1.034.828

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Köznevelés 1975. január-december I-II.

Oktatáspolitikai hetilap/XXXI. évfolyam/I.: 1-22. szám, II.: 23-44. szám/hiányos évfolyam

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Cikkek, riportok, tanulmányok
Aczél György: A kultúra szerepe
Andorka Rudolf: Téves statisztikai következtetés
Az anyanyelvi tantervekről
Apáczai Csere János: Magyar Enciklopédia (Részletek az Előszóból)
Appel György: Magánnapközi?
Appel György: Összeírás
Arató Ferenc: Apáczai pedagógiai nézetei
Arató Ferenc: Szakszervezetünk 30 éves
Ágh Bíró Béla: Apáczai erdélyi iskolái
Árvai Józsefné: Az óvónő is pedagógus
Átányi Horváth László: Baleset és skarlát
Átányi Horváth László: Csak egy telefon
Átányi Horváth László: Egy zacskó pénz
Átányi Horváth László: A hármas jelszó
Átányi Horváth László: Kollégiumi kérdőjelek
Átányi Horváth László: Mi ad tekintélyt?
Bakonyi Pál: Fakultatív oktatás
Balázs Mihály: Erősítsük a tanítási óra személyiségfejlesztő hatását
Balázs Mihály: 30 év
Balázs Mihály: Hegedűs András: 1923-1975
Ballér Endre: Pedagógus központok
Ballér Endre: Tanterv új felfogásban
Ballér Endre: Tantervfejlesztés
Ballner Károly: Szünidei megoldások
Balogh Endre: A történelem tanításáról
Barcs Sándor: Tisztelgés az őrs előtt
Battonyától Nemesmedvesig
Bálint József: Fölösleges fölháborodás
Bálint József: Sportpálya Mikében
Báthory Zoltán: Matematikai eredményvizsgálat
Beke Albert: A "kéthetes" tanár. Bemutatjuk Horváth Dezső nyugalmazott pedagógust
Beke György: Ady zilahi tanára
Beke György: Bolyai Farkas, a nevelő
Beke György: Folklórgyűjtő tanárok és diákok
Bellyei László: Fogalmazástanítás
Benedikty Béla: Hol a hiba?
Bernáth Attila: Bunda?
Bernáth Attila: Ebéd tíz jónapottal
Bernáth Attila: Kézikönyv
Bernáth Attila: Mennyit bír el az osztályfőnöki óra?
Bernáth József: Tantárgyválasztási kísérlet Szolnokon
Oleg Bitov: Mahmudov földje
Bocz György: Iskolamúzeum Komlón
Bocz György: A pénz nem minden
Boglár Lajos: Közművelődés és múzeum
Bognár József: Az igazgató szeme is legyen rajta
Bognár Tas: Alkalmas-e pedagógusnak?
Boksay Zoltánné: Tanárjelöltek a tudományegyetemen
Borbás László: Bérfejlesztés - demokratikusan
Boreczky Elemér: Iskolák, iskolarendszer, oktatáspolitika
Boreczky Elemér: Kisiskolások tegnap, ma, holnap
Boreczky Elemér: Osztatlan tanítás
Boross Lászlóné: Hír a tanyáról
Bors József: Parttalan munka
Borsodi Gyula: A nyolcosztályos oktatás múltja Diósgyőrben
Botos Lászlóné: Hír a tanyáról
Bozóky Éva: Újra a tanári tekintélyről
Bóc Imre: A fogyasztás tudománya
Bóc Imre: Keresd a csillagot
Bóc Imre: Nevelés és valóság
Bóra Ferenc: Az óravezetés módszereiről
Bujdos János: Irányelvek az általános iskolák optimális kialakításához
Bujdosó Balázs: Jutalom
Bujdosó Balázs: Mikor játsszanak?
Czeizel Endre: Okok és tennivalók
Czigány György: A lexikalitásról és a szinkronról. Jegyzetek a "Liszt és kora" műveltségi verseny után
Csáki Imre - Faragó László: Továbbhaladás - bukás nélkül
Csepeli Béla: Rendbontók az iskolában
Csizmadia József: Miért kiszolgáltatott?
Csizmadia József: Távol a családtól
Csoma Gyula: Egy kollégium negyedszázada
Csonka István: Több önállóságot!
Csontos Magda: Drága pedagógusok
Csontos Magda: Egymásra utalva. Beszélgetés a tanácsok és az iskolák kapcsolatáról
Csontos Magda: Elleniskola Felsőzsolcán?
Csontos Magda: Füst a napköziben
Csontos Magda: Körkép három megyéből és a fővárosból
Csontos Magda: "Kötelező ajánlás"
Csontos Magda: Magamnál többé a népi kollégiumok tettek. Beszélgetés Kardos Lászlóval
Csontos Magda: Nemcsak a szem lát
Csontos Magda: Névtelen levelek
Csontos Magda: Névtelen megrendelés
Csontos Magda: Para pacem
Csontos Magda: Rögtön csöngetnek
Csontos Magda: Tabló
Csontos Magda: A valóság pedagógiája
Csontos Magda: Zánka: a jövő a jelenben
Csontos Magda: A bizonyítvány bizonyít
Csontos Magda: Létezik-e nyugdíjkényszer?
Csontos Magda: A szülők munkatársaink
A. Csub: Egy tanító utolsó napja
Csulák Mihály: Falusi lámpák
Csulák Mihály: A felsőbb fokú nőnevelés magyar úttörője
Csulák Mihály: Gyökeret ereszteni
Csulák Mihály: Igények és "mártírok"
Csulák Mihály: Október szélfúvásban
Csulák Mihály: Az orvos, a főkönyvelő és a pedagógus
Csulák Mihály: Százötvenhatan - egyetlen megyében
Csulák Mihály: Új módszer a nyelvtanításban. Beszélgetés dr. H. Szalontai Évával, a szuggesztopédia egyik hazai kutatójával
Csuti János: Képek egy pécsi iskola életéből
Daróczy Sándor: Ifjúságkutatás
Sch. Deák Mária: Több megértést a jónak
Dobos László: Korszerűbb iskolai-községi könyvtárat
Domonkos János: Kirekesztve a látható világból. Bemutatjuk Lak Istvánt
Domokos Pál: Több a szünnapnál
Dóra György: Miért nincs osztályfőnöki kézikönyv?
Drescher Attila: A nyelvi érettségi gondjaiból
Drozdik Béláné: Műhiba vagy embertelenség?
Elhunyt Hermann Alice
Erdős Éva: Családterápia és nevelés
Erdős Éva: A diákok is sürgetik
Ezt írtuk, ezt olvastuk 1945-ben
-1946-ban
-1947-ben
-1948-ban
-1949-ben
-1950-ben
-1951-ben
-1952-ben
-1953-ban
-1954-ben
-1955-ben
-1956-ban
-1957-ben
-1958-ban
-1959-ben
-1960-ban
-1961-ben
-1962-ben
-1963-ban
-1964-ben
-1965-ben
-1966-ban
-1967-ben
-1968-ban
Faludi Szilárd: Jegyzetek egy eljövendő tantervi reformról
Faludi Szilárd: Kellenek-e gyakorlati foglalkozások az általánosan művelő iskolában?
Faludi Szilárd: Világnézetünk alapjai. Utak és lehetőségek
Falus Iván: Mikrotanítás
Faragó Jenő: Munkásművelődés
Faragó László: Hogyan állunk a tankötelezettséggel?
Fazekas Valéria: Debreceni iskolák barátsága
Fái Boris: Még egyszer a verésről
Fehér Csaba: Hogyan takarékosak?
Fehér Károly: Három harmadot
Fehér László: A világnézet: megismerés
Fejér László: Felkészítés a világnézetünk alapjai tanítására
Fekete Gyula: Nőnapi csokor - tövisekkel
Fekete Pál: Füzetjavítás
Felföldi Dezső: Tóni
Fenyvessy Lajos: Otthon nem kaptak nevelést
Flamm János: Együtt vagy külön?
Fonay Tibor: Egyenes út
Fonay Tibor: Embere válogatja
Fonay Tibor: Jó példa
Fonay Tibor: Példa a jóra
Forrai R. Katalin: A körzetesítés társadalmi összefüggései
Földesi Ferenc: Önmegnyugtató bürokrácia. Pótolhatja-e a papír a cselekvést?
Frenyó Vilmos: A biológiaoktatás távlatai
Füle Sándor: A pedagógusjelöltek felkészítése
Fülöp Károly: Diákparlament
Fülöp Károly: Nevelőmunkákkal a szocialista jövőt alakítjuk. Beszélgetés dr. Polinszky Károly oktatási miniszterrel
Garancsi György: Erdők napja
Garzó Mária: Nyugodtabb légkört
Garzó Mária: Kik félnek a nyelvtantól?
Garzó Mária: Felkészítés a családi életre
Gazdag Imre: Csak az egészségen múlik?
Gábor István: Anyagiasság
Gábor István: Bizalom
Gábor István: Értékelés
Gábor István: Házirend
Gábor István: Miss A.
Gábor István: Nulla pont
Gábor István: A tetemrehívás ellen. Beszélgetés Varga Zoltánnal
Gábor István: Zeneszó
Gábor István: Zsargon
Gál István: Tanárképző főiskolások
Gáspár László: Iskolai moellkísérletek
Gáspár Zsuzsa: A múzeum és a gyerekek
Gergely Ferenc: Sportmozgalom a fővárosi kollégiumokban
Gosztonyi János: "Az oktatás, az iskola közügy lett..."
Grezsa Ferenc: Parkinson törvénye az iskolában.Kérdőjelek az adminisztráció növekedéséhez
Grusz Lászlóné: Az iskolavezetés általános modellje
Gubi Mihály: Iskolai reformtörekvések az NSZK-ban
Gulay István: Beszélő szakkörök
Gulay István: Tanuló katonák
Renata Gurova - Jelena Csetvertuskina: Mit csinálnál, ha mindent megtehetnél?
Gyimesi László: Iramunk
Gyimesi László: Külön világ
Gyulay Zoltán: Örökös szolgálat. Bemutatjuk Sellei Zoltán tanárt és előadóművészt
Gyurjács András: Utasítgatások helyett
Győri György: Anyanyelvi kultúránk külföldi, megtartói és terjesztői. Külföldi magyar tanárok továbbképzése hazánkban
Győri György: Alkalom tankönyvírásra
Győri György: Bérfejlesztés a fővárosban
Győri György: Egész nemzeti műveltségünk anyanyelvünkön alapszik. Beszélgetés Bárczi Gézával
Győri György: Az egyéves iskolaelőkészítő két esztendeje
Győri György: Emberközelben
Győri György: Hetven munkásfiú kollégiuma
Győri György: Az iskola lelke
Győri György: Könyvmúzeumok az iskolákban
Győri György: Lezárt ügy - tanulságokkal
Győri György: Megőrzött fény. Egy gimnáziumi könyvtár múltja és jelene
Győri György: Mélyvíz
Győri György: Mit tehetünk a napköziért?
Győri György: Műhiba
Győri György: Napközi otthonok Berlinben
Győri György: "Nincs szebb dolog, mint megtalálni és kibontani a gyermekben rejlő értékeket." Beszélgetés dr. Czeizel Endre genetikussal
Győri György: A pedagógus tekintélye
Győri György: A Pestalozzi gyermekfalu
Győri György: Ráhangolni a gyermeket a természetes életvitelre. Bemutatjuk dr. Eperjessy Gézáné budapesti napközis szakfelügyelőt
Győri György: "Szeretem Magyarországot." Bemutatjuk Bernard Micaud-t, a szentesi Horváth Mihály Gimnázium francia lektorát
Győri György: Szüneti ellentmondások
Győri György: A természetes éneklés a zenei élmény legtisztább forrása. Beszélgetés Szőnyi Erzsébettel
Győri György: Vétójog
Győri György: Zsúfolt iskolák
Győri György: Az önvizsgálat napja
Győri György: Peru oktatásügye reform közben
Győri György: Szépséghiba
Győri György: A tankönyvellátásról
Győri György: A tudós tanár
Győri György - P. Kovács Imre: Az általános és a szakfelügyelet munkájáról. A Köznevelés kerekasztala Fejér megyében
Győri György - P. Kovács Imre: Az iskolai demokráciáról. A Köznevelés kerekasztala az újpalotai Kavicsos közi általános iskolában
Győri György - P. Kovács Imre: A pedagógus élet- és munkakörülményeiről. A Köznevelés kerekasztala a jászkíséri általános iskolában
Hackl András: két változat a harmadolásra
Halász Árpád: Hol a hiba?
Halász Árpád: Önképzés csoportosan
Halász Ferenc: Miért nincs pénz, ha van?
Halda Aliz: A demokráciáról - egy riport okán
Halda Aliz: Fúrás
Halda Aliz: Hányan húzzuk a kocsit?
Halda Aliz: Jogunk az emberségre
Halda Aliz: Még egyszer az őszinteségről
Halda Aliz: Sematikus gyerekek
Halda Aliz: Van-e fekete tulipán?
Hanga Mária: Így készültek a pedagógusok
Harminc év számai. Általános iskolák
Harminc év számai. Óvodák
Harsányi István: Gyűjtsünk nevelési tárgyú anekdotákat
Harsányi Zoltán: Az orientáció
Hámori Sándor - Nyulász István: A munkabérek alakulásáról
Hegedűs T. András: Esélyegyenlőség és a kisgyermek fejlődése
Hetés Eszter: Felkészítés az egészséges életre. Beszélgetés dr. Róna Borbálával
Hetés Eszter: Felkészítés az egészséges életre. II.
Hetés Eszter: A napközisek vakációja. KÖJÁL-ellenőrzések a fővárosi napközis táborokban
Denna Hoermann: Kodály - Ausztráliában
Homonnay Botond: A kényszerű "élsport"
Honffy Pál: Bűnös-e a szakirodalom?
Honffy Pál: Emlékkönyv felszabadulásunk ünnepére
Horváth Ajtony: Környezet és adottságok
Horváth Dezső: Csongrádi tudósítás
Horváth Géza: Iskolakörzetesítés Zalában
Horváth György: A hétmillió egyike
Horváth György: Iskolai demokratizmust - garanciákkal
Horváth Ignácné: Az iskolai adminisztrációról
Horváth Jánosné: Ki alkalmas a pályára?
Horváth Józsefné: Ne filozófiát oktassunk!
Horváth Judit - Mikes Zdenkóné: Hogyan segíthetnek az úttörőcsapatok?
Horváth Szabolcs: Létezik-e pedagógusközösség?
Frantisek Hrdlicka: Magyar partizánok nyomában
Hudy Endre: Társadalmi igazgatóhelyettes
Az idegen nyelvi tantervekről
Illés Lajosné: Oktatástervezés és -fejlesztés a Szovjetunióban
Incze Zsuzsa: Diákparlament - ötödször
Incze Zsuzsa: Fesztiváldíj Japánból
Incze Zsuzsa: Mélységek kutatója
Incze Zsuzsa: Módosított osztályfőnöki tantervek szeptemberben
Incze Zsuzsa: Nagyothalló gyerekek oktatása
Incze Zsuzsa: "A nyelvész válaszol"
Incze Zsuzsa: A pápai kollégium öröksége
Incze Zsuzsa: Tanítsuk meg a gyerekeket véleményt mondani! Beszélgetés Szűcs Istvánnéval, a Magyar Úttörök Szövetsége főtitkárával
Incze Zsuzsa: Névadó: Ilku Pál
Incze Zsuzsa: Tanárképző Főiskola Budapesten
Incze Zsuzsa: Tájékoztató füzet szülőknek
Inkey Péter: A Francia Kommunista Párt nevelésügyi tervezete
Iskolai végzettség a Szovjetunióban
Janek Éva: Múzeumi tervek
Jáki László: Új utakon a felsőoktatás
Jávor Ottó: Március idusa
Joó Rudolf: Nemzetiségi kérdés, nyelvoktatás a kétnyelvű Elzászban
Juhász Gyula: Aforizmák az iskoláról
Kabdebó Lóránt: Szabó Lőrinc emberközelben
Kalmár Ernő: Viselkedészavarok az iskolában
Karlovitz János: Egymás munkájáról
Karlovitz János: Fluktuáció
Karlovitz János: Közösség, klikk, banda
Karlovitz János: A pedagógiai intézmények és a pedagógusok
Karlovitz János: "Kitanult" továbbtanulók
Katsányi Sándor: Órák a könyvtárban
Kádár János: Ifjúság, iskola, művelődés
Kálmánchey Tibor: Iskola és anyanyelv
Kálmánchey Tibor: A tanulás becsülete
Kelemen Elek: Oktatásügyi vezetőképzés az NDK-ban
Kelemen Elemér: Pedagógus-továbbképzés
Kelemen Elemér: A rádió és a televízió a pedagógusok továbbképzéséért
Kelemen Ottóné: Pedagógia és értékrend
Kelemen Ottóné: A pedagógus emberi minősége
Keller Géza: Egy javaslat és egy kérés
Keller Géza: Tankötelezettség, felmentés, liberalizmus
Kemenes Mihály: Mélyvízben
Kemény Lajosné: A villányi úttörök ünnepe
Kenderessy Tiborné: A táska
Kisfaludi Sándor: Jog és kötelesség
Kiss Árpád: A nevelés és oktatás integrációja
Kiss Erzsébet: Tiszta lappal
Kiss Géza: Intézeti nevelés és bűnmegelőzés
Kiss György Mihály: Egyenrangú munkaterület
Kiss György Mihály: Illegális osztályfőnöki órák
Kiss György Mihály: Tanárjelöltjeink ügyében
Kiss György Mihály: "Végtelenül hiszek abban, amit csinálok" Bemutatjuk Szabó Helga énektanárnőt
Kiss József: A palavezető
Kiss József: Pályázatok után
Kisváradi Éva: Adminisztrálunk
Kisváradi Éva: Csak az érettségi tárgyait
Kisváradi Éva: Félévzárás
Kisváradi Éva: Levelező szakközépiskolások
Kisváradi Éva: A munka és a játék öröme
Kisváradi Éva: Nyomozás a szürkék ügyében
Kisváradi Éva: Osztályfőnöki óra február 13-án
Kocsis József: Iskolák és pedagógus szülők
Kocsis József: "Traccsparti" és kollektivitás
Kokas Klára: Felfedezés és alkotás az iskolában
Kokovay Jolán: A kevesebb néha több
Komlóssy Ákos: A műszaki tanárképzésről
Koncz Endre: Helyesírás a tantárgyi reform
Koncz Endre: Jelentős előrelépés
Kopiás Sándor: Hagyjuk vitatkozni őket
Kopré József: Diákhiány
Koren István: Miért késett a szállítás?
Kosinszky László: A példa nevel
Kossa Mária Valéria: A pedagógus szabad ideje
Kottay Ferenc: Ötletek és módszerek
Kovács Gizella: Hasznos szigorúság
Kovács György: A csillagászati oktatás fontosságáról
P. Kovács Imre: Az Akadémia köszöntése
P. Kovács Imre: Az anyanyelvtől az emberi nyelvig
P. Kovács Imre: Budapest ünnepére
P. Kovács Imre: Eredményeink kovácsai a pedagógusok. Beszélgetés dr. Gonda Györggyel, a Vas megyei tanács elnökével
P. Kovács Imre: Főiskola - négyezer hallgatóval
P. Kovács Imre: 33 év egy iskolában. Bemutatjuk Bukta József gimnáziumi igazgatót
P. Kovács Imre: Kopogtat a szabad szombat
P. Kovács Imre: Legyen-e pinceklub?
P. Kovács Imre: Megint egyedül
P. Kovács Imre: A pedagógus a szocialista életmód propagandistája. (Beszélgetés Máté Gyuláné ceglédberceli tanítónővel)
P. Kovács Imre: Sportkollégium Pacsán
P. Kovács Imre: A sportsikerek titkát kutatva
P. Kovács Imre: Zalai helyzetkép
P. Kovács Imre: Konferencia Zánkán
P. Kovács Imre: Közművelődési napok Szombathelyen
P. Kovács Imre: A tudat titkai
Kovács Lajos: Ki legyen az igazgató?
Kovács Lajos: Nők az iskolában
Kovács Sándor: Felkészítés az úttörővezetésre
Kovácsné Virág Márta: Pályaválasztási önismeret
Kovácsvölgyi Sándor: Diák voltam abban az iskolában. Részletek egy levélből
Kozák Gyula: Egy pedagógiai filmsorozat ürügyén
Kozák Gyula: Teljesítmény és továbbtanulás
Kozma Tamás: Miért nő az iskolai adminisztráció?
Kozma Tamás: Tudásunk foglalata
Kozma Tamás: Tudomány, kutatás, döntés
Kósa László: Táj és ember
Kósa Piroska: Az ügyeletes felelőssége
Környei Attila: Emlékmúzeum Nagycenken
A környezetismeret tanterveiről
Közlekedési verseny Koppenhágában
Közoktatás a Kínai Népköztársaságban
A Köznevelés harminc éve
Kőhalmi Gyula: A tantestületi tapasztalatcsere új formája
Kőszegi Kontra György: Aggódás a tanyai diákokért
Kőszegi Kontra György: Félreállók
Kőszegi Kontra György: Egy igazi nevelői közösség
Kőszegi Kontra György: Gond terem az illetményföldön
Kőszegi Kontra György: A közoktatás Japánban
Kőszegi Kontra György: A közösséggé fejlődés útján
Kőszegi Kontra György: Leninváros másik arca
Kőszegi Kontra György: Oroszóra az ajkai óvodában
Kőszegi Kontra György: Egy örökifjú pedagógus. Bemutatjuk idős Csoma Gyula nyugalmazott kollégiumi igazgatót
Kőszegi Kontra György: Őrizzük a lángot!
Kőszegi Kontra György: Riport a munkabérről
Kőszegi Kontra György: Tanyai tanítók
Kőszegi Kontra György: Dísz-kréta
Erna Krahn: Baráti találkozás
Kronstein Gábor: Közművelődés Angyalföldön
Kronstein Gábor: A világosság védelmében
Kupa Antal: Tisztelt szerkesztőség!
Kurucz Imre: Tudatosabb neveléssel dolgos, munkás életre készítsük fel az ifjúságot
Lajos József: Mi, igazgatók
Lang Anna: Egészséges zajártalom
Lang Anna: Minikosár - szomorúsággal
Lang Anna: Szakfelügyeletből jeles
Lang Anna: Továbbképzés példamutatásból
Lang Anna: Tőszámbeállítás ürügyén
P. Lázár István: Szolgálat közben a körzérzetről
Lendvay Vilmosné: Pályaalkalmassági vizsgát!
Lengyel Boldizsárné: Miért nem eresztenek gyökeret?
Levél Felsőzsolcáról
Lénárd Ferenc: A képességek fejlesztése
Loránd Ferenc: Ellentmondások az iskolában. Megjegyzések Csepeli György szociológus cikkéhez
Loránd Ferenc: Erősítsük a dialektika pozícióit!
Loránd Ferenc: Hol üljön a tanuló felnőtt?
Losonci Miklós: két portré: Emlékmű - Rozika
Lőrincz Lajos: Lehet-e vitatkozni az iskolában?
Lugosi Andor: Hozzászólás a "Kitanult továbbtanulók" című cikkhez
Makay Gusztáv: Arany János - társszerzőkkel
Maróti Zsuzsa: A kismegyeri iskolában
Maróti Zsuzsa: Egy új tantárgy első órái
Matyó Ferencné: Honismereti szakkör Siklóson
Mándi Péter: Gazdasági fejlődés és oktatási rendszer
Máriaföldy Márton: Közéletiségre nevelés a középiskolai osztályfőnöki órán
Márkusz László: "A lakatos és a tanár nálam egy ember"
Mecséri Simon: Honvédelemről - nevelőknek
Mecséri Simon: A javítás szándékával
Medvegy Antal: Munkaköri betegségünk
Medvegy Antal: Egy pályázat tanulságai
Medvegy Antal: A pedagógus legyen családpárti
Merétei Klára: Megjegyzés a "Gyerek a fán" című cikkhez
Mezei Erzsébet: Irodalomóra Szentpál Mónikával
Mezei Gyuláné: Egy amerikai nevelési tanácsadó munkájáról
Mihály Endre: Meddig terjed a módszertani szabadság?
Mihályi Mária: A szociálpedagógus munkájáról
Miklósvári Sándor: Tanítóképzés főiskolán
Mikus Endre: Tanulás és önképzés a Balatoni Úttörővárosban
Mikusné Nádai Magda: Úttörők a környezet védelméért
Mindenki elvégzi a középiskolát. A szovjet oktatási miniszter nyilatkozata
Mit kérnek az úttörők? Beszélgetés dr. Gosztonyi János államtitkárral az V. Országos Úttörőparlamentről
Mészáros Lajos: Gondok a diákotthonban
Mészáros Lajos: Kinek a gyereke?
Mohácsi László: Adminisztráció és ellenőrzés
Mohás Lívia: Kihez igazodnak a fiatalok? Önmagukkal mérik egymást
Mohás Lívia: Az olvasás tilalmai
Mohás Lívia: A személyiség a változó világban
Murányi Gábor: Iskolavilágítás
Nagy Attiláné - Kiss Lászlóné: Mikor és mit bizonyít a bizonyítvány?
Nagy Irén: Egy illúzió elveszett
K. Nagy István: Van-e módszertani szabadság?
Nagy József: Pedagógiai utópia vagy reális lehetőség?
Nagy Pál: Hogyan vetítek?
Nagyszentpéteri Géza: Az egésznapos oktatásnevelés
Nagyszentpéteri Géza: Földünk szellemi fehér foltjai
Nagyszentpéteri Géza: Az önálló ismeretszerzés tantervi értelmezéséhez
Nagyszentpéteri Géza: Pedagógusszervezetek születőben
Nagyszentpéteri Géza: A rádió és a televízió a felnőttoktatásban
Nagyszentpéteri Géza: Vélemények a pedagógiai kísérletekről
Nagyszentpéteri Géza: 50 éves az Usinszkij Könyvtár
Nagyszentpéteri Géza: Vélemények az iskoláskor előtti oktatásról
Nánay István: Iskolaavatás gondokkal
Németh Géza: Megszólítás
Németh József: Falumúzeum és nevelés
Németh József: Az iskola és a nyelvészet vonzásában. Bemutatjuk Ördög Ferenc nagykanizsai tanárt
Németh László: Egy elvetélt pedagógus - az el nem vetéltekhez
Németh László: Az ifjúság problémája
Németh László: Tanóra Tolsztojról
Nemes Dezső: A kötelességtudat és a tenniakarás vezéreljen
Nemes Péter: Az Úttörőszövetség "Vörös Csillag" játéka. Utóirat egy levélhez
Novák Gábor: Emberré - ütve?
Novák Gábor: Iskola a külvárosban
Novák Gábor: Kidobott pénz
Novák István: Új életrend egy napközi otthonban
Nógrádi Dezső: Sokat segíthet az iskolai pártszervezet
Nyiri János: Közlekedési gyermekrajzpályázat
Okos Erzsébet: Ismét a táskáról
Az olasz iskolarendszer problémái
Orbán Sándor: A járási hivatalok a tanügyigazgatásban
Országos Pedagógiai Intézet: Útmutató "A szocialista hazafiság és a proletár internacionalizmus időszerű kérdései" téma nevelőtestületi feldolgozásához
Útmutató "A világnézeti-erkölcsi-politikai nevelés helyzete és feladatai" téma nevelőtestületi feldolgozásához
Osztályozás nélküli értékelés
Óvári Ágnes: Az érettségi ürügyén
Paizs Imre: Építészeti program mellé pedagógiai programot
Palánky József: Iskolabusz
Palásti László: Nevelés, nevelődés a gyermekkorban. (Interjú Gegesi Kiss Pállal)
Palásti László: Új-zélandi iskolákban
Pataki Ferenc: Csoport vagy közösség?
Patkós Imre: Honvédelmi kabinet az I. István Gimnáziumban
Pándi Pál: "...társaságban élő ember vagyok..." Vörösmarty Mihály születésének 175. évfordulóján
Páskándi Géza: Apáczai
Pásztor Emil: Helyesírási reform?
Peczöliné Peterka Gabriella: Biológiaórák a múzeumban
Pedagógusnap, 1975
Polinszky Károly: A Köznevelés szerkesztőségének
Polinszky Károly: Oktatáspolitikánk legfontosabb letéteményese a pedagógus
Polinszky Károly: A pedagógusnak azonosulnia kell a gyermekközösség céljaival
Polinszky Károly: Pedagógusnapi köszöntő
Puskás Lajos: Holtidő
Rácz Pál: Magyarul nem lehetne?
Rácz-Székely Győző: Közművelődés a Kerka mentén
Rácz-Székely Győző: A Mátra mindenese. Bemutatjuk Zakupszky László nyugalmazott igazgatót
Rácz-Székely Győző: Minden gyermek továbbtanul. (Látogatás az egervölgyi iskolában)
Rácz-Székely Győző: Pirosló május elsejék
Rácz-Székely Győző: Bárczi Géza 1894-1975
Rácz-Székely Győző: Együtt a munkásokkal
Rácz-Székely Győző: Erzsébeti ikonográfia
Rácz-Székely Győző: Az esztétikai nevelés helyzete
Rácz-Székely Győző: Meséi Vercors
Rácz-Székely Győző: Mire készül az Iskolatelevízió?
Rácz-Székely Győző: Római kőfaragás Magyarországon
Rácz-Székely Győző: Tanóra - belépődíjért
Remenár Géza: A nevelési feladatoké az elsőbbség
Rét Rózsa: Napirenden a jövő közoktatása
Révész Andrásné: Miért nem lehet óvónő?
Hans Rolle: Diáksport az NDK-ban
Jacques Roux: Agy és intelligencia
Rubóczky István: A gyermek is ember
Sajni József: Fénykép nélkül nincs sporthelyezés?
Salamon Zoltán: A TTK tanárszakosai
Sarkadi László: Új utak a felnőttoktatásban. Beszélgetés Daly Lenkével, a Fővárosi Pedagógiai Intézet vezető szakfelügyelővel
Sarkadi László: Pavlov kutyái - avagy a gyerekidomítás egy apróbb csodája
N. Sándor László: Tantárgyválasztás - gimnáziumban
N. Sándor László: A történelemtanítás távlatai. Beszélgetés Berend T. Istvánnal
N. Sándor László: Kezdhetnénk a tankönyvekkel
Sárközi Rudolf: Az óralátogatásokról
Schelken Pálma: Az iskolán kívüli zenei nevelés húsz esztendeje
Schwob János: Örömmel fogadjuk őket
Schvób Péter: Színvonalas jellemzések
Sinkó Gabriella: Rendhagyó iskolanapok
Sipka Sándorné: A felületesség ellen
Sipos Gyula: Nyelvi tábor Dégen
Slezák Károlyné: A példa nevel
Somogyi tapasztalatok
Soós Ferencné: Tanácsok pályakezdő kollégámnak
Adriana Stofová: Iskola a gát mellett
Suba Imre: Szakoktatás a szocialista országokban
Bogdan Suchodolski: A három pedagógia integrálása
Suhaj József: Az első hó
Surányi Béla: Hasznos hobby korszerű módszerekkel
Süle Sándor: Minimum
Szabolcsi Ottó: A történelemtanítás útjáról
Szabó György: Nem mindegy, hogyan bánunk a könyvvel
Szabó György: A Szabó Ervin Könyvtár segítsége
Szabó Jánosné: Diákok a színházban
Szabó Lajos: Kollektív vezetés
G. Szabó László: "Szebb, ha ketten összedalolnak." Bemutatjuk Pallos Béla karvezető énektanárt
Szabó Mihály: Befogadják-e őket?
Szabó Mihály: Kodály követői. Japán óvónők hazánkban
Szabó Mihály: Támogatás
Szabó Tamás József: Vakáció öt nyelven. A budapesti idegen nyelvű nyári napközis tábor
Szabó Tiborné: Diákbajnokság
H. Szalontai Éva: Új utak a nyelvtanulásban
Szappanos István: Ne csak szeresse
Szarka József: Nemzetközi együttműködés a pedagógiában
Szathmáry Lajos: Hivatásunk etikai kérdései
Szathmáry Lajos: Tanár és tanítvány. Széljegyzetek a pedagógiai alapviszonyról
Szántó Melánia: az önkifejezés boldogsága. Beszélgetés Barcsay Jenővel
Szántó Zsuzsanna: Kilépni a tantárgyi keretből
Jan Szczepanski: Közoktatási reform vagy "nevelő társadalom"
Szebenyi Péter: A korszerű történelemtanítás útján
Szekér Endre: Gárdonyi titkos naplója
Szemerkényi Ágnes: Kriza János
Szentjóbi Szabó Tibor: Képzeletbeli iskolám
Szerényi Mária: Félbeszakított versek
Szerződés az életmód és a műveltség fejlesztésére
Szesztay András: A közoktatás reformja Lengyelországban
Szilágyi János: Család nélkül - családban
Szilágyi Zoltán: Néhány tudnivaló a kisegítő iskolákról
Szilárd Ádám: Pályaválasztás - és még valami
Szilárd Ádám: A 12 pont szellemében
Szoboszlay Béla: A szakteremrendszer külföldi tapasztalataiból
Szoboszlay Béla: Mit kell tudniuk a külföldi egyetemekre pályázóknak?
Szuromi Pál: Gondolatok a figyelemről
Szűcs Istvánné: Mire készülnek az úttörők?
Szűcs Miklós: Komlós Aladár nevelési regénye
Tanácskozik a párt XI. kongresszusa
Tanárok iskolája
Tanév végén, új tanév előtt
I. Tarabrin: Aki hatszor sebesült meg
Tálas László: Most végeznek először
Temesvári Julianna: Egy falusi iskola társadalmi kapcsolatai
A természettudományi tárgyak tanterveiről
Téglás Tivadar: Jókai 150. születésnapján
Tibor Klára: Oktatócsomag
Torma Győző: Kiemelt iskolaépítés
Torma Győző: Kutatóműhely Perecesen. Bemutatjuk Kuti István iskolaigazgatót
Torma Győző: Pályázatok nagy tételben
Torma Győző: Testnevelő-profilok
Tóth Bertalan: A téli szünet Emődön
Tóth Béla: Tapasztalatok a dolgozók gimnáziumában
Tóth Ernő: A módszertani szabadság elé
Tóth Etelka: Színházat akarunk!
Tóth György: Egész társadalmunk ügye
Tóth György: Ha okosan szövegezünk
Tóth György: Közös felelősséggel
Tóth Imre: Takarékoskodjunk a füzetekkel
Tóth Imréné: Egybehangolható-e a kétféle zenei nevelési módszer?
Tóth Klára: Filmek a nevelésügyért
B. Tóth László: Az adott szó kötelez
B. Tóth László: "Vedd észre, tedd szóvá"
A történelem és állampolgári, a történelem és társadalmi ismeretek tanterveiről
Trencsényi László: A gyermekönkormányzat kérdőjelei
Troszt Tibor: Miniszteri értekezlet Kaposvárott. Megyei helyzetkép - közoktatási távlatok
Trugly Sándor: Idegen nyelv az óvodában
Trugly Sándor: Iskola és kétnyelvűség
Tuza Tibor: Nyelvi nevelés a magyar órán kívül
Tüskés Tibor: Az élő József Attila
Tüskés Tibor: Iskola, tudomány, művelődés
Tüskés Tibor: Magyarország "fölfedezése"
Tüskés Tibor: Szomolányi tanár úr
Udvarhelyi Istvánné: Tanítsunk háztartási ismereteket is!
Új módszertan az óvodákban (Szovjetunió)
Az új tantervek elé
Vajda Imréné: Nehéz őszintének lenni
Vajthó László: hagyománymentés
Varga Lajos: Az általános iskolai művelődési anyag arányai
Varga Lajos: A középiskolai testnevelési versenyrendszer egy éve
Varga Tamás: Montázs a szovjet matematikatanításról. Idézetek, beszélgetések, adatok, kommentárok
Varga Zoltán: Hogyan kapják a stafétabotot?
Varsányi Péter István: Széchenyi István nevelési nézetei
Vatai Anna Mária: A tévé és a délután
Vati Papp Ferenc: Engem mindig fölgyújtott a tanulás izgalma. Beszélgetés Fonay Tiborral
Vati Papp Ferenc: Németh László
Vati Papp Ferenc: "Ön nem jön idegen emberek közé"
Vati Papp Ferenc: Az első nap
Vati Papp Ferenc: "A hang halhatatlan..." Ötvenéves a Magyar Rádió
Vati Papp Ferenc: Hazánk, Magyarország
Váradi Vilmosné - Estefán Gézáné: Az áthelyezés új módja
Várkonyi Margit: Szabolcsi ötletek
Vásárhelyi József: Igaz barátságok kötődnek
Vértessy Péter: Friss diplomával a tanárképzésről
Vigh Krisztina: "Kigondolva lőn Jedlik Ányos által"
Világi Izabella: Leltár
Világi Izabella: Mikor mondja el?
Világi Izabella: Talán mégis talpra áll
Vincze Elekné: Taneszközök az iskolában
Virágh Sándorné: Becsülöm az alsósokat
Voksán József: a konresszus elé
Voksán József: Szakszervezetünknek jelentős szerepe van a közoktatáspolitika formálásában és gyakorlati megvalósításában
Wachtler Viktorné: Cserekirándulások a szünidőben
Welker Ottó: A gimnáziumi fakultatív oktatásról
Zalka György: A demokratizmusról igazgatói szemmel
A zánkai Úttörőmozgalmi Múzeum felhívása
Zátonyi Sándor: Előismeret és tapasztalat a fizikatanításban
Zibolen Endre: "Pedagógusként boldogan és irigyelten élek." Kétszáz éve született Brunszvik Teréz
Zrinszky László: A készülő új iskolai alapdokumentumokról
Zrinszky László: A tanórán és iskolán kívüli nevelés tervei
Henryk A. Zygner: Az iskolahálózat rekonstrukciója Lengyelországban
Zsolnai József: Kísérlet és kockázat
Zsolnai József: Kisiskolásokról van szó
Zsolnai József: Milyennek látjuk az alsósokat?
Zsolnai József: "A tanterv az törvény"
Pedagógiai kísérletek
Bellyei László: Fogalmazástanítás
Bernáth József: Tantárgyválasztási kísérlet Szolnokon
Bognár Tas: Alkalmas-e pedagógusnak?
Győri György: Az egyéves iskolaelőkészítés két esztendeje
Győri György: Hetven munkásfiú kollégiuma
Győri György: Iskolatervezés
Katsányi Sándor: Órák a könyvtárban
P. Kovács Imre: Az anyanyelvtől az emberi nyelvig. Gimnáziumi nyelvtanítási kísérlet
P. Kovács Imre: Kopogtat a szabad szombat
Novák István: Új életrend egy napközi otthonban
Sarkadi László: Új utak a felnőttoktatásban. Beszélgetés Daly Lenkével, a Fővárosi Pedagógiai Intézet vezető szakfelügyelőjével
N. Sándor László: Tantárgyválasztás - gimnáziumban
Szabó Tamás József: Vakáció öt nyelven. A budapesti idegennyelvű nyári napközis tábor
Szebenyi Péter: A korszerű történelemtanítás útján
Zátonyi Sándor: Előismeret és tapasztalat a fizikatanításban
Külföld
Renata Gurova - Jelena Csetvertnaskina: Mit csinálnál, ha mindent megtehetnél?
Nagyszentpéteri Géza: Az egésznapos oktatás-nevelés
Nagyszentpéteri Géza: Földünk szellemi fehér foltjai
Nagyszentpéteri Géza: Pedagógusszervezetek születőben
Nagyszentpéteri Géza: A rádió és a televízió a felnőttoktatásban
Nagyszentpéteri Géza: Vélemények a pedagógiai kísérletekről
Nagyszentpéteri Géza: Vélemények az iskoláskor előtti oktatásról
Suba Imre: Szakoktatás a szocialista országokban
Szoboszlay Béla: A szakteremrendszer külföldi tapasztalatai
Amerikai Egyesült Államok
Kokas Klára: Felfedezés és alkotás az iskolában
Mezei Gyuláné: Egy amerikai nevelési tanácsadó munkájáról
Anglia
Boreczky Elemér: Iskolák, iskolarendszer, oktatáspolitika
Ausztrália
Denna Hoermann: Kodály - Ausztráliában
Bulgária
Rácz-Székely Győző: Az esztétikai nevelés helyzete
Csehszlovákia
Adriana Stofová: Iskola a gát mellett
Trugly Sándor: Idegen nyelv az óvodában
Trugly Sándor: Iskola és kétnyelvűség
Franciaország
Harsányi Zoltán: Az orientáció
Joó Rudolf: Nemzetiségi kérdés, nyelvoktatás a kétnyelvű Elzászban
Jacques Roux: Agy és intelligencia
Japán
Kőszegi Kontra György: A közoktatás Japánban
Kína
Közoktatás a Kínai Népköztársaságban
Kuba
Welker Ottó: A közoktatás forradalmi lendülete
Lengyelország
Kelemen Elemér: A rádió és a televízió a pedagógusok továbbképzéséért
P. Kovács Imre: Főiskola - négyezer hallgatóval
Szesztay András: A közoktatás reformja Lengyelországban
Szesztay András: A közoktatás reformja Lengyelországban
Henryk A. Zygner: Az iskolahálózat rekonstrukciója Lengyelországban
Mexikó
Boglár Lajos: Közművelődés és múzeum
Nagy-Britannia
Ballér Endre: Pedagógus központok
Német Demokratikus Köztársaság
Győri György: Napközi otthonok Berlinben
Kelemen Elemér: Oktatásügyi vezetőképzés az NDK-ban
P. Kovács Imre: A sportsikerek titkát kutatva
Hans Rolle: Diáksport az NDK-ban
Német Szövetségi Köztársaság
Gubi Mihály: Iskolai reformtörekvések az NSZK-ban
Olaszország
Az olasz iskolarendszer problémái
Peru
Győri György: Peru oktatásügye - reform közben
Svájc
Győri György: A Pestalozzi gyermekfalu
Szovjetunió
Oleg Bitov: Mahmudov földje
Illés Lajosné: Oktatástervezés és -fejlesztés a Szovjetunióban
Iskolai végzettség a Szovjetunióban
Mindenki elvégzi a középiskolát. A szovjet oktatási miniszter nyilatkozata
Nagyszentpéteri Géza: 50 éves az Usinszkij Könyvtár
H. Szalontai Éva: Új utak a nyelvtanulásban
Tanárok iskolája
Új módszertan az óvodákban
Új-Zéland
Palásti László: Új-zélandi iskolákban
Szemle
Átányi Horváth László: Amerikai pedagógia a századelőn
Balázs Mihály: Hivatása a szocialista közélet
Beke György: Háromszéktől Háromszékig
Beke György: Nyelvjárási atlaszunk újabb kötete
Bozsaky Katalin: Néprajz és feudalizmus
Csontos Magda: Párválasztás
Deák Mária: A világnézeti szintézis tantárgyi alapjai
Fodor András: Nefelejcs karácsonyra
Füleky Attila: Az anyaság vállalása
Gábor István: Árva Bethlen Kata
Gábor István: Bánk bán
Gábor István: Diákszínpad és diákszínjátszás
Gábor István: Ércnél maradandóbb
Gábor István: VII. Gergely - Történelem alulnézetben
Gábor István: Jómadarak
Gábor István: Két bemutató a Budapesti Gyermekszínházban
Gábor István: Két előadás a Déryné Színházban
Gábor István: Királyidillek
Gábor István: Nyaralók - Hazatérés
Gábor István: Sajkódi esték
Gábor István: Sok hűhó semmiért
Graf Rezső: Történelem szavakban
Győri György: Két könyv az ismeretszerzés "technológiájáról"
Győri György: Árthat-e az iskola?
Győri György: A felnőtté válás küszöbén
Győri György: Játékos anyanyelvünk
Győri György: Segédkönyv felnőtt tanulóknak
Harsányi Zoltán: Dallamfejtés
Harsányi Zoltán: Mindent megfizettem
Hegedűs Kornélia: Korszerűség - egészség
Iszlai Zoltán: Gajdar és művei
Iszlai Zoltán: Lóci óriás lesz
Iszlai Zoltán: Két könyv a KISZ-korosztályának
Iszlai Zoltán: A királylány zsámolya
Incze Zsuzsa: Pagodai laboda
Kávássy Sándor: Mezőgazdaságunk a középkorban
Kávássy Sándor: A történelem védelmében
Kelényi István: Palóc népdalok
Kiss Gy. Csaba: Képek a boszniai "panorámából"
Kopré József: Írók könyvek közt
P. Kovács Imre: Arcok a külvárosból
P. Kovács Imre: Hol tart közoktatásunk?
P. Kovács Imre: Racionális magatartásmód
P. Kovács Imre: Tájak és népeik
P. Kovács Imre: Az ember illúziói
P. Kovács Imre: A Galilei Kör története
P. Kovács Imre: Kiss állathatározó
P. Kovács Imre: Kölcsey világa
P. Kovács Imre: Szovjet filozófusok a történelemről
P. Kovács Imre: A tegnapi Bodrogköz
P. Kovács Imre: Vikár Béla emlékezete
Kozma Tamás: A közoktatás földreformja
Kozma Tamás: Gazdaság és oktatás a harmadik világban
Kozma Tamás: Gyógytestnevelés az iskolában
Kozma Tamás: Helytörténet és oktatásügy
Kozma Tamás: Ifjúság és pszichológia
Kozma Tamás: Ki tud többet?
Kozma Tamás: Kísérletező pedagógia
Kozma Tamás: Kutatás és információ
Kozma Tamás: Merre tart a neveléstudomány?
Kozma Tamás: Mikor lépjen iskolába?
Kozma Tamás: Tudomány, iskola, társadalom
Kósa László: Emlékül hagyom
Kósa László: Fogarasi Sámuel önéletírása
Kósa László: Szilágysági magyar népművészet
Kőszegi Kontra György: A szovjet oktatás forradalma
Kronstein Gábor: Erkölcsfilozófiai vázlatok
Kronstein Gábor: A giccs természetrajza
Kronstein Gábor: Ifjúság és tömegkommunikáció
Kronstein Gábor: Ifjúsági érdekvédelem a tévében
Kronstein Gábor: Az iskola és környezete
Kronstein Gábor: A marxista gondolkodás születése
Kronstein Gábor: Nosztalgia és számvetés
Kronstein Gábor: Az olvasók ízlése
Kronstein Gábor: A pedagógiai szakirodalom könyvészete
Lázár István: Budapest története
Majoros József: Harc a gyerekekért
Majoros József: Iránytűvel
Marafkó László: Szabó Lőrinc naplója
Marafkó László: Egy újabb műelemző könyv
Mohás Lívia: két pszichológiai könyvről
Mohás Lívia: Közelkép a társas kapcsolatokról
Murányi Gábor: Csupa mese
Murányi Gábor: Mire készül a Budapesti Gyermekszínház?
Nagy Ferenc: Nyelv és programozás
Nagyszentpéteri Géza: A neveléstudomány módszertana
Nagyszentpéteri Géza: Olvasmányaink lesznek...(A Tankönyvkiadó idei terve I.)
Nagyszentpéteri Géza: Korszerű nyelvoktatás
Nagyszentpéteri Géza: A Magyar Encyclopaedia hasonmás kiadása
Nagyszentpéteri Géza: A Tankönyvkiadó idei terve II.
Nagyszentpéteri Gézáné: A gyógytestnevelés kézikönyve
Pomogáts Béla: Szavak élete. Erdélyi Magyar Szótörténeti Tár
Rácz-Székely Győző: Jegenye
Rácz-Székely Győző: Diplomáciatörténet
Rácz-Székely Győző: Erdélyi féniks
Rácz-Székely Győző: Két esztétikai kiadvány
Rácz-Székely Győző: Pannónia a császárkorban
Rácz-Székely Győző: Tankönyv a gyermekirodalomról
Rácz-Székely Győző: Történelemszemléletünk érverése
Rubóczky István: A családi életre nevelés feladatai
Rubóczky István: Személyiségfejlesztés
Rubóczky István: Tanulj úszni!
Seres József: Csata minden áldott nap
Szekér Endre: Jelentéstan és stalisztika
Szekér Endre: Szemtől szemben Rodinnel
Tamás István: Vallomás versben, képben
Téglás Tivadar: Jókai arca
Tóth Ernő: Fogalmazástanítás
Tóth Ernő: A jövő emberéért
Tóth Ernő: Líra a XX. században
Tóth Ernő: Marco Polo kalandjai
Tóth Ernő: A szegény legények tábornoka
Zöldi László: Diákkönyvtár hangszalagon
Zöldi László: Gazdaság és történelem
Zöldi László: Jókai-adaptációk
Zöldi László: A közoktatás fóruma
Zöldi László: A Magyar Élektra a képernyőn
Zöldi László: Mire készül az Iskolatelevízió?
Zöldi László: Tanulók könyvtára
Az ismertetett könyvek
Ivo Andric: A lőportoronyban
Apáczai Csere János: Magyar Encyklopaedia
Ágh Attila: A materialista történelemfelfogás születése
Ágh Tibor: Édesanyám rózsafája
Balassa Iván: Lápok, falvak, emberek
Balyi István - Takács Ferenc: Sportszociológia
Batári Gyula: Írók könyvek közt
Bácskai Mihály: Diákszínpad és diákszínjátszás
Bágyoni Attila: Szex, szerelem, család
Berend T. Iván - Bánki György: Gazdaság és társadalom
Lothar Bisky - Walter Friedrich: Ifjúság és tömegkommunikáció
Bonyhai Gábor: Az értékek rendszere Thomas Mann "A kiválasztott" című regényében
Buda Béla - Havas Ottóné: A felnőttkor küszöbén
Buda Béla - Szilágyi Vilmos: Párválasztás
Budapest története
Czakó Gábor: Csata minden áldott nap
Csibra István - Kránitz Istvánné: Gyógyító testmozgás
Dancs István: Idegrendszeri sajátságok és a munkastílus
Diószegi István: Két világháború árnyékában. Nemzetközi kapcsolatok története (1919-1939)
Dobozy Imre: A királylány zsámolya
Erdélyi Gizella: A római kőfaragás és kőszobrászat Magyarországon
Fekete István: Ballagó idő
Fogarasi Sámuel: Marosvásárhely és Göttinga. Önéletírás (1770-1799)
Arkagyij Gajdar: Csuk és Gek
Arkagyij Gajdar: Timur és csapata
Galicza János: Pedagógiai kísérletek Magyarországon
Gondos Ernő: Az olvasói ízléstípusok
Grétsy László: Anyanyelvünk játékai
Grétsy László: Három évtized társadalmi fejlődése a szókincs tükrében
Halász Ferenc - Karlovitz János: A Tankönyvkiadó szakirodalmi kiadványai. 1949-1973
Stanley Hall: Az amerikai iskoláról
Hazánk, Magyarország
Hárs László: Csupa mese
Hernádi Gyula: Logikai kapuk
Hoffmann Tamás: Néprajz és feudalizmus
Honvédelemről nevelőknek
Horváth Márton: A népi demokrácia közoktatási rendszere. 1945-1948
lllyés Gyula: Iránytűvel
Iskolás korú gyermekek gyógytestnevelése. Szerk.: Nyíri János
Jelentéstan és stilisztika. Szerk. Imre Samu, Szathmári István és Szűts László
Kalmár Magda - Lendvainé Aba Ildikó: Társas kapcsolatok mikroszkóp alatt
Kardos József - Kornidesz Mihály: Szocialista társadalom - korszerű iskola
Kende Zsigmond: A Galilei Kör megalakulása
Király István: Hazafiság és forradalmiság
Kiss Dénes: Mondd a falaknak!
