
2.2. A hazai irányítási rendszer változásai 1990 után 10
3. A vizsgált terep társadalmi sajátosságai 14
4. A helyi oktatásirányítás jellemzői a vizsgált kerületben 17
4.1. A helyi oktatásirányítás keretei 17
4.2. A helyi oktatásirányítás változásai 18
4.3. Az önkormányzat működése 21
4.4. A helyi oktatásirányítás működése terén tapasztalható nehézségek, ellentmondások 22
4.5. A helyi oktatásirányítás és az esélykülönbségek alakulása a kerületben 23
5. A megfigyelt iskolák közötti kölcsönös függőségi viszonyok 25
5.1. A kölcsönviszonyokat meghatározó tényezők 25
5.1.1. A földrajzi elhelyezkedés 25
5.1.2. A lakosság összetétele 26
5.1.3. A fenntartó szerepe 27
5.1.4. A személyes kapcsolatok 30
5.2. A kölcsönviszonyok alakulása 32
5.2.1. Tanulólétszám 32
5.2.2. Az iskolákban tanulók társadalmi összetétele 35
5.3. Cselekvési logikák 39
5.3.1. "Felvételi" és "tagozat" 39
5.3.2. Elitvonzó stratégiák 41
5.3.3. A "problémás" tanulókra specializálódó osztályok 42
6. Az iskolák belső működése 45
6.1. A Rutén 45
6.2. A Martyn 49
7. "Mint cseppben a tenger". Iskola-összevonások: szabadverseny és irányítás 53
8. A cselekvési logikák és a szegregációs folyamatok, illetve az egyenlőtlenségek közötti kapcsolatok 56
9. Összegzés 58
Irodalomjegyzék 60
Summary 66
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Ahol ritka jószág a tanuló Ahol ritka jószág a tanuló Ahol ritka jószág a tanuló

A gerinc enyhén elszíneződött.

Állapot:
1.980 Ft
990 ,-Ft 50
5 pont kapható
Kosárba
konyv