1.034.226

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

25 éves az Autóipari Kutató Intézet

1950-1975

Előszó

Az Intézet 25 éves fennállása alkalmából tekintsünk vissza az elmúlt 25 évre, jellemezve az Intézetnek a hazai közúti járműiparban elfoglalt helyét.
Az 1948-1949. években - részben a meglévőkből -... Tovább

Előszó

Az Intézet 25 éves fennállása alkalmából tekintsünk vissza az elmúlt 25 évre, jellemezve az Intézetnek a hazai közúti járműiparban elfoglalt helyét.
Az 1948-1949. években - részben a meglévőkből - létrehozott gyártó kapacitások jelentették az alapot a magyar autóipar nagyarányú fejlődésének megindulásához. A gyártó kapacitásokhoz tartozó szerkesztési irodák mellett azonban a koordinált fejlesztés érdekében létre kellett hozni egy, a termelő vállalatoktól független tervez-fejlesztő bázist. Ennek szem előtt tartásával hozta létre 1948-ban a Nehézipari Központ az Autószerkesztési Irodát, jogfolytonosság alapján pedig 1950-ben megalakult a mai Intézet elődje, a Járműfejlesztési Intézet, melynek szervezeti felépítéséhez, munkájához az évenként folytatott konzultációkkal nagy segítséget nyújtott a szovjet testvérintézmény, a NAMI.
Az Intézet folyamatos fejlődése, kapcsolata az autóipari vállalatokkal, a belföldi és külföldi társintézményekkel teremtették meg azokat az eredményeket, amelyek folytán az autóipari gyártmányok korszerűség, minőségi színvonal tekintetében az élvonalban helyezkedhetnek el.
Vissza

Tartalom

Dr. Betlej Sándor: Előszó21
Annus Imre: Az Intézet szerepe a magyar-szovjet műszaki-tudományos együttműködsében23
Winkler Dezső - Körtvélyesi Antal - Köröskényi Zoltán: 25 év a magyar autóipari gyártmányfejlesztés szolgálatában (Visszapillantás)27
Honffy Tivadar - Dr. Glázer Ferencné: Az Auótipari Kutató Intézet általános gazdasági fejlődése 1950-1975-ig67
Annus Imre - Ratskó István: Intézetünk fejlődése és célkitűzései77
Ratskó István: Metodika a magyar autóipar komplex fejlesztési tervéhez83
Gergely Tibor: A közúti járműipar távlati és operatív gyártmányfejlesztésének koordinálása93
Krajcsovicz János: Az Intézet negyedszázados együttműködési munkája103
Bóta Jenő: Autóipari gyártmányok minőséítése109
Bóta Jenő: Autóbuszvizsgáló telep létesítése115
Dr. Németh Lajos - Dékány Lajos: Pótalkatrész-igény előre jelzése123
Dékány Lajos: Autóbuszok és közúti jármű részegységek fejlesztési irányai131
Dr. Németh Lajos: A személygépkocsi-ellátás fejlesztésének lehetőségei137
Szabó Sándor: Közúti gépjármergonómiai szempontjai145
Dr. Matolcsy Mátyás: Alacsony padlószint biztosításának feltételei és következményei városi autóbuszcsalád kialakításánál151
Bernáth Elek - Rezsabek Nándor: Hibrid táplálású elektrobusz169
Szűcs László: D-566 típusú terepjármű tehergépkocsi173
Liptai Nándor: Terepjáró gépjárművek vizsgálatának néhány szempontja187
Voith András: Az autóbusz tetőszilrádságának vizsgálata a borulásos balesetek szempontjából195
Szatmári Éva: Egy lehetséges modell az autóbuszvázak csavarásra való méretezéséhez215
Imecs László: Autóbuszvázak extrém feszültségei, terhelésanalízis233
Tóth Gy. IStván: Városi autóbuszüzem számítógépes szimulációja243
Winkler István: Az Intézet kis teljesítményű digitális számítógépeinek alkalmazása255
Székely Zoltán - Rausnitz Péter: Statisztikus mérésadatgyűjtő, osztályozó és értékelő módszerek265
Karsai géza: Analóg és hibrid számítástechnika287
Tímár Péter - Pintér Károly: Gépjárművek lengéstani tulajdonságainak vizsgálata, a pneumatikus lengéscsillapítás alkalmazási lehetőségei295
Scheuring Lászlóné: Korszerű zajvizsgálati módszerek és műszerek317
Dr. Kólya Tibor: Új formájú és akusztikai rendszerű kipufogódobok tervezése és kialakítása333
Gohér László: Az Intézet komplex motorfejlesztési tevékenységének bemutatása egy motorcsalád rekonstrukciójának a példáján345
Dr. Cser Gyula: Járműmotorok kombinált dinamikus-turbótöltése383
Mizser Géza - Tikk László: A Diesel-motorok indikálásának új módszerei391
Mizser Géza: A Diesel-motorok töltéscsere folyamatának számítása405
Balázs Béla: Kísérleti berendezseék belsőégésű motorok vizsgálatához425
Szabó Ottó: A tüzelőanyag minőségének hatása a Diesel-motor emissziójára433
Szilos Jenő: Diesel-motorok füstölésének tüzelőanyag-adalékokkal történő csökkentésére folytatott kutatások445
Brúzer Zoltán: Gépjármű hűtési rendszerek fejlesztésének egyes kérdései461
Szendrő Miklós - Urbantsok János: Nagynyomatékú mechanikus sebességváltók fejlesztésének néhány kérdése487
Dinnyés József - Görgey Péter: Nagynyomatékú mechanikus sebességváltók szinkronszerkezetének fejlesztéséi problémái507
Dr. Markó Sándor: Az autóbusz hajtóművében ébredő nyomatéklengések523
Szunyogh László: Különféle profilú vezérlőrésekkel rendlelkező szervokormány vezérlések elméleti összehasonlítása529
Ratskó István: Néhány szempont a szervokormány-vizsgálatokhoz545
Jobbágy János: Szervokormány-berendezésekkel végzett vizsgálatok559
Németh József: Kerékfelfüggesztési rendszerek nagy tengelynyomású járműveknél563
Szabó Sándor: Laboratóriumi fárasztómódszerek és gépek autóbusz szerkezeti részek vizsgálatához573
Dr. Fodor József: Radioizotóptechnika a köztúi járműprogram szolgálatában593
Dr. Markó Sándor: Elektronikus vezérlésű fékblokkolásgátlók hatásának vizsgálata609
Tímár Péter - Weszely István: A jármű kormányzásának és fékezésének szabályozás-technikai vizsgálata615
Kokesch Sándor: A fárasztóvizsgálatok szerepe az autóbuszvázak fejlesztésében639
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv