kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | SZORT BT |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 385 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-008-920-3 |
| Megjegyzés: | Kihajtható melléklettel. |
| A vizuális kultúra és az óvoda | 6 |
| A környezetkultúra | 6 |
| A vizuális kultúra | 7 |
| Vizuális művészet, vizuális kommunikáció | 8 |
| A vizuális nevelés | 12 |
| A vizuális nevelés tárgya: A gyerek | 13 |
| Az esztétikum, a szépség igénye | 17 |
| Az esztétikai érzékelés - belső érzékelés | 19 |
| Az esztétikai minőség - A hasznosság elve | 20 |
| Az általánosan szép - az elvont formák | 23 |
| A negatív esztétikai minőség | 26 |
| A művészeti érték | 27 |
| Az esztétikum és az óvoda | 29 |
| A rend, mint esztétikai érték | 41 |
| Műalkotások elemzése | 45 |
| Az ábrázolás funkciója a gyermek életében | 52 |
| Az ábrázolás és a játéktevékenység kapcsolata | 54 |
| Az ábrázolás maga is játék! | 56 |
| Az ábrázolás és a megismerő funkciók | 58 |
| "Kétbalkezes vagyok!" | 58 |
| Az agyam nem tud rajzolni, nem a kezem | 60 |
| Az ábrázolás folyamatában résztvevő apparátus | 62 |
| A megfigyelő képesség | 70 |
| A sématanítás - a megfigyelés halála | 73 |
| A belelátás - a megfigyelés fejlesztése | 74 |
| Az analizálás - szintetizálás képessége | 79 |
| Fogalomalkotás | 83 |
| A vizuális emlékezet | 87 |
| A szimbolizáló funkció | 90 |
| A séma az észlelt tárgy összefoglalt másolata, szimbóluma | 91 |
| Vizuális nyelv - anyanyelv | 94 |
| Piktogramok | 97 |
| A vizuális fejlődés | 101 |
| A fejlődés törvényszerűségei | 102 |
| A vizuális nevelés a mindennapokban | 106 |
| A közvetlen környezet | 106 |
| Szivárvány fejlesztő kártyacsalád | 108 |
| A tágabb környezet | 115 |
| A fejlesztés | 115 |
| Ne tanítsunk, mégis fejlesszünk? | 116 |
| Prevenció | 121 |
| Kompenzáció | 122 |
| Miben nyilvánul meg a lemaradás? | 123 |
| Az ábrázolás a kompenzálás megindítója | 125 |
| Aki kétbalkezes | 134 |
| Az öröm komoly dolog | 142 |
| A motiváció | 143 |
| A kreativitás | 146 |
| Expresszív alkotóképesség | 147 |
| Produktív alkotóképesség | 148 |
| Intenzív alkotóképesség | 148 |
| Innovatív alkotóképesség | 148 |
| Gyökeresen újat teremtő alkotóképesség | 148 |
| A tehetség | 164 |
| A kreativitás - és a tehetség kapcsolata | 166 |
| Tehetséggondozás | 167 |
| Rajzfejlődés 2-8 éves korig | 184 |
| A szimbólumképzés szakaszai | 187 |
| Piaget fejlődési szakaszai és az ábrázolás | 187 |
| Az utánzás hiánya: firkakorszak | 189 |
| Nyomhagyás | 190 |
| Lengővonalas firka | 191 |
| Körvonalas "fészek" firka | 192 |
| Formafirka | 192 |
| A technikát tanítsuk! | 198 |
| Milyen papírt használjunk? | 201 |
| Mit rajzoltál? Elnevezhető-e a firka? | 206 |
| A szórványos utánzás = formafirkálás | 207 |
| Még mindig firkaszint! | 207 |
| A sématanítás az alkotóképesség halála! | 209 |
| Meddig firkálhat? | 212 |
| A rendszeres utánzás kezdete = egyszerű formák | 215 |
| A minták utánzása - a valódi ábrázolás kezdete | 217 |
| Megjelenik tehát a szándék | 217 |
| Ha tőlünk vár segítséget | 219 |
| Próbálkozások és tévedések = alkotás! | 225 |
| A témajavaslat a fejlesztés eszköze | 226 |
| Pontosabb utánzás = az ábrázolás kiteljesedése | 231 |
| A szimbólum egyre tökéletesebbé válik | 231 |
| Az "önfejlesztő" folyamat beindulása | 233 |
| Ne a beszédre építsük a képet, hanem a képre a beszédet! | 234 |
| A gyerekek közötti intenzív "séma-csere" | 235 |
| A valóság hű tükrözése | 239 |
| A fejlődés - fejlesztés összefoglalása | 240 |
| A gyermekrajzok elemzése | 242 |
| Rajzelemzés a mindennapokban | 247 |
| Elemzési szempontok | 250 |
| Rajzpedagógiai elemzési szempontok | 251 |
| Esztétikai elemzési szempontok | 253 |
| Lélektani elemzési szempontok | 256 |
| A kompozíció | 259 |
| A térábrázolás | 261 |
| A mozgás | 262 |
| A színek | 263 |
| Az ábrázolás gyógyító ereje | 267 |
| Elaborációs mechanizmusok a rajzban | 268 |
| Feszültségredukció | 269 |
| Élménysematizálás | 269 |
| A társas elszigetelődés kompenzálása | 270 |
| Ne ábrázolni tanítsuk a gyereket, hanem vizuálisan gondolkodni! | 270 |
| A séma | 270 |
| A séma = vizuális jel | 272 |
| Sematizálás = vizuális fogalomalkotás | 272 |
| A gyermeki sematizmus - kreatív sematizmus | 274 |
| A megmerevedett sematizmus = riasztó jel! | 276 |
| A siker titka: jól kell csinálni! | 282 |
| A mindennapok módszertana | 282 |
| Az elbizonytalanodás hatása a vizuális nevelésre | 282 |
| Az utóbbi évek változásai | 285 |
| Törvényszerű-e a 8-10 éves kor körüli megtorpanás? | 289 |
| A megtorpanást már az óvodában megalapozzuk! | 296 |
| A sémaadás nem azonos a sématanítással! | 300 |
| A gyerek reakciója legyen az útmutató! | 305 |
| Kezdeményezés | 306 |
| Üljünk le a gyerekek közé! | 309 |
| A témaadás a kreatív sémafejlődés katalizátora! | 314 |
| Módszerváltoztatás helyett - szemléletváltást! | 319 |
| A lényeg a vizuális gondolkodás! | 319 |
| A megoldás: kétféle értékrend egyenrangú megjelenése! | 322 |
| Az egyedi gondolat is tehetséget takar | 322 |
| A témakidolgozás szervezeti keretei | 324 |
| Az ábrázoló tevékenység szervezése, irányítása | 330 |
| Az ábrázoló tevékenységünk körülményei | 335 |
| Tervezés - tervszerűség - tudatosság | 347 |
| Ami nem tervezhető előre | 352 |
| Vizuális játékok, eszközök | 357 |
| Alapfelszerelés, ami mindig legyen elől | 368 |
| Felhasznált irodalom | 374 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.