828.227

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
4000 Ft
a kedvezményes
házhoz szállításig

Fókuszban a nyelvtanulás

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 179 oldal
Sorozatcím: Tények és érvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar 
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-682-594-2
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.

Fülszöveg

A magyar népesség nyelvismerete a folyamatos, jelentős javulás ellenére napjainkban is alacsony szintű, így érthető, hogy az iskolai nyelvoktatás gyakori témája a médiának, a szülők és a munkaerőpiac egyre erőteljesebben fogalmazza meg a nyelvtudással kapcsolatos elvárásait, az oktatáspolitika pedig számtalan közvetlen és közvetett irányítási eszközzel kívánja erősíteni ezt a képzési területet, azaz a nyelvtanítás a közérdeklődés fókuszába került.
Milyenek a hazai nyelvoktatási feltételek nemzetközi összehasonlításban? Hozhat-e változásokat az új érettségi? Melyek a tipikus nyelvtanulási utak Magyarországon? Mi az oka, hogy sokan 12 évig tanulják ugyanazt a nyelvet, mégsem tudják? Hogyan alakulhatnak ki ötszörös különbségek az ingyenes nyelvoktatáshoz való hozzáférésben a különböző iskolákba járó, eltérő családi hátterű gyerekek között? Ezekre és sok más kérdésere kerestük a választ tanulmánykötetünkben, többek között egy közel százezer diákot érintő kutatásunk eredményei alapján.

Tartalom

Előszó (Vágó Irén) 7
Balázs Éva: Stratégiától a kistérségi együttműködésekig - az idegennyelv-oktatás koordinációja 9
Bevezetés és problémaháttér 9
Az idegennyelv-oktatás stratégiája 13
A Világ-Nyelv program 16
A területi közoktatás-tervezésről, dióhéjban 26
Idegennyelv-oktatás a megyei közoktatás-fejlesztési tervekben 28
Kistérségi együttműködések az idegennyelv-oktatás területén 31
Melléklet 37
Nikolov Marianne: A magyarországi nyelvoktatás-fejlesztési politika - nyelvoktatásunk a nemzetközi trendek tükrében 43
Bevezetés 43
A nyelvtanulás prioritásai és helyzete Európában és Magyarországon 43
A nyelvtanulás folyamatát és eredményét befolyásoló tényezők 46
Nyelvoktatás-fejlesztési programok 60
Összegzés és előretekintés 69
Einhorn Ágnes: Az idegen nyelvi érettségi vizsga reformja 73
Bevezetés 73
A szemléleti változás lényege 75
Problémák és kompromisszumok a vizsgafejlesztés során 79
A vizsgareform egyik szakmai nyeresége: az új értékelési kultúra 95
A várható visszahatás 102
Imre Anna: Nyelvoktatás, nyelvtanulás, nyelvtudás a középfokú oktatásban 107
Bevezetés 107
A nyelvoktatás alakulása a kilencvenes évektől napjainkig 109
A nyelvoktatás és -tanulás a középfokú oktatásban 112
Nyelvtudás a fiatalok körében 125
Összegzés 128
Melléklet 130
Vágó Irén: Nyelvtanulási utak Magyarországon 137
Nyelvtudás és nyelvtanulási környezet 137
Az idegennyelvi-tanulási utak című kutatásról 144
Az ezredforduló körüli nyelvoktatásunk a kutatási eredmények tükrében 147
Összegzés 172
Függelék 175
Kérdőív a középiskolák 9. osztályos tanulói számára 175
Az idegennyelv-tanulási utak kérdőív reprezentativitása, 2003/04 179
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem