Közgazdaságtan témakörből 20% kedvezmény CSAK MA!

A kosaram
0
MÉG
4000 Ft
a kedvezményes
házhoz szállításig

Minőség - eredményesség - hatékonyság

Az Országos Közoktatási Intézet konferenciája 2004. október 7-8.

Fülszöveg

Az Országos Közoktatási Intézet Minőség - eredményesség - hatékonyság címmel rendezte meg 2004 októberében éves szakmai konferenciáját. A hagyományokhoz híven az OKI kötetben adja közre az elhangzott előadások, a vitaindítók és a vitafórumok legfontosabb tanulságait összegző beszámolók szerkesztett változatát. A kiadványban olvasható a három plenáris előadás szövege: az első az angol oktatási rendszer reformfolyamatait és eredményeit mutatja be; a második az eredményesség, hatékonyság és a méltányosság fogalmainak értéktartalmait elemzi; a harmadik előadás pedig azokat az eszközöket mutatja be, amelyeket az utóbbi időben vezetnek vagy vezettek be az oktatás eredményességének megragadására. A kötet tartalmazza az értékelés társadalmi nyilvánosságának szentelt pódiumbeszélgetés szerkesztett változatát, és beszámol a hat szakmai vitafórum és műhely tapasztalatairól is, melyek a témakör egyes elemeivel részletesebben foglalkoztak.

Tartalom

Előszó (Balázs Éva) 7
A plenáris üléseken elhangzott előadások
Dávid Hopkins: Kiválóság és méltányosság - az angol oktatási rendszer jellemzői 11
Lannert Judit: Hatékonyság, eredményesség és méltányosság 23
Horváth Zsuzsanna: Az oktatás értékelésének újabb eszközei 37
Pódiumvita
Schüttler Tamás összefoglalója Az iskolai értékelés társadalmi nyilvánossága című
beszélgetésről 47
Vitafórumok
1. vitafórum: A tanári munka minősége és az oktatás hatékonysága
Nagy Mária: A tanárok értékelése - politikák és gyakorlatok 59
Horváth H. Attila: Jó gyakorlat a Veszprémi Egyetem tanárképzésében 64
Golnhofer Erzsébet raportőri jelentése a vitafórumról és a szakmai műhelyről 69
2. vitafórum: Az oktatás tartalmának és eredményességének kapcsolata
Vágó Irén: Az oktatás tartalma és eredményessége 75
Petneki Katalin: Az idegennyelv-oktatás tartalmának és eredményességének
összefüggései 79
Palotás Zoltán raportőri jelentése a vitafórumról és a szakmai műhelyről 89
3. vitafórum: Indikátorok az oktatás eredményességének értékelésében a különböző
szinteken
Imre Anna: Indikátorok az elemzésben és az értékelésben a különböző
szinteken 93
Balázsi Ildikó: A hozottérték-index és a hozzáadott pedagógiai érték
számítása a 2003-as kompetenciamérésben 103
Neuwirth Gábor: Indikátorok az oktatás eredményességének értékeléséhez 118
Horn Dániel raportőri jelentése a vitafórumról és a szakmai műhelyről 135
4. vitafórum: Hatékonyság és eredményesség a fenntartói oktatásirányításban
Hermann Zoltán: A közoktatás hatékonysága: fogalmi bevezetés és példák 141
Péteri Gábor: Fenntartói érdekeltség a közoktatásban 147
Mártonfi György raportőri jelentése a vitafórumról és a szakmai műhelyről 150
5. vitafórum: Kimeneti értékelés: egy megújuló eszköz a magyar közoktatásban
Lukács Judit: Érettségi reform Magyarországon 157
Vidákovich Tibor: Kimeneti szabályozás, standardizált értékelés, feladatbankok,
tesztbankok 162
Sinka Edit raportőri jelentése a vitafórumról és a szakmai műhelyről 168
6. vitafórum: A közoktatás mint a humánerőforrás-fejlesztés tényezője
Balázs Éva: A közoktatás mint a humánerőforrás-fejlesztés tényezője,
az EU-támogatások fényében 171
Turbók Arnold Bertalan: A humánerőforrás-fejlesztés a HEFOP tükrében -
ágazati együttműködés 179
Szántó Tamás: Projektfinanszírozás és eredményesség 184
Garami Erika: A KIFIR-adatbázisok felhasználási lehetőségei 189
Garami Erika raportőri jelentése a vitafórumról és a szakmai műhelyről 191
Halász Gábor: A konferencia tartalmi összefoglalása 197
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Minőség - eredményesség - hatékonyság Minőség - eredményesség - hatékonyság
Állapot:
1.980 Ft
990 ,-Ft 50
5 pont kapható
Kosárba