Komlós Aladár: Néró és a VII/A
Koncz Endre: Fogalmazástanítás az általános iskolában
Kontra György: A gyermek egészséges fejlődése
Korszerű nyelvoktatás. II. köt. Szerk. Suara Róbert
Dr. Kós Károly - Szemtimrei Judit - Dr. Nagy Jenő: Szilágysági magyar népművészet
Kósa László - Filep Antal: A magyar nép táji-történeti tagolódása
Kosztolányi Dezső: Ércnél maradandóbb
Kozéki Béla: Motiválás és motiváció
Denis Lawton: Társadalmi osztály, nyelv és oktatás
Lénárd Ferenc: Ifjúság és pszichológia
Ligetiné Verebély Anna: Tanulmányok az esztétikai nevelés témaköréből
A magyar nyelvjárások atlasza. IV. köt.
Mándi Péter: Oktatás és gazdasági növekedés a fejlődő országokban
A. Abraham Moles: A giccs, a boldogság művészete
Molnár Géza: Külvárosi barangolás
Móczár László: Kis állathatározó
Mócsy András: Pannónia a korai császárság idején
Pannónia a késői császárkorban
Murányi Mihály: Vallás és illúziók
Nagy József: Iskolaelőkészítés és beiskolázás
Nagy Miklós: Jókai Mór
Nagy Sándor: tanulj te is úszni!
Nemes Nagy Ágnes: Mennyi minden
Németh László: Sajkódi esték
Pest megyei alkotó pedagógusok munkái Szerk.: Mikulási Béla
Pethő Bertalan: Technikai javaslatok pszichológiai tesztek alkotására és a vizsgálatok lefolytatására
Petrikás Árpád: Iskola és környezet
Péter Ernő: A szocialista közoktatásért
Pongrácz Zsuzsa: Miért született meg?
Rákosi Miklós: A PL/4 programozási nyelv
J. Reichert - K. Schwarz: Tanuljunk gyorsan, könnyen, eredményesen
Rónaszegi Miklós: Így élt Marco Polo
J. Rudnianski: Hogyan tanuljak?
Rupp Mária: Kísérlet a véletlen átélésének pszichológiai vizsgálatára
Sarkadi Imre: Cikkek, tanulmányok
B. F. Skinner: A tanítás technológiája
Szabó István: A magyar mezőgazdaság története a XIV. századtól az 1530-as évekig
Szabó Lőrinc: Lóci Óriás lesz
Szabó Lőrinc: Napló, levelek, cikkek
Szabó T. Attila: Erdélyi Magyar Szótörténeti Tár. I. köt.
Tamás Attila: Líra a XX. században
Tarján Róbert: Korszerű élelmezés az óvodáskortól a kamaszkorig. Szerk.
Tatay Sándor: Meglepetéseim könyve
Thurzó Gábor: Hamis pénz
Tóth Endre: Mindent megfizettem
Vlagyimir Turcsenko: A tudományos technikai forradalom és az oktatás forradalma
Varga Domokos: Kölyökkóstolgató
Varga Zoltán: Iskolai ártalmak
Váci Mihály: Jegenye
R. Várkonyi Ágnes: Így élt Vak Bottyán
Vercors: Mesék borogatás közben
Vereczkei Lajos: A marxista tudat-felfogás a tanulási, megerősítési és motivációs elméletek tükrében
A világnézeti szintézis tantárgyi alapjai. Szerk. Papp István
Pályázat - Pályázati eredmények
Magyar Meteorológiai Társaság: A középiskolások meteorológiai megfigyelő tevékenységére
Népművelési Intézet: bemutató szakköri cím elnerésére
Magyar Úttörők Szövetsége: az úttörővezetők VI. Országos konferencijának előkészítésére
KISZ Központi Bizottság: Ifjúsági mozgalmi pályázat
Országos Oktatástechnikai Központ, TANÉRT: általános iskolai szaktantermek tervezésére
TANÉRT: iskolákban elkészíthető taneszközökre
Országos Pedagógiai Intézet, Tankönyvkiadó: tankönyvek írására
Oktatási Minisztérium, a "Szovjetunió" szerkesztősége, Lapkiadó Vállalat: a "Szovjetunió" c. képes folyóirat felhasználásáról a világnézetünk alapjai tantárgy tanításában
Oktatási Minisztérium Középiskolai Főosztály: a középiskolás kollégiumok és iskolák (üzemek) kapcsolatának fejlesztésére
Oktatási Minisztérium és a Köznevelés közös pedagógiai tárgyú pályázata
Országos Pedagógiai Intézet, Tankönyvkiadó: tankönyvek írására
Oktatási Minisztérium Általános Iskolai Főosztály: a "Mit teszek a cigánygyermekek eredményes nevelése-oktatása érdekében?" c. pályázat eredménye
SZOT, Oktatási Minisztérium: A felnőttoktatás fejlesztése érdekében hirdetett pályázat eredménye
Oktatási Minisztérium Középiskolai Főosztály: Az ifjúságpolitikai, az oktatáspolitikai és a közművelődési párthatározat témakörben hirdetett pályázat ereménye
Magyar Pedagógiai Társaság: a kollégiumi nevelési pályázat eredménye
Oktatási Minisztérium, Országos Pedagógiai Intézet, TANÉRT: a speciális gyógypedagógiai taneszközök kidolgozására hirdetett pályázat eredménye
Oktatási Minisztérium, Országos Pedagógiai Intézet, TANÉRT: a gyógypedagógiai intézményekben folyó pályaválasztási munka leírására hirdetett pályázat eredménye
Magyar Pedagógiai Társaság, valamint OM, HM, MüM, MgM, KISZ, stb.: a szocialista építőmunka eredményeinek felhasználása a hazafias nevelésben témájú pályázat eredménye
Magyar Úttörők Szövetsége: az úttörővezetők VI. országos konferenciája alkalmából hirdetett pályázat ereménye
Munkajogi tanácsadó (rovatvezető: dr. Ferencz Győző)
Hírek
TANÉRT tájékoztató
Téka
Világszerte (külföldi hírek)
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv