A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Pedagógiai Lexikon I-III.

I.: A-H/II.:I-Ny/III.: O-Zs

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Keraban Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött keménykötés
Oldalszám: 2.025 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 18 cm
ISBN: 963-814-644-3
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, illusztrációkkal. További szerzők a kötetben.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az első hazai iskola megalapításának ezredik évfordulója előtt a magyar neveléstudomány Pedagógiai Lexikon kiadásával tiszteleg. Kifejezzük ezzel megbecsülésünket az évszázadok során felhalmozódott... Tovább

Előszó

Az első hazai iskola megalapításának ezredik évfordulója előtt a magyar neveléstudomány Pedagógiai Lexikon kiadásával tiszteleg. Kifejezzük ezzel megbecsülésünket az évszázadok során felhalmozódott pedagógiai tudás és hagyomány iránt, egyben szándékunk s reményeink szerint irányt mutatóan segítünk a jelen és jövő pedagógusainak. A neveléstudomány hosszú időn keresztül történeti-filozófiai diszciplínának számított. Képviselői - sok nagyhatású gondolkodó - elsősorban a nevelésről, a neveltről és a nevelőről elmélkedtek. Munkásságuk eredményeként formálódott a nevelésről a közgondolkodás és alakult, fejlődött az óvodákban és az iskolákban a nevelés gyakorlata.
Az iskolázás társadalmi jelentőségének, a polgári fejlődésben játszott szerepének felismerésével párhuzamosan a neveléstudomány fokozatosan - a szociológiához és a pszichológiához hasonlatosan - modern társadalomtudománnyá vált. Magyarországon ez a folyamat az európai fejlődéshez képest lassabban és ellentmondásosabban haladt, de végül is "elkésettségünk" nyűgétől megszabadultunk. A mai magyar neveléstudomány képviselői - a politikai és ideológiai dogmatizmus évtizedeinek múltával - szinte egybehangzóan vallják a nevelési célok, értékek, tartalmak és módszerek pluralizmusát, a kutatás szabadságát, a különböző kutatási módszerek egyenértékűségét. A Pedagógiai Lexikon - a szerkesztők és írók hite szerint - egy így felfogott modern neveléstudomány alapjain áll, következésképpen különbözik mind az 1934-ben kiadott Magyar Pedagógiai Lexikontól, mind pedig az 1976-1979 között publikált Pedagógiai Lexikontól. Az ezredfordulós lexikon szerkesztői és írói azt remélik, hogy művük a pedagógiai gyakorlat autonómiáját és szabadságát fogja sugallni. Bíznak abban, hogy e könyv hozzájárul az elmélet és gyakorlat között korábban emelt mesterséges falak lebontásához, megteremtve az elmélet és gyakorlat munkásai között nélkülözhetetlen kooperációt és szolidaritást. Lexikonunk alkotói azt is remélik, hogy e mű által a neveléstudomány és a gyakorlati pedagógia társadalmi megbecsülése növekedni fog. Vissza
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv