1.035.022

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A gyorsuló időben 5.

Közlemények a Békés megyei pedagógusok oktató-nevelő tevékenységéből

Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:
László István: AZ ERKÖLCSI NEVELÉS NÉHÁNY PROBLÉMÁJA
Az erkölcsi nevelés fontosságáról az utóbbi időben egyre több szó esik. Fontosnak tartják ezt társadalmi vonatkozásban, de... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:
László István: AZ ERKÖLCSI NEVELÉS NÉHÁNY PROBLÉMÁJA
Az erkölcsi nevelés fontosságáról az utóbbi időben egyre több szó esik. Fontosnak tartják ezt társadalmi vonatkozásban, de fontossága égetőbb az ifjúság körében. Én elsősorban az ifjúság nevelésének körében kívánom e kérdést vizsgálni.
A kérdés megítélése szempontjából kétfajta végletes állásponttal találkozhatunk: egyrészről az erkölcsi nevelés feladatát leszűkítik az elemi normák szokássá fejlesztésének feladataim, másrészt lebecsülik azok szerepét az ifjúság szocialista erkölcsi nevelésében. E fentiek indokolják, hogy vizsgáljuk meg az erkölcsi nevelés általános feladatait.
Az erkölcsi nevelés jogalma és célja: A nevelés feladatát az egyes etikai rendszerek különböző, egymással ellentétes modort fogalmazzák meg.
Az erkölcsi nevelés erkölcsi értékek fejlesztését jelenti. Az erkölcsi neveléssel azt akarjuk elérni, hogy az ember erkölcsi értékek hordozója és megvalósítója legyen.
Vissza

Tartalom

LÁSZLÓ ISTVÁN: Az erkölcsi nevelés néhány problémája 7
DR. KINCSES LÁSZLÓ: A nevelő—növendék viszony néhány jellemzője a gyulai járásban 19
CSAUSZ VILMOS: A család és iskola korszerű kapcsolata kialakításának lehetőségei és eredményei iskolámban 35
GEÉB LAJOS: Az igazgatók és a nevelők szerepe a szülői munkaközösségi tevékenység magasabb szintre emelésében 57
BÁLINT GYÖRGY: A fizikai dolgozók gyermekeivel való foglalkozás a napközi otthonban 65
MANYÁK LAJOS: Az oktató-nevelő munka folyamatos ellenőrzése és értékelése 77
BOTHÁZY KÁROLY: A korszerű oktató-nevelő módszerek értékelése az ellenőrzés folyamatában 92
TÉGLÁS FERENCNÉ: Az olvasási készség továbbfejlesztésének lehetőségei az általános iskola 5. és 6. osztályaiban 99
VÁRADI KORNÉL: Néhány gondolat a vizuális nevelés problémájához 115
DR. PAPP JÁNOS: Hanglemezsorozatok középiskolai irodalomtanításunk szolgálatában 122
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A gyorsuló időben 5. A gyorsuló időben 5. A gyorsuló időben 5.

A borító enyhén foltos, elszíneződött.

Állapot:
980 Ft
490 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba
konyv