| Előszó | 15 |
| Néhány szó a balettműfaj kialakulásáról | 17 |
| A XVIII. századi polgári balett | |
| A rosszul őrzött lány | 23 |
| A balett története | 23 |
| A balett angol változata | 26 |
| A balett leírása | 29 |
| Romantikus balettok | |
| A romantikus balettművészet | 37 |
| Herman Loevenskjold | |
| A Szilfid | 40 |
| Auguste Bournonville koreográfiája | 40 |
| A balett leírása | 45 |
| Adolphe Adam | |
| Giselle | 49 |
| A balett szövege | 50 |
| A koreográfia | 51 |
| A balett leírása | 55 |
| Cesare Pugni | |
| Grand Pas de Quatre | 60 |
| A balett leírása | 64 |
| Léo Delibes | |
| Coppélia | 66 |
| Léo Delibes, a XIX. századi francia balettzene megújítója | 66 |
| Delibes és a magyarok | 68 |
| A balett szövege | 69 |
| A koreográfia | 71 |
| A balett leírása | 76 |
| Sylvia | 84 |
| A balett zenéje | 84 |
| A balett szövege | 85 |
| A koreográfia | 86 |
| A balett leírása | 91 |
| Pjotr Csajkovszkij | |
| A hattyúk tava | 95 |
| Csajkovszkij, az orosz balettzene reformátora | 95 |
| A balett szövege | 97 |
| A koreográfia | 97 |
| A balett leírása | 103 |
| Csipkerózsika | 108 |
| A balett keletkezése | 108 |
| A mai előadás | 111 |
| A balett leírása | 115 |
| Diótörő | 122 |
| A balett zenéje | 122 |
| A balett szövege | 123 |
| A koreográfia | 123 |
| A balett leírása | 127 |
| Gyagilev Orosz Balett-társulatának balettjai | |
| A Gyagilev-társulat | 137 |
| Chopiniana | 141 |
| A táncköltemény története | 141 |
| Fokin koreográfiája | 143 |
| A táncköltemény leírása | 145 |
| Alekszandr Borogyin | |
| Polovec táncok | 148 |
| A Fokin-koreográfia | 149 |
| Harangozó koreográfiája | 150 |
| A balett leírása | 152 |
| Nyikolaj Rimszkij-Korszakov | |
| Seherezádé | 154 |
| A balett szövege | 155 |
| A koreográfia | 156 |
| A magyar előadások | 156 |
| A balett leírása | 160 |
| Carl Maria von Weber | |
| A rózsa lelke | 163 |
| A balett zenéje | 163 |
| A balett keletkezése | 164 |
| A koreográfia | 165 |
| A balett leírása | 169 |
| Igor Sztravinszkij | |
| Sztravinszkij és a balett | 170 |
| A Tűzmadár | 171 |
| A Tűzmadár zenéje | 172 |
| Fokin Tűzmadár-koreográfiája | 173 |
| A balett leírása | 176 |
| Petruska | 179 |
| A balett zenéje | 179 |
| A balett szövege | 179 |
| A koreográfia | 181 |
| A balett leírása | 184 |
| Tavaszi áldozat | 188 |
| A balett eredeti formája és későbbi változatai | 190 |
| Eck Imre Tavaszünnep-koreográfiája | 192 |
| A balett leírása | 198 |
| Maurice Ravel | |
| Daphnis és Chloé | 201 |
| A balett keletkezése | 202 |
| Eck Imre koreográfiája | 203 |
| A balett leírása | 205 |
| Bolero | 207 |
| A balett zenéje | 207 |
| A balett keletkezése | 207 |
| Cieplinski Bolero-koreográfiája | 209 |
| Fodor Antal Bolero-koreográfiája | 211 |
| A balett leírása | 214 |
| Manuel de Falla | |
| A háromszögletű kalap | 216 |
| A balett keletkezése | 218 |
| A magyar bemutató | 219 |
| A koreográfia | 220 |
| A balett szövege | 220 |
| A balett leírása | 223 |
| Darius Milhaud | |
| Francia saláta | 227 |
| A commedia dell'arte jegyében | 228 |
| A balett szövege | 229 |
| A koreográfia | 230 |
| A balett leírása | 232 |
| Szovjet balettok | |
| A szovjet balettművészet | 237 |
| Borisz Aszafjev | |
| Párizs lángjai | 240 |
| A balett jelentősége | 240 |
| A balett szövegírói | 241 |
| A balett zenéje | 241 |
| A balett koreográfiája | 243 |
| A balett leírása | 245 |
| A bahcsiszeráji szökőkút | 251 |
| Puskin költeménye a balettszínpadon | 251 |
| A balett szövege | 252 |
| A balett zenéje | 252 |
| A koreográfia | 253 |
| A balett leírása | 256 |
| Szergej Prokofjev | |
| Rómeó és Júlia | 265 |
| A balett zenéje | 265 |
| A balett keletkezése | 266 |
| A balett leírása | 270 |
| Aram Hacsaturján | |
| Gajane-szvit | 276 |
| A balett zenéje | 276 |
| A Gajane-szvit koreográfiája | 277 |
| A Gajane-szvit leírása | 281 |
| Spartacus | 283 |
| A balett zenéje | 283 |
| Seregi László Spartacus-koreográfiája | 284 |
| A balett leírása | 288 |
| Andrej Petrov | |
| A világ teremtése | 292 |
| Újabb törekvések a szovjet balettművészetben | 292 |
| Natalja Kaszatkina és Vlagyimir Vasziljov | 294 |
| A balett szövege | 295 |
| A balett zenéje | 296 |
| A balett leírása | 299 |
| Mai nyugati balettok | |
| Maurice Béjart balettjai | |
| Maurice Béjart és A Huszadik Század Balettja | 309 |
| Béjar stílusa és szerkesztésmódja | 311 |
| A Tűzmadár koreográfiája | 315 |
| A balett leírása | 318 |
| A Sacre koreográfiája | 321 |
| A balett leírása | 324 |
| Anton Webern | |
| Opus 5. | 329 |
| A koreográfia keletkezése | 329 |
| A pas de deux leírása | 332 |
| Richard Strauss | |
| Ez lenne a halál? | 336 |
| A balett szövege és zenéje | 336 |
| A koreográfia | 337 |
| A balett leírása | 340 |
| Carl Czerny-Knudáge Riisager | |
| Harald Lander balettja | |
| Etűdök | 343 |
| A dán balettművészet | 343 |
| Az Etűdök keletkezése | 344 |
| Az Etűdök zenéje és koreográfiája | 345 |
| A balett leírása | 348 |
| Magyar balettok | |
| Bartók Béla | |
| A fából faragott királyfi | 357 |
| Bartók Béla és a magyar balettzene | 357 |
| A táncjáték keletkezése | 359 |
| A táncjáték zenéje | 359 |
| A bemutató előadása | 360 |
| Felújítások | 361 |
| A táncjáték szövege | 362 |
| A balett leírása | 365 |
| A csodálatos mandarin | 369 |
| A táncjáték keletkezése | 369 |
| A táncjáték zenéje | 369 |
| A magyar bemutató és felújításai | 371 |
| A táncjáték szövege | 375 |
| A balett leírása | 377 |
| Táncszvit | 381 |
| A balett keletkezése | 381 |
| A mai koreográfia | 382 |
| A balett leírása | 384 |
| Zene húros hangszerekre, ütőkre és cselesztára | 387 |
| A balett zenéje | 387 |
| Eck Imre koreográfiája | 388 |
| A balett leírása | 390 |
| Weiner Leó | |
| Csongor és Tünde | 393 |
| A koreográfia | 394 |
| A balett leírása | 398 |
| Farkas Ferenc | |
| Furfangos diákok | 402 |
| A táncjáték zenéje | 402 |
| A táncjáték szövege | 403 |
| A koreográfia | 403 |
| A táncjáték leírása | 406 |
| Kenessey Jenő | |
| A keszkenő | 411 |
| A táncjáték keletkezése | 411 |
| A táncjáték zenéje | 412 |
| A koreográfia | 412 |
| A táncjáték szövege | 413 |
| A táncjáték leírása | 415 |
| Pjotr Csajovszkij-Kenessey Jenő | |
| Rómeó és Júlia | 424 |
| Csajkovszkij zenéje | 424 |
| A koreográfia | 425 |
| A balett leírása | 428 |
| Johann Strauss-Kenessey Jenő | |
| Térzene | 433 |
| A táncjáték zenéje | 433 |
| A koreográfia | 433 |
| A balett leírása | 436 |
| Szabó Ferenc | |
| Lúdas Matyi | 439 |
| A táncjáték zenéje | 439 |
| A táncjáték szövege | 440 |
| A koreográfia | 441 |
| A táncjáték leírása | 443 |
| Láng István | |
| Mario és a varázsló | 449 |
| A táncdráma szövege | 449 |
| A táncdráma zenéje | 449 |
| A táncdráma koreográfiája | 450 |
| A táncdráma leírása | 455 |
| Maros Rudolf | |
| Bányászballada | 459 |
| A balett zenéje | 459 |
| A balett jelentősége | 460 |
| A balett leírása | 462 |
| Sugár Rezső | |
| A tenger lánya | 464 |
| A táncjáték zenéje | 464 |
| A táncjáték koreográfiája | 465 |
| A táncjáték leírása | 468 |
| Szergej Prokofjev | |
| Klasszikus szimfónia | 470 |
| A balett zenéje | 470 |
| A koreográfia | 471 |
| A balett leírása | 474 |
| Johann Sebastian Bach | |
| E-dúr hegedűverseny | 477 |
| J. S. Bach zenéje, a modern balett ihletője | 477 |
| A balett koreográfiája | 478 |
| A balett leírása | 481 |
| Claudio Monteverdi | |
| Átváltozások | 484 |
| A balett zenéje | 484 |
| A koreográfia | 486 |
| A balett leírása | 488 |
| Hidas Frigyes | |
| A cédrus | 490 |
| A balett keletkezése | 490 |
| A balett zenéje | 492 |
| A balett leírása | 495 |
| Paul Hindemith | |
| Kamarazene No 1. | 500 |
| A zeneszerző és műve | 500 |
| A Kamarazene No 1. koreográfiája | 501 |
| A tánckettős leírása | 503 |
| Leonard Bernstein | |
| A városban | 505 |
| Bernstein balettzenéje | 505 |
| Seregi László A városban című dzsesszbalettja | 507 |
| A balett leírása | 510 |
| Szerenád | 513 |
| A zenemű | 513 |
| Seregi László Szerenád-koreográfiája | 514 |
| A balett leírása | 516 |
| Függelék | |
| A könyvben előforduló fontosabb kifejezések magyarázata, s szövegben csak említett fontos személyek adatai | 523 |
| A szövegben előforduló személyek névmutatója | 547 |