1.035.089

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A tantervelmélet kialakulása és fejlődése

Válogatás Nagy-Britannia, az NSZK és az USA tantervelméleti irodalmából

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Országos Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 128 oldal
Sorozatcím: A Tantervelmélet forrásai
Kötetszám: 5
Nyelv: Magyar  
Méret: 22 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Angol, német és orosz nyelvű összefoglalóval.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A TRIVIUMTÓL A CURRICULUMIG
(A tantervelmélet fejlődése)
Nem tudják, de teszik?
A tantervtörténettel foglalkozó összefoglalások - így Brubacher pedagógiai probléma- történetének curriculum... Tovább

Előszó

A TRIVIUMTÓL A CURRICULUMIG
(A tantervelmélet fejlődése)
Nem tudják, de teszik?
A tantervtörténettel foglalkozó összefoglalások - így Brubacher pedagógiai probléma- történetének curriculum fejezete (amelynek egy része válogatásunkban is szerepel), vagy Dolch monográfiája - az ókori Kelettel kezdik témájuk tárgyalását. Úgy tudjuk, viszont - Dolch is említi -, hogy az első önálló tantervelméleti könyvnek Dörpfeldnek 1873-ban megjelent Grundlinien einer Theorie des Lehrplans című (kötetünkben ugyancsak szereplő) művét tekinthetjük. Az emberiség tehát csaknem két évezreden át mindenféle elméleti alap nélkül válogatta ki és rendezte el a felnövekvő nemzedék számára megtanulandónak ítélt tananyagot?
Bizonyos értelemben csakugyan így volt. A tantervek esetében is elmondható, hogy a gyakorlat jóval az elmélet előtt járt. A pedagógusok, az oktatási szakemberek tették a dolgukat, anélkül, hogy átfogó, szisztematikus teóriára támaszkodtak volna.
Az elmélet azonban mégsem hiányzott teljesen. Egyrészt minden korszakban meghatározó befolyást gyakorolt az oktatásra az a világnézeti, filozófiai alap, az az embereszmény, az a kultúra, amelynek a szolgálatát kívánták az iskolától. Emellett azonban már az ókori világban is megjelentek a tananyaggal közvetlenül foglalkozó elméletek. Talán nem túlzunk, ha azt állítjuk, hogy alig volt olyan jelentős pedagógiai gondolkodó, aki ne vizsgálta volna az oktatás tartalmát. Sőt, elmondhatjuk, hogy a neveléstudomány rendszerint elsősorban ezekre az alapokra építkezett. Vissza

Tartalom

I. BEVEZETÉS (Ballér Endre)
A triviumtól a eurriculumig. (A tan tervelmélet fejlődése) 5
„Nem tudják, de teszik?" 5
Az önálló tantervelmélet kialakulása, fő irányzatai 5
A tantervelmélet új útjai 9
II. VÁLOGATÁS A TANTERVELMÉLET KÜLFÖLDI SZAKIRODALMÁBÓL
1. Dörpfeld, Friedrich Wilhelm: Egy tantervelmélet alapvonalai (Fordította: Ballér Endre) 16
2. Brubacher, John Seiler: A nevelés problématörténete. X. fej. A tanterv (Fordította: Ballér Endre) 22
3. Dewey. John: A gyermek és a tanterv (Fordította: Kenyeres Elemér) 39
4. Tyler, Ralph, Winfred: A tanterv és az oktatás alapelvei (Fordította: Ballér Endre) 50
5. Robinsohn, Saul Benjamin: A képzés reformja, mint a tanterv revizója (Fordította: Ballér Endre) 62
6. Bloom, Benjamin Saul: Egyéni képességek és iskolai teljesítmény (Fordította: Ballér Endre) 69
7. Hirst, Paul: A tantervfejlesztés logikája (Fordította: Ballér Endre) 8 2
8. Santini, Bruno: Taxonómiák (Fordította: Nagyhegyi Zoltán) 91
Összefoglaló 124
Summary 125
Zusammenfassung 126

Ballér Endre

Ballér Endre műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Ballér Endre könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